Gå til innhold

Hvorfor er det ingen tråder om yrkesskade og menerstatning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det må vel være andre som har vært like uheldig som meg😢 føler meg litt alene på dette punktet.

eller er det forbudt å snakke om?

umulig å finne noen ting

Anonymkode: 609a3...ac4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva lurer du på? Menerstatning kan du slå opp i en tabell.

Hvis det hjelper deg føle deg mindre alene har jeg fått godkjent pasientskade og er nå i erstatningsberegning.

Anonymkode: 6bd33...c3b

AnonymBruker
Skrevet

Gubben fått avslag 2 ganger. Så nå er advokat inne i bildet

Anonymkode: f5865...bd4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Gubben fått avslag 2 ganger. Så nå er advokat inne i bildet

Anonymkode: f5865...bd4

Jeg har advokat fra starten, de hadde ikke forsikret meg ,og så mobbet de meg til å slutte på arbeidsplassen, men nav har godkjent yrkesskaden min.

Anonymkode: 609a3...ac4

AnonymBruker
Skrevet

Har vært gjennom prosessen for flere år siden. Hadde selvsagt advokat fra dag 1. fikk erstatning fra arbeidsgivers forsikringsselskap + nav. 

Anonymkode: 29951...34d

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi det ikke er så vanlig å bli yrkesskadet.  Bare 20 % av de som søker om å få godkjent yrkessykdom får det innvilget (jeg er en av de 20 %). Er vel litt større innvilgelsesprosent på rene yrkesskader (om jeg ikke husker feil 70 %).

Hadde det ikke vært for bedriftslegen så hadde jeg nok ikke søkt. Bedriften meldte det ikke inn selv så måtte ta saken i egne hender. Meldte inn til NAV  som godkjente med en gang, og til forsikringsselskapet til bedriften.

Forsikringsselskapet hørte jeg ikke noe fra før jeg kontaktet advokat. Fikk millionerstatning pga tariffavtalen. Men hadde ikke ork å gå til sak mot forsikringsselskapet utover dette. Kan ha gått glipp av et par millioner der, men fikk litt over 1 million fra forsikringen uansett.

Jeg har en invaliditetsgrad på 50 %, og uføregrad på 100 %.

Anonymkode: 6bce2...64e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...