AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #1 Skrevet 4. mai 2024 Hvorfor? Jeg har alltid lurt på hvorfor eksen til mannen ikke forsøker å få til en relasjon? Ja, jeg var årsaken til bruddet, men det er åtte år siden. Vi er gift, har to barn, barnet de har sammen er her halvparten av livet sitt. Ikke hilser hun, ikke snakker hun med meg, jeg har fått forbud mot å kontakte henne på sms/facebook (etter jeg i god mening sendte en mld om at vi hadde landet trygt en gang jeg fløy alene med barnet hennes), ikke får jeg delta på barnets aktiviteter (kamper, dugnad, blabla). Hun har aldri sett innsiden av huset hvor barnet hennes bor og guds nåde om halvsøsknene er synlige når hun er innom. Dama virker ellers helt vanlig, har ny familie og ønsker fortsatt mye kommunikasjon med mannen min. Hva er det som driver dette? Er det vanlig? Hvorfor fornekter dere barnets relasjoner? Anonymkode: 03928...51d 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #2 Skrevet 4. mai 2024 At du var damen som splittet familien hennes og tok mannen hennes. mat du har tatt en rolle overfor hennes barn 50% av tiden, tid hun mister med barnet. Ja det er veldig synd for barnet at kontakten er slik. Anonymkode: e63de...3a8 21 1 7
Sirah Skrevet 4. mai 2024 #3 Skrevet 4. mai 2024 Tja, jeg kan til en viss grad forstå henne TS, selv om jeg også ser din side av saken. I tilfeller der bonusmor IKKE er årsaken til bruddet derimot, syntes jeg det er veldig merkelig at mor ikke ønsker noe som helst kontakt. Det er nok av tilfeller på det også. 12
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #4 Skrevet 4. mai 2024 Du svarer selv på hvorfor du ikke fortjener normal folkeskikk! Uvsenentlig at det har gått 8 år siden du ødla familien hennes og familien til ungen hennes. Seriøst skjerp deg! Så dum kan fu da umulig være! Anonymkode: 7ddbe...df9 15 1 11
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #5 Skrevet 4. mai 2024 Jeg kan jo forstå denne moren da du ts var årsak til bruddet. Men der hvor stemor ikke er årsak til bruddet så skjønner jeg ikke hvorfor ikke mor vil ha en god tone med stemor. Anonymkode: 5b9fb...358 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #6 Skrevet 4. mai 2024 Sirah skrev (Akkurat nå): Tja, jeg kan til en viss grad forstå henne TS, selv om jeg også ser din side av saken. I tilfeller der bonusmor IKKE er årsaken til bruddet derimot, syntes jeg det er veldig merkelig at mor ikke ønsker noe som helst kontakt. Det er nok av tilfeller på det også. Ja, jeg kan selvsagt forstå det, og man kan forstå det en god stund etterpå. Hun kan hate meg alt hun vil, men å velge å sette egne såre følelser foran å delta i barnets hele liv - det forstår jeg ikke. Hadde hun bare godtatt å se meg eller ungene, kunne hun sett barnet hver bursdag, hver 17.mai, deltatt på alle treninger/kamper, etc. Jeg har ikke noe imot om hun vil komme innom her for å gi ungen et påskeegg. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du svarer selv på hvorfor du ikke fortjener normal folkeskikk! Uvsenentlig at det har gått 8 år siden du ødla familien hennes og familien til ungen hennes. Seriøst skjerp deg! Så dum kan fu da umulig være! Anonymkode: 7ddbe...df9 Neivel, men fortjener ikke barnet bedre enn voksne som oppfører seg som barn? Anonymkode: 03928...51d 7 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #7 Skrevet 4. mai 2024 Du brøt opp familien, tok mannen hennes og du har barna hennes 50%. Og du lurer på hvorfor hun ikke liker deg? Til å være kognitivt svak er du jaggu driftig Anonymkode: e9d1f...d65 19 2 12
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #8 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neivel, men fortjener ikke barnet bedre enn voksne som oppfører seg som barn? Anonymkode: 03928...51d Det skulle du tenkt på før du ødela familien til barnet. Anonymkode: 5b9fb...358 13 1 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #9 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg kan selvsagt forstå det, og man kan forstå det en god stund etterpå. Hun kan hate meg alt hun vil, men å velge å sette egne såre følelser foran å delta i barnets hele liv - det forstår jeg ikke. Hadde hun bare godtatt å se meg eller ungene, kunne hun sett barnet hver bursdag, hver 17.mai, deltatt på alle treninger/kamper, etc. Jeg har ikke noe imot om hun vil komme innom her for å gi ungen et påskeegg. Neivel, men fortjener ikke barnet bedre enn voksne som oppfører seg som barn? Anonymkode: 03928...51d Barnet fortjener å se mor sette grenser for hva som godtas gjort mot henne og ungen! Tro nå inderlig ikke at det her er ufortjent eller at denne ungen vil se din side av saken som voksen Anonymkode: 7ddbe...df9 11 1 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #10 Skrevet 4. mai 2024 Synes ikke det er så rart, egentlig. Men det er jo mannen som ødela familien, ikke en (da singel?) dame Anonymkode: 3d55a...1bd 7 1
Sirah Skrevet 4. mai 2024 #11 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, jeg kan selvsagt forstå det, og man kan forstå det en god stund etterpå. Hun kan hate meg alt hun vil, men å velge å sette egne såre følelser foran å delta i barnets hele liv - det forstår jeg ikke. Hadde hun bare godtatt å se meg eller ungene, kunne hun sett barnet hver bursdag, hver 17.mai, deltatt på alle treninger/kamper, etc. Jeg har ikke noe imot om hun vil komme innom her for å gi ungen et påskeegg. Neivel, men fortjener ikke barnet bedre enn voksne som oppfører seg som barn? Anonymkode: 03928...51d Neida jeg skjønner hvor du vil og er til en viss grad helt enig med deg. Samtidig kan jeg forstå at det er tyngre for denne moren enn for moren hvor bonusmor ikke er årsaken til brudd.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #12 Skrevet 4. mai 2024 Hun skal da ikke trenge å forholde seg til deg. Bindeleddet mellom mor og barn er jo far. Anonymkode: ff72c...30c 14 3
Tough cookie Skrevet 4. mai 2024 #13 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du svarer selv på hvorfor du ikke fortjener normal folkeskikk! Uvsenentlig at det har gått 8 år siden du ødla familien hennes og familien til ungen hennes. Seriøst skjerp deg! Så dum kan fu da umulig være! Anonymkode: 7ddbe...df9 Han hadde nok funnet en annen dame hvis han ikke hadde møtt ts. Ts var nok springbrettet til å komme seg ut av forholdet med moren. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #14 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skulle du tenkt på før du ødela familien til barnet. Anonymkode: 5b9fb...358 Ja, la oss alle fortsette å oppføre oss barnslige sånn at barnet garantert får det verst mulig. Men jeg begynner å forstå greia etter et par svar her… En ting skal dere vite, da. At det eneste dere oppnår, er at barnet rives fra hverandre emosjonelt av omsorgspersoner som tenker slik om andre som ivaretar barnet deres. For barna deres bryr seg etterhvert om både stemødre og søsken som kommer til. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du brøt opp familien, tok mannen hennes og du har barna hennes 50%. Og du lurer på hvorfor hun ikke liker deg? Til å være kognitivt svak er du jaggu driftig Anonymkode: e9d1f...d65 Jeg kan ikke trylle. Mannen brøt opp familien. Anonymkode: 03928...51d 8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #15 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, la oss alle fortsette å oppføre oss barnslige sånn at barnet garantert får det verst mulig. Men jeg begynner å forstå greia etter et par svar her… En ting skal dere vite, da. At det eneste dere oppnår, er at barnet rives fra hverandre emosjonelt av omsorgspersoner som tenker slik om andre som ivaretar barnet deres. For barna deres bryr seg etterhvert om både stemødre og søsken som kommer til. Jeg kan ikke trylle. Mannen brøt opp familien. Anonymkode: 03928...51d Hva var egentlig spørsmålet ditt i denne tråden? Anonymkode: 5b9fb...358 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #16 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvorfor? Jeg har alltid lurt på hvorfor eksen til mannen ikke forsøker å få til en relasjon? Ja, jeg var årsaken til bruddet, men det er åtte år siden. Vi er gift, har to barn, barnet de har sammen er her halvparten av livet sitt. Ikke hilser hun, ikke snakker hun med meg, jeg har fått forbud mot å kontakte henne på sms/facebook (etter jeg i god mening sendte en mld om at vi hadde landet trygt en gang jeg fløy alene med barnet hennes), ikke får jeg delta på barnets aktiviteter (kamper, dugnad, blabla). Hun har aldri sett innsiden av huset hvor barnet hennes bor og guds nåde om halvsøsknene er synlige når hun er innom. Dama virker ellers helt vanlig, har ny familie og ønsker fortsatt mye kommunikasjon med mannen min. Hva er det som driver dette? Er det vanlig? Hvorfor fornekter dere barnets relasjoner? Anonymkode: 03928...51d Hva med motsatt, jeg sliter med det. Anonymkode: 38b39...5e9 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #17 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva var egentlig spørsmålet ditt i denne tråden? Anonymkode: 5b9fb...358 Hvorfor det er viktigere å hate stemor enn å vise interesse for barnets liv, ha en høflig tone med de som deltar i omsorgen av barnet, delta i viktige dager/feiringer for barnet, mm. Rett og slett hva man forteller seg selv når man velger å si nei til å komme innom heller enn å svelge to kameler, puste med magen i 30min og ta et kakestykke av barnets bursdagskake. Eller når barnet spør om mamma kan komme på kampen og man sier nei fordi dessverre må jeg stå i kiosken fordi lillebror er med i samme klubb og dugnad er dugnad… Anonymkode: 03928...51d 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #18 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Synes ikke det er så rart, egentlig. Men det er jo mannen som ødela familien, ikke en (da singel?) dame Anonymkode: 3d55a...1bd Så enig, det er jo mannen som valgte ny dame Anonymkode: b745a...a26 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #19 Skrevet 4. mai 2024 Hvorfor sier dere at stemor ødela en familie?? Det er vel far som ikke være i det forholdet han var i og ville videre🙈 Jeg er selv stemor, ble sammen kort tid etter brudd (Så det var ikke pga meg😅) Men allikevel så har barnemor lagt meg for hat tross jeg har vært høflig og ikke tatt plass. Nekter meg de samme tingene som deg Ts, noen folk er bare bitre og barnslige. Greier ikke å se sin egen rolle i det hele.. Exen til samboer går rundt og sier at hun var en snill og bra kone. Han viste meg bevis på at hun slo han, meldinger med veldig grove og stygge ting. Sa hver dag at hun ble kvalm av han og lagde ikke mat til han, kun seg selv og ungene. Til slutt måtte han forlate det fengslet og måtte gjennom en del psykolog timer, han var helt psykisk skadet. Allikevel går hun rundt og er bitter på at han dro. Så vær så snill folkens… slutt å si at Ts tok mannen fra hu, ikke alt er så svart og hvitt. Anonymkode: 43a30...ea2 4 2 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #20 Skrevet 4. mai 2024 27 minutter siden, AnonymBruker said: Neivel, men fortjener ikke barnet bedre enn voksne som oppfører seg som barn? Anonymkode: 03928...51d Du og mannen oppførte dere tydeligvis ikke som voksne heller. Voksne folk går ikke etter andre. Anonymkode: c7166...50b 7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå