AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #1 Skrevet 4. mai 2024 Jeg tror jeg er i gang med den. Kanskje allerede for 3 år siden. Men usikker. Har blitt mer sikker nå. Jeg er single vært i mange år og har hatt stort sett uflax på dating fronten. Og nå føler jeg at toget har gått omtrent. Markedet er likt null av menn som jeg kunne ha tenkt meg. Får masse tilbud fra yngre kjekke menn men vi vet jo alle hva de vil. Og er de klar over hva dvs at en dame er i overgangsalderen? Det tror jeg ikke faktisk. Er dette noe dere opplyser potensiell date om ? Anonymkode: 31e0d...eae
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #2 Skrevet 4. mai 2024 Overgangsalderen er ikke slutten på livet. Du får det til å høres sånn ut. Nei, jeg ville aldri opplyst en date om at jeg var i overgangsalderen. Han har ikke noe med det å gjøre. Anonymkode: 95103...ff1 7 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #3 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror jeg er i gang med den. Kanskje allerede for 3 år siden. Men usikker. Har blitt mer sikker nå. Jeg er single vært i mange år og har hatt stort sett uflax på dating fronten. Og nå føler jeg at toget har gått omtrent. Markedet er likt null av menn som jeg kunne ha tenkt meg. Får masse tilbud fra yngre kjekke menn men vi vet jo alle hva de vil. Og er de klar over hva dvs at en dame er i overgangsalderen? Det tror jeg ikke faktisk. Er dette noe dere opplyser potensiell date om ? Anonymkode: 31e0d...eae Tenker du på tørr skjede? Anonymkode: d946a...e12
Pingvinen Skrevet 4. mai 2024 #4 Skrevet 4. mai 2024 Er singel og i overgangsalderen. Jeg har null sexlyst så dater ikke. Er ikke interessert rett og slett 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #5 Skrevet 4. mai 2024 Jeg hadde en fast FF som etter flere år nylig ble kjæreste. Jeg er 5 år eldre enn han, og vi spøker mye, og han har sagt på spøk tenk når du kommer i overgangsalderen, da blir det nok andre boller osv. Jeg har tenkt på når jeg skal informere han om at jeg forlengst er godt inn i overgangsalderen😅, kom i tidlig overgangsalder. Er i 40-årene. Så tenker at det ikke er noe man bør eller trenger å bekymre seg for, eller informere om for den saks skyld. Anonymkode: 0b9aa...7b5 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #6 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde en fast FF som etter flere år nylig ble kjæreste. Jeg er 5 år eldre enn han, og vi spøker mye, og han har sagt på spøk tenk når du kommer i overgangsalderen, da blir det nok andre boller osv. Jeg har tenkt på når jeg skal informere han om at jeg forlengst er godt inn i overgangsalderen😅, kom i tidlig overgangsalder. Er i 40-årene. Så tenker at det ikke er noe man bør eller trenger å bekymre seg for, eller informere om for den saks skyld. Anonymkode: 0b9aa...7b5 Har du noen plager ? Anonymkode: d946a...e12
Frøken Rosa Skrevet 4. mai 2024 #7 Skrevet 4. mai 2024 Er midt i overgangsalderen.Dater som vanlig.Ingen forskjell på kroppen min utenom litt vondt noen plasser.Sexlivet er som før😄
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #8 Skrevet 4. mai 2024 Jeg kommer snart i overgangsalderen, fordi jeg må fjerne den siste eggstokken. Lurer på akkurat det samme. Er 40 år. Jeg kan ikke bruke hormontilskudd heller, så er veldig spent på hvordan dette blir. Sex vil jo være viktig for meg også, men det er jo ikke først og fremst som sexdukke jeg har verdi. Anonymkode: 3854e...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #9 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kommer snart i overgangsalderen, fordi jeg må fjerne den siste eggstokken. Lurer på akkurat det samme. Er 40 år. Jeg kan ikke bruke hormontilskudd heller, så er veldig spent på hvordan dette blir. Sex vil jo være viktig for meg også, men det er jo ikke først og fremst som sexdukke jeg har verdi. Anonymkode: 3854e...5aa Ts her. Jeg kan heller ikke bruke hormon tilskudd men vurderer å tvinge det igjennom lell for uten vil risikoen for demens, hjerte -kar, diabetes og benskjørhet øke. Men tar en tilskudd reduseres disse men litt større sjanse for brystkreft. Hva er verst lissom du kan jo dø av begge deler?? Anonymkode: 31e0d...eae
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #10 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her. Jeg kan heller ikke bruke hormon tilskudd men vurderer å tvinge det igjennom lell for uten vil risikoen for demens, hjerte -kar, diabetes og benskjørhet øke. Men tar en tilskudd reduseres disse men litt større sjanse for brystkreft. Hva er verst lissom du kan jo dø av begge deler?? Anonymkode: 31e0d...eae Det er gammel myte at hormoner øker sjansen for alle disse sykdommene, man trodde det før, men de har funnet ut at moderate doser IKKE er farlig så kanskje lurt å lese seg opp, kontakte fastlege osv? Anonymkode: 28c68...726
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #11 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er gammel myte at hormoner øker sjansen for alle disse sykdommene, man trodde det før, men de har funnet ut at moderate doser IKKE er farlig så kanskje lurt å lese seg opp, kontakte fastlege osv? Anonymkode: 28c68...726 Ts tror du misforsto. Det er østrogen tilskudd som øker kreft faren. Når østrogen produksjonen går ned i overgangsalderen vil alle få økt risiko for : hjerte kar, demens, diabetes, vektøkning og benskjørhet. Så kluet er at ved å ikke ta østrogen tilskudd vil risikoen for det øke. Jeg begynte å tenke tilbake på min bestemor hu begynte å surre med demens i 60 års alderen. Bra sikker på at den gangen fantes ikke østrogentilskudd. Så er jeg fort i samme faresonen hvis det er arvelig. Kjenner jeg er lettere bekymret men nå spora jeg av min egen tråd …👏 Anonymkode: 31e0d...eae
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #12 Skrevet 6. mai 2024 Har hatt en noe forferdelig overgansalder tid i et par år nå. Burde ikke ha datet når det sto på som verst. Ble mye tull. De unge menn tror jeg er for det meste ute etter kun sex. Jeg fant til slutt en seriøs mann i min egen alder. Vet ikke om det varer evig, men håper. Anonymkode: 08954...dea 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #13 Skrevet 6. mai 2024 Jeg er nok bare i perimenopause, få utfordringer forløpig utover litt uregelmessig mens, men jeg skjønner ikke hva som skal være problemet med å date framover? Ok, om man mister sexlyst helt eller får store problemer med tørrhet i skjeden så blir det selvfølgelig krevende, og man må være bevisst humørsvingninger selvfølgelig, så det ikke går utover omgivelsene og egen dømmekraft (ja jeg vet det er mange som blir deprimerte i overgangsalderen). Men det er fullt mulig å få god hjelp til å håndtere dette i dag, om du bare kommer deg til en god lege eller gynokolog som er litt oppdatert. Hormonterapi er ikke farlig, det er en myte. Det er ingen grunn til at man skal lide i overgangsalderen i dag. Og om en mann ikke har litt forståelse for at kvinner går gjennom overgangsalder i 40/50 årene så er han vel strengt tatt ikke noe å samle på? Nei, sats på å leve livet akkurat som du vil du. Anonymkode: 323de...414
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #14 Skrevet 6. mai 2024 Jeg er i overgangsalderen og dater ikke. Har såpass store underlivsplager at jeg ikke kan ha sex, så da utgår dating dessverre. Går på hormoner og har vært hos flere gynekologer som er spesialister på overgangsalder, men ingen kan hjelpe. Er heldigvis glad i å være alene, og kjeder meg sjelden. Men savner klart en kjæreste. Anonymkode: 0202a...f73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå