Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var i bassenget i dag. Der var det en mor som ammet barnet på ca 10-12 mnd i selve bassenget. Altså jeg hadde ikke overhode ikke reagert om hun hadde ammet barnet i et av områdene mef bord og stoler oppe rundt bassenget. Men denne mora ammet barnet i selve bassenget, altså man lekker jo litt når man ammer. Jeg syns ikke det er greit å avgi kroppsvæsker i bassenget, selv om jeg er pro amming altså. Hva syns dere ? Er det greit å lekke morsmelk ut i bassenget der andre folk bader?

Anonymkode: d22ba...97b

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var i bassenget i dag. Der var det en mor som ammet barnet på ca 10-12 mnd i selve bassenget. Altså jeg hadde ikke overhode ikke reagert om hun hadde ammet barnet i et av områdene mef bord og stoler oppe rundt bassenget. Men denne mora ammet barnet i selve bassenget, altså man lekker jo litt når man ammer. Jeg syns ikke det er greit å avgi kroppsvæsker i bassenget, selv om jeg er pro amming altså. Hva syns dere ? Er det greit å lekke morsmelk ut i bassenget der andre folk bader?

Anonymkode: d22ba...97b

Av alle kroppsvæsker som lekker ut og havner i bassenget, er morsmelk det du reagerer på...? 🤣

Anonymkode: 4b218...1c9

• Liker 14
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Noen ammer i bassenget, noen tisser i bassenget. Hva er værst?

Anonymkode: f06d0...95a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er mer ekkelt for babyens skyld, at ikke mor tørket over brystet før hun ammet. Kan jo være alt mulig dritt i det badevannet, litt morsmelk vil ikke gjøre det eklere. Hvor mye svette og urin tror du ikke det er i bassenger? 

Anonymkode: 7a13e...2c4

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Morsmelk er jo den reneste kroppsvæsken du kan møte på. Kan garantere at det er MYE mer urin, svette, spytt og vaginalsekreter i bassenget en det blir morsmelk. De fleste med så store barn lekker heller ikke så mye

Anonymkode: f2c69...caa

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Det finnes andre kroppsvæsker jeg heller hadde reagert på enn noen dråper morsmelk - for det er ikke mye det lekker (og om hun hadde ammet på land, og så hoppet rett uti så hadde hun lekket akkurat den samme mengden - hvis hun lekker litt)

• Liker 1
Skrevet

Man lekker da ikke så mye? Og om hun lekker på land og får melk på badetøy/ seg selv så ender det jo opp i badebasseng uanset. De har klor i vannet for å håntere "kropsvesker" uanset, og noen dråper melk er langt fra det ekleste veskene i badebasen. Så jeg tenker det er tullete å henge deg opp i dette, tåler du ikke mer bør du ikke benytte deg av offentlige badebasseng tror jeg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Verre med alt tisset. Klor er luktfritt, men lukter fordi det blandes med kroppsvæsker 

Anonymkode: cea22...f8b

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at dette er eklest for barnet.

Anonymkode: 82dc1...8d8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er absolutt for amming både her og der, men akkurat amming i bassenget blir ick for meg. Enig med deg. 
Mest pga hygiene rundt det. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes det er mer ekkelt for babyens skyld, at ikke mor tørket over brystet før hun ammet. Kan jo være alt mulig dritt i det badevannet, litt morsmelk vil ikke gjøre det eklere. Hvor mye svette og urin tror du ikke det er i bassenger? 

Anonymkode: 7a13e...2c4

Ja jeg tenkte det var dette tråden skulle handle om, at TS reagerte på at mor ikke vasket seg før hun ammet. Men samtidig så er det jo vanlig at små barn som leker i basseng kan ende opp med å svelge vann. Så selv om det høres enkelt ut, så er det vel ikke være en å la en smårollinger svømme i et basseng tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke orket å bry meg om nei. Er mye annet rart i det bassenget som er mye verre. 

Anonymkode: 42ef6...1cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Verre med alt tisset. Klor er luktfritt, men lukter fordi det blandes med kroppsvæsker 

Klor har da aldri hvert luktfritt. Men det lukter mer og mer klor fordi folk tisser eller gjør andre ting så de må blande sterkere kjemikalier utover dagen. 

Sært å amme i vannet, men ikke det jeg hadde tenkt mest på. 

Anonymkode: 6138a...972

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klor er ikke luktfritt. Det danner derimot kraftigere lukt i møte ved kroppsvæsker. 

Anonymkode: 82dc1...8d8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tro meg, det lekker morsmelk utenom amming også. Noen tisser, noen vasker ikke en møkkete rompe godt nok, utflod, mensen. Ren morsmelk er det beste av alle kroppsvæsker som søles i vannet.

Anonymkode: f8966...cfd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns det er en skikkelig uting at det ammes absolutt overalt. 

Sånn, skyt meg.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare minne om at det er KLOR i bassengvannet! 

Anonymkode: 8b4cc...cce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (2 minutter siden):

Sånn, skyt meg.

Nei det er best at babyer bare ikke fødes siden det ikke er ok at de får mat 🤣

Anonymkode: fdd37...837

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (1 minutt siden):

Sånn, skyt meg.

Du fortjener hverfall det.

Anonymkode: f8966...cfd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (4 minutter siden):

Sånn, skyt meg.

Ja, jeg plages også av at folk spiser overalt. At vi har restauranter, kantiner og at ansatte sitter på felles personalrom og spiser maten sin. Alle bør sette seg på skjermet rom for å spise. 

Anonymkode: 44f8d...5eb

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...