AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #1 Skrevet 4. mai 2024 I vår familie har vi som tradisjon å gi noen noe dyrere gaver/en dyr gave når en av ungene fyller 18. Jenta vår har sagt at hun ønsker seg filler i haka for å bli kvitt "rumpehaka" si, og noe som heter cheekbone reduction surgery. Jeg vil ikke egentlig gi penger til sånne ting siden jeg ikke støtter den industrien. Jeg mener jo og at alle burde elske seg for den de er. Men hun sier at venninna hennes fikk en slags øyelokk-operasjon i gave av sine foreldre og at det er helt normalt å ønske seg. Jeg har sett henne, og det stemmer, hun ser annerledes enn det hun gjorde før. Men uansett, jeg satt meg ned for å snakke med henne og lurte på om det var noen dypere grunn til at hun ikke liker utseendet sitt og vil endre det. Men hun mener at hun ikke har noe imot utseendet sitt nå og at hun bare synes hun ville sett bedre ut med disse operasjonene. Jeg har lyst til å tro henne for hun har aldri uttrykt noen form for usikkerhet rundt utseendet før. Mannen sier at han ikke ser problem i saken, og jeg blir så oppgitt. Jeg strevde med utseendet mitt enormt når jeg vokste opp, så det stikker veldig at hun vil endre på sitt, som teknisk sett er halvparten av mitt. Jeg vil allikevel ikke at mine usikkerheter skal komme i veien for beslutningene mine. Ugh, det er så vanskelig. Hun sier og at hvis hun ikke får det, vil hun bli skuffet og heller bruke sparepengene sine på det. Jeg trenger virkelig råd her. Anonymkode: 88821...f71
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 4. mai 2024 Selvfølgelig gir du ikke penger til en helt unødvendig opersjon til en 18 år gammel jente!! Eg er helt sjokkert at dere faktisk vurderer det. Håper inderlig at kirurger ikke vil opererer en så ung jente for noe hun syns NÅ er stygt. Og at hun om en tid ser dette er unødvendig. Anonymkode: c0a14...f02 44 2 26
Iia Skrevet 4. mai 2024 #3 Skrevet 4. mai 2024 Jeg ville aldri gitt henne det. Om hun sparer til det selv er en helt annen sak. Mn gir foreldre penger til operasjon, kan det forstås som at dere syns det er ok eller at dere til og med mener hun trenger det. Det kan være vanskelig for henne å akseptere på sikt, selv om hun blir glad der og da. 8 1 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #4 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig gir du ikke penger til en helt unødvendig opersjon til en 18 år gammel jente!! Eg er helt sjokkert at dere faktisk vurderer det. Håper inderlig at kirurger ikke vil opererer en så ung jente for noe hun syns NÅ er stygt. Og at hun om en tid ser dette er unødvendig. Anonymkode: c0a14...f02 Brukte barnetrygden på saltvann i puppene Anonymkode: e544d...58b
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #5 Skrevet 4. mai 2024 Hvis du gir henne dette, bekrefter du jo at du synes hun er "stygg". Anonymkode: 3e18e...06f 11 8
Gjest sjokoladebanan Skrevet 4. mai 2024 #6 Skrevet 4. mai 2024 Hadde ikke skjedd her. Om min datter skulle ha tatt en kosmetisk operasjon som ikke er nødvendig hadde hun måtte spare til det selv. Det kan hende da etter all sparingen hun innser det faktisk ikke er verdt det. Det hun mener som 18åring er ikke nødvendigvis det samme hun mener som 25 åring. Men siden hun er myndig bestemmer hun det selv, men ikke med mine penger.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #7 Skrevet 4. mai 2024 Nei, det hadde jeg ikke gjort. Det hadde vært en ting dersom det var noe hun så på som en betydelig lyte og som plaget henne veldig. F.eks husker jeg at en venninne på ungdomsskolen opererte ørene pga. de var svært utstående og hun sikkert mislikte det selv, kanskje ble mobbet for det. Det er også noe med å begynne med fillers så ung, det er jo ikke bare én gang med varig resultat? Anonymkode: fb53c...37a 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #8 Skrevet 4. mai 2024 Støtter også at det er unødvendig å gi en 18 åring i plastisk kirurg i gaver. Hva det angår hos andre får foreldrene står i det. Og det er ikke normalt heller. Hun kan lære å spare opp pengene om hun ønsker det senere. Anonymkode: 39407...681 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #9 Skrevet 4. mai 2024 Kunne kanskje sagt ja til hakeimplantat hvis det objektivt sett er slik at hun har en påfallende kløft i haken. Men ville blitt med på konsultasjon. Kan hun eventuelt prøve filler i rumpehaken først? Det kan sikkert kirurgen svare på. Jeg vet ikke hva cheekbone reduction går ut på, men det høres mye mer invasivt ut. Ville sagt nei her…. Anonymkode: 9e9da...d74 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #10 Skrevet 4. mai 2024 Gi en pengegave og la henne investere i det hun ønsker eller sparer til. Å gi henne plastikkirurgi sånn direkte virker av en eller annen grunn taktløst. Litt som å gi et søsken sexy undertøy - da gir man heller et gavekort, tenker jeg. Anonymkode: db636...1c4 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #11 Skrevet 4. mai 2024 Du har ikke reflektert over at det venninen hennes har sagt at er ren løgn? Mange som sier at «andre får jo det», for å presse sine foreldre til å gi. Når sannheten er noe annet. Oppegående foreldre gir ikke slike gaver til barn. Anonymkode: 2611b...059 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #12 Skrevet 4. mai 2024 Dette er det sykeste jeg har lest på lenge !! Hvordan i all verden tenker du at det er en god idé? Anonymkode: 9ca7e...e0a 5 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #13 Skrevet 4. mai 2024 Nei nei og atter nei Herregud liksom.. Anonymkode: 5fbe4...43f 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #14 Skrevet 4. mai 2024 Gi henne penger til det denne operasjonen koster så kan hun bruke det til det hun vil. Opp til henne Anonymkode: 459db...0c0
Hmmmmmm Skrevet 4. mai 2024 #15 Skrevet 4. mai 2024 Skjønner ikke hvorfor folk har begynt å kalle det for rumpehake?! Da er det ikke rart ungdommen vil ha det fjernet. 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #16 Skrevet 4. mai 2024 Dette var sykt. Øyelokk er faktisk noe annet, da det kan gi problemer med synet og ubehag med tårekanal etc. Anonymkode: e642a...cef 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #17 Skrevet 4. mai 2024 Jeg fikk penger av foreldre til operasjon for utstående ører i tidlig voksen alder. Men det var ikke et plutselig innfall, det var noe jeg hadde tenkt på og snakket med foreldrene mine om i flere år. Anonymkode: 2ec68...d01 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #18 Skrevet 4. mai 2024 Nei, selvsagt er ikke dette ok! Anonymkode: 0112e...376 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #19 Skrevet 4. mai 2024 Herregud, selvsagt ikke! Anonymkode: 2b729...d3e 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #20 Skrevet 4. mai 2024 Jeg fikk noen tusen lapper som jeg manglet til å ta silikon da jeg ble 25. hadde da spart i flere måneder og manglet 8k på et tidspunkt hvor operasjonen passet å ta mtp jobb og ferie. Synes ikke det er noe galt i det, satte enormt stor pris på det. Men nå er det stor forskjell på 18 år og 25 da. Anonymkode: 75af5...599 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå