Gå til innhold

Taxi mellom boplass og skole - barn 9 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hvordan reglene er for hva som skal til for å få drosje til og fra skole? Hvis barnet skal bo 50% av tiden i nabokommune, ca 25 min i bil. Ca 45min m buss. 
Snakk om bosted Stavanger kommune og skole i Sola kommune, hvis det har noe å si..:)

Anonymkode: ff57d...817

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være likt ulikt mellom kommunene, men generelt er det buss som dekkes ved delt bosted. Taxi er aktuelt hvis det ikke går buss eller hvis det er en medisinsk årsak til behov for taxi. 

For øvrig er det da foreldrene som velger å bo 25 minutter unna… 

Anonymkode: e889a...4f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den foreldren som har flyttet bør kjøre barnet!

Anonymkode: 6ab44...f59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det noen som vet hvordan reglene er for hva som skal til for å få drosje til og fra skole? Hvis barnet skal bo 50% av tiden i nabokommune, ca 25 min i bil. Ca 45min m buss. 
Snakk om bosted Stavanger kommune og skole i Sola kommune, hvis det har noe å si..:)

Anonymkode: ff57d...817

Jeg kan ikke annet enn undres over hvorfor folk må opprette en tråd og spørre om noe de enkelt kan finne frem til ved hjelp av Google. Svaret ligger på Stavanger kommune sine nettsider. Og skulle bo- eller skole kommunen være en annen enn Stavanger? Ja, da har vel kommunen det gjelder svaret på sine nettsider. 
https://www.stavanger.kommune.no/barnehage-og-skole/skole/informasjon-til-nye-elever-i-stavangerskolen/

Anonymkode: 26180...129

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er opp til kommunen, en venn av meg må kjøre barnet den uka hun har barnet. Det går buss men den slipper bare av på holdeplass ett ganske godt stykke unna skolen.

Anonymkode: 94fcc...011

Skrevet

Du får taxi om et av busstopet er mer enn 4 km fra skole/hjem, eller at veien til busstoppet eller bussbytte defineres som farlig. At barnet må ta buss i 45 min tviler jeg på gir taxirettighet, men mindre barnet har en funksjonsnedsetelse.

Gjest jegerrinne
Skrevet

Her vi bor vet jeg flere har fått taxi fra den foresatte som evnt bor i nabokommune hvis buss ikke har gått. Hvis buss forbindelse er så får de buss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...