Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye gir dere til konfirmasjon? Penger. 

Anonymkode: 24264...1c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1000kr til nevøer og nieser + ekstragave til fadderbarn, 200kr til bekjentes barn som vi ikke er invitert i selskap til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (9 minutter siden):

1000kr til nevøer og nieser + ekstragave til fadderbarn, 200kr til bekjentes barn som vi ikke er invitert i selskap til. 

Det var jo det jeg fikk av naboer og tanter/onkler for 30 år siden.. 

Har ikke bestemt hva vi skal gi ennå, er rett før første runden med nevøer og nieser her, men tenker da minst 2000 per. Tenkte å avtale med søsken på begge sider slik at det i alle fall blir likt. 

Anonymkode: ab3b8...b0e

AnonymBruker
Skrevet

Hva gir dere andre da?

Skrevet

1500 til fadderbarn/tantebarn. 500 til søskenbarns barn.

AnonymBruker
Skrevet

Til venners barn da?

AnonymBruker
Skrevet

0 kr. Vår familie er katolsk, så konfirmasjonen vi feirer har ingenting i felles med den norske "konfirmasjonen":

Anonymkode: 3649f...902

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Til venners barn da?

Her har det ofte vært 250 til 500kr, litt mer hvis en er bedt i selskap

Anonymkode: eb5ad...0ee

Skrevet

1500 til nevøer og nieser. 200 fra konfirmanten til sine venner. Ellers har det ikke vært andre vi har vært bedt i selskap til eller det har vært aktuelt å gi gaver til. Jeg vet ikke om noen som gir til venners barn så det har vi heller aldri gjort. 

Skrevet

Til hvem?

nevø; 3000

Egne barn: reise (så ca 20.000 ) 

nære naboer 500.

venner av barna 200 kr

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir 1000-1200 kr til nieser/nevøer etter hvem side de tilhører. Til de tantebarna som er nærmest har vi gjerne gitt en gave i tillegg. Vi er veldig mange. Til grandtantebarn ga vi 800 kr, siden vi var bedt i selskap. Vi gir ingen ting til venners barn eller naboer. Ungdommene får gi 200 kr til sine nærmeste venner. 

Anonymkode: 8f9ba...b4c

AnonymBruker
Skrevet

Hittil er det bare våre nieser som har konfirmert seg. Og de har alle fått hver sin gullring. De har kostet alt fra ca. 2200,- til ca. 3700,-. Da har alle fått det samme (men en som jeg har tenkt ville passe den som konfirmerte seg og som hun ville like), litt uavhengig av pris. 

spranget til neste niese som skal konfirmeres er langt, så hadde vi gitt f. Eks 3000,- så ville kanskje det føltes lite ut om 12 år, men det ville blitt feil å gi mer enn til de andre. 

Vi har 8 nieser og bare én nevø. Han konfirmeres neste år og får da 3000,-. Han er ikke typen til å bruke verken smykker eller ringer, og vi kommer ikke helt på noe i samme gate som er like varig som ringene til niesene. 

våre egne barn skal ikke konfirmeres før om 6 og 11 år, så aner ikke hva vi vil komme til å gi til venner av barna. Og ingen nabobarn e.l det har vært aktuelt å gi til enda. 

fadderbarna våre er på alder med våre egne barn, så aner ikke hva vi vil komme til å gi den dagen de konfirmeres. 

Anonymkode: 467b9...214

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har 8 nieser og bare én nevø. Han konfirmeres neste år og får da 3000,-. Han er ikke typen til å bruke verken smykker eller ringer, og vi kommer ikke helt på noe i samme gate som er like varig som ringene til niesene. 

Så typisk å gi jentene smykker mens gutten får penger...

Anonymkode: d5854...c49

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva gir man til søsken? (15 års aldersforskjell..)

Anonymkode: 0febc...b53

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva gir man til søsken? (15 års aldersforskjell..)

Anonymkode: 0febc...b53

De eldste tantebarna fikk 500 kr, så økte vi til 800 for noen år siden og til de siste har vi gitt 1000 kr

Anonymkode: 8f9ba...b4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så typisk å gi jentene smykker mens gutten får penger...

Anonymkode: d5854...c49

Jeg setter stor pris på alle de skikkelige smykkene jeg fikk til konfirmasjonen min, flere av de bruker jeg fortsatt 20 år etter, og den ene ringen har jeg brukt nærmest daglig siden konfirmasjonen.

Mannen bruker aldri noen ting annet enn gifteringen, så det hadde vært bortkastet å skulle gi han noe slikt. Nevøen vår er absolutt ikke typen til verken smykke, armbånd eller ringer, og da er det jo lite hensiktsmessig å skulle kjøpe han en ring?! 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et rush av konfirmasjoner de neste 8 årene. Tidvis to og tre konfirmanter samme år, så blir travelt. I vår familie har vi  sammen diskutert at vi skal gjøre det likt på alle (vi er 5 søsken som har fått barn på rekke og rad).

Nevøer/nieser: 1.500 kr

Er man fadder i tillegg: 2.000 kr.

Besteforeldrene har bestemt seg for å gi 10.000 kr til hver konfirmant (dette er en sum de selv har bestemt).

Alle jentene får bunad fra oss foreldre (sålenge de ikke motsetter seg dette) og guttene får 30.000 eller tilsvarende det den bestemte bunaden koster.

Barn av vennepar får 500 kr.

Nabounger som vi er invitert på "restefest" til har fått 500 kr.

Anonymkode: 33768...1b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Datter til venninne hvor jeg er veldig nær(reserve tante) fik 500

Videre skal jeg i konfirmasjon til en annen venninnes barn, der får jenta en bunadsring til 800 og gutten får ett brukt lommeur som sikkert har høyere verdi, men som han må bruke penger på å oppgradere.

Jeg kan da for faen ikke blakke meg for disse ungene, jeg er til stede for dem og har tilbudt foreldrene å hjelpe til under festen, og fikset mat i forkant,

Anonymkode: 615ec...47e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg setter stor pris på alle de skikkelige smykkene jeg fikk til konfirmasjonen min, flere av de bruker jeg fortsatt 20 år etter, og den ene ringen har jeg brukt nærmest daglig siden konfirmasjonen.

Mannen bruker aldri noen ting annet enn gifteringen, så det hadde vært bortkastet å skulle gi han noe slikt. Nevøen vår er absolutt ikke typen til verken smykke, armbånd eller ringer, og da er det jo lite hensiktsmessig å skulle kjøpe han en ring?! 

Neida, tror de mente mer at jenter også har stor bruk for penger i årene i starten av voksenlivet. Det gir gutter et forsprang.

Anonymkode: 47699...194

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut til at mange her svarer som par, er det ok at jeg som er alene legger meg på ca halvparten av de summene dere oppgir?

Anonymkode: 287b0...0ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...