AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #1 Skrevet 4. mai 2024 De som ikke kan la deg sove ut om morgenen fordi barna skal ha sitt, de som ikke kan høre på deg når du er redd eller engstelig, eller har det tøft, eller kan feire de skikkelig store oppturene dine og gjøre stas på deg, de som gir dårlige gaver eller ikke husker dine viktige dager en gang, for å nevne noen; De sier ikke nei takk til det samme fra deg, tvert om blir det nok et svare leven hvis man skulle møtt de på samme måte de møter deg? Jeg innså det. Jeg hører på partneren min, støtter, emosjonellt og praktisk, hans behov er som regel viktige for meg og i fokus, men jeg får ikke noe i retur. Så jeg begynte å oppføre meg som ham mot ham, og stemningen endret seg totalt, han spør hva som feiler meg, hvorfor jeg ikke ler av vitsene hans, han ler aldri av mine, hvorfor jeg ikke spør detaljert om jobbhistoriene hans, han fikk ikke en gang med seg når jeg byttet jobb, han ble sur når jeg ikke spurte om han ville ha noe til lunsj osv. Og det provoserte meg dypt samtidig som det moret meg litt. Her har alt handlet om ham så lenge, at jeg nesten hadde glemt hvor lite jeg får. Så obs til dere andre. Ikke godta denne formen for dobbeltstandarder. Anonymkode: 15a1b...afa 11 7 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #2 Skrevet 4. mai 2024 Derfor skiller jeg meg nå. Anonymkode: 80295...8b7 1 7 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #3 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Derfor skiller jeg meg nå. Anonymkode: 80295...8b7 Jeg også. Anonymkode: ae9d7...c16 2 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #4 Skrevet 4. mai 2024 Derfor jeg nettop har gått fra samboer. Anonymkode: d9591...c0d 2 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #5 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Derfor skiller jeg meg nå. Anonymkode: 80295...8b7 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg også. Anonymkode: ae9d7...c16 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Derfor jeg nettop har gått fra samboer. Anonymkode: d9591...c0d Glad dere ser dette og går, vet dere fortjener langt bedre, ikke en gang dyr blir behandlet så kaldt og avvisende føler jeg. Anonymkode: 15a1b...afa 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #6 Skrevet 4. mai 2024 Å spille et slikt spill bidrar helt sikkert til å bygge et godt og trygt samliv. Hilsen, Torbjørn Egner Anonymkode: 90a62...cfe
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #7 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å spille et slikt spill bidrar helt sikkert til å bygge et godt og trygt samliv. Hilsen, Torbjørn Egner Anonymkode: 90a62...cfe Når det ikke nytter å demonstrere et poeng muntlig, må man ty til handling. Anonymkode: 18b2f...d38 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #8 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Å spille et slikt spill bidrar helt sikkert til å bygge et godt og trygt samliv. Hilsen, Torbjørn Egner Anonymkode: 90a62...cfe Jeg har jo snakket og bedt, etterspurt og tigget, og det har aldri endret seg, så ble jeg bevist på at han har fått alle sine behov dekket, men ikke jeg. Han kan altså få alt han ikke kan gi, men ikke gi. Nå gir ikke jeg heller. Det er ikke et spill, det er fornuftig å ikke bruke seg opp på noen man ikke får noe igjen fra. Anonymkode: 15a1b...afa 7 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #9 Skrevet 5. mai 2024 Gjorde noe lignende her. Men iht surhet. Er dårlig på å være sur. Så holdt på å glemme meg. Kort fortalt så var han svært mye sur og grinete. Aldri noen forklaring, og alle spm om hvorfor denne surheten ble besvart på en sur måte. Er ikke sur. Dette kunne vare alt fra en uke til flere mnd. Men vanskelig å løse, når det ikke skal snakkes om. Jeg tror ikke at han husket hvorfor han var sur engang. En gang varte dette i 8mnd. Og bestemte meg for at hvis vi ikke nå kommer til en enighet om en løsning her. Så går jeg. Men når man da ikke når inn med noenting. Så brstemte jeg meg for et siste forsøk før jeg gikk. Jeg gikk å trampet i gulvet, smelte med dører, var uinteressert i det han sa, himlet med øynene og sa herregud. Ja kopierte hans oppførsel 100% To uker gikk det, før han spurte hvorfor jeg var så sur. Jeg svarte er ikke sur på en sur måte. Og holdt på slik noen dager. Jeg så det begynte å bli svært ubehagelig for han. Men bestemte meg for å holde på til han ville ha en ordentlig prat. Da innrømmet han at dette var ubehagelig, og jeg fikk fortalt han at slik har jeg det hver gang han holder på sånn. Så vi fikk snakket om hvorfor han er sur og hvor det kommer fra. Og at det ikke skulle gå utover meg. Og løsninger på det. Så da trengte jeg ikke å gå. Men jeg sa fra at uten praten hadde jeg gått. Så da blr det heller en positiv utvikling i forholdet med økt forståelse begge veier. Anonymkode: 92f9c...33b 2 2
Pippi Lotta Skrevet 5. mai 2024 #10 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har jo snakket og bedt, etterspurt og tigget, og det har aldri endret seg, så ble jeg bevist på at han har fått alle sine behov dekket, men ikke jeg. Han kan altså få alt han ikke kan gi, men ikke gi. Nå gir ikke jeg heller. Det er ikke et spill, det er fornuftig å ikke bruke seg opp på noen man ikke får noe igjen fra. Anonymkode: 15a1b...afa Men er det ikke mer fornuftig å slå opp da? Du blir vel ikke mer lykkelig av å være I et forhold hvor ingen får dekket behovene sine. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #11 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gjorde noe lignende her. Men iht surhet. Er dårlig på å være sur. Så holdt på å glemme meg. Kort fortalt så var han svært mye sur og grinete. Aldri noen forklaring, og alle spm om hvorfor denne surheten ble besvart på en sur måte. Er ikke sur. Dette kunne vare alt fra en uke til flere mnd. Men vanskelig å løse, når det ikke skal snakkes om. Jeg tror ikke at han husket hvorfor han var sur engang. En gang varte dette i 8mnd. Og bestemte meg for at hvis vi ikke nå kommer til en enighet om en løsning her. Så går jeg. Men når man da ikke når inn med noenting. Så brstemte jeg meg for et siste forsøk før jeg gikk. Jeg gikk å trampet i gulvet, smelte med dører, var uinteressert i det han sa, himlet med øynene og sa herregud. Ja kopierte hans oppførsel 100% To uker gikk det, før han spurte hvorfor jeg var så sur. Jeg svarte er ikke sur på en sur måte. Og holdt på slik noen dager. Jeg så det begynte å bli svært ubehagelig for han. Men bestemte meg for å holde på til han ville ha en ordentlig prat. Da innrømmet han at dette var ubehagelig, og jeg fikk fortalt han at slik har jeg det hver gang han holder på sånn. Så vi fikk snakket om hvorfor han er sur og hvor det kommer fra. Og at det ikke skulle gå utover meg. Og løsninger på det. Så da trengte jeg ikke å gå. Men jeg sa fra at uten praten hadde jeg gått. Så da blr det heller en positiv utvikling i forholdet med økt forståelse begge veier. Anonymkode: 92f9c...33b Glemte å skrive. At i dag. Ca 17 år etter gjør han faktisk et forsøk på å være morgen blid. Det er noe han ikke kan. Så vi har en avtale å ikke snakke sammen før en til to timer etter han har stått opp. Nå kom han etter meg etter 15 minutter og ville ta morgen kaffe med meg. Jeg sier selvsagt ingenting. Først litt overasket over at han kom, og enda mer overasket over at han prøver en samtale. Det ender opp i full latter fra min side. Og spør han er dette et forsøk på å være morgenblid, så er du ikke god på det. For når han åpner kjeften kommer jo gruffet ut. Han dro på smilebåndet da og ble ikke sur av komentaren min. Dette ble god humor på morgen kvisten. Og mange steg frem for han Anonymkode: 92f9c...33b 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #12 Skrevet 5. mai 2024 Basert på beskrivelsen i hovedinnlegget skjønner jeg ikke hva du gjør i forholdet. Hva i alle dager gjør du med sånne folk i livet ditt? Hvorfor tillater du det? Anonymkode: 0fec2...949
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #13 Skrevet 6. mai 2024 On 5/5/2024 at 8:31 AM, AnonymBruker said: Gjorde noe lignende her. Men iht surhet. Er dårlig på å være sur. Så holdt på å glemme meg. Kort fortalt så var han svært mye sur og grinete. Aldri noen forklaring, og alle spm om hvorfor denne surheten ble besvart på en sur måte. Er ikke sur. Dette kunne vare alt fra en uke til flere mnd. Men vanskelig å løse, når det ikke skal snakkes om. Jeg tror ikke at han husket hvorfor han var sur engang. En gang varte dette i 8mnd. Og bestemte meg for at hvis vi ikke nå kommer til en enighet om en løsning her. Så går jeg. Men når man da ikke når inn med noenting. Så brstemte jeg meg for et siste forsøk før jeg gikk. Jeg gikk å trampet i gulvet, smelte med dører, var uinteressert i det han sa, himlet med øynene og sa herregud. Ja kopierte hans oppførsel 100% To uker gikk det, før han spurte hvorfor jeg var så sur. Jeg svarte er ikke sur på en sur måte. Og holdt på slik noen dager. Jeg så det begynte å bli svært ubehagelig for han. Men bestemte meg for å holde på til han ville ha en ordentlig prat. Da innrømmet han at dette var ubehagelig, og jeg fikk fortalt han at slik har jeg det hver gang han holder på sånn. Så vi fikk snakket om hvorfor han er sur og hvor det kommer fra. Og at det ikke skulle gå utover meg. Og løsninger på det. Så da trengte jeg ikke å gå. Men jeg sa fra at uten praten hadde jeg gått. Så da blr det heller en positiv utvikling i forholdet med økt forståelse begge veier. Anonymkode: 92f9c...33b Det ligger mye makt i å være sur. Det er et godt liv for den som klarer å få sin partner til å gå på eggeskall, jobbe intenst med å please, ha alle antenner ute for å sanse stemning og mood for å komme i møte for å blidgjøre.. Surhetens makt. Slike må man gå ifra så fort som mulig før man blir fanget i utbrenthet Anonymkode: d9591...c0d 2 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #14 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Basert på beskrivelsen i hovedinnlegget skjønner jeg ikke hva du gjør i forholdet. Hva i alle dager gjør du med sånne folk i livet ditt? Hvorfor tillater du det? Anonymkode: 0fec2...949 Er i gang med bruddet nå, det var neste ledd i realiseringene , og advare andre. Anonymkode: 15a1b...afa 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #15 Skrevet 6. mai 2024 Kjenner meg også igjen, brudd her nå. Ikke like ille, men jeg innså at jeg engasjerer meg enormt mye mer i alt hans enn motsatt. Etter 18 år har jeg aldri fått blomster, innså at han tar meg helt for gitt og at jeg gjør livet hans komfortabelt ,han not so much mitt. Synd man ofte ikke ser slik dårlig dynamikk før etter lang tid... Anonymkode: 39b3c...0ae 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #16 Skrevet 6. mai 2024 Mye hvorfor jeg gikk fra mine ekser, og ser dette er for skjevt o nåværende forhold også, selv om min mann er noe bedre, og dessuten slår på stortromma med å vise at han bryr seg om meg såpass jevnlig at dette med at han ikke alltid er så flink i hverdagen blir mer levelig. For å være ærlig er mitt inntrykk at menn ganske generelt er svært selvopptatte, og krever betydelig mer enn de gir. Det er som om mange menn ikke forstår at man bør behandle sin partner greit jevnt over, og også krever beundring, støtte, oppmerksomhet og omsorg de ikke er i stand til å gi tilbake. At kvinner er de som er følelsesmessig ustabil er dessuten totalt ukjent fenomen for meg, men virker ikke som menn skjønner at å være gretten, furt eller sur ofte også er å gi uttrykk for følelser. Å gi uttrykk for følelser er visst for menn kun å vise tristhet, og det stemmer kanskje at kvinner gjør det oftere enn menn, men pissehumør og aggressivitet er så definitivt følelsesmessige utfordringer vi kvinner må tåle mye av ofte. Jeg er svært følelsesmessig stabil, men viser kanskje tristhet et par ganger i året. Han er i dritthumør minst et par ganger i uka, og så mener han likevel at kvinner er dem som påvirkes mest av følelser i svingninger. Bullshit han som mann ikke er alene om å mene, fordi de ikke reflekterer over egen oppførsel. Jevnt over er menn mest selvopptatte, og også dem som svinger mest i følelser ofte, men det mangler selvinnsikt hos svært mange menn. Er dama sur en gang i måneden er det ille, mens de gjerne er det selv stadig. Anonymkode: b60ea...fd7 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #17 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 23.05): Glad dere ser dette og går, vet dere fortjener langt bedre, ikke en gang dyr blir behandlet så kaldt og avvisende føler jeg. Anonymkode: 15a1b...afa Et dyr skal da bli behandlet bra og ha det godt. Er du kald mot dyr? Er det det du sier? Anonymkode: 730d8...ad7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #18 Skrevet 6. mai 2024 Derfor gikk jeg fra minn mann. Har og vært i noen forhold etter det, aldri flyttet sammen med de. Selv om 2 av de maste om det. Jeg så jo selv, at hadde vi flyttet sammen, så hadde de forventet at jeg skulle gjøre veldig mye for de, mens jeg skulle være veldig takknemlig for det lille de gjorde. Så nå er jeg langvarig singel. Anonymkode: 44333...71b 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #19 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Et dyr skal da bli behandlet bra og ha det godt. Er du kald mot dyr? Er det det du sier? Anonymkode: 730d8...ad7 Nei jeg elsker dyr og klemmer de og tar vare på de. Partneren min blir så varm og god mot dyr, klemmer på de, stryker de, snakker med de og smiler varmt foran meg, mens mot meg snur han seg og ser med et steinansikt. Jeg mener ikke han skal behandle dyr kaldt og sånn, men han gir de uendelig mye mer enda en sau hadde gitt faen i om han spør hvordan dagen dens har gått der ute på jordet eller bare ser på den, mens han ikke kan gi meg et gram av det en gang. Anonymkode: 15a1b...afa
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #20 Skrevet 6. mai 2024 Akkurat derfor jeg ikke orket mer! Har det MYE bedre aleine med barna! Anonymkode: 3bda2...5c0 1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå