Gå til innhold

Tredje hjulet på vognen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min er alltid tredje hjulet på vognen i en trekløver. Hver gang når de andre to guttene besøker hverandre, så blir min gutt utestengt og får ikke komme på besøk han også. Hvis det en sjelden gang i blant at en av de to guttene er på besøk hos min gutt, får alltid den andre gutten også komme. Kan jeg også komme, Spørr gjerne den andre av dem og det er greit. Min gutt blir alltid utestengt. 

Han kan se at de spiller sammen på Roblox feks. Men ingen av dem tar telefonen når han ringer dem. Han må bare se på at de spiller sammen. 

Hvorfor orker gutten min dette? Hvorfor prøver han ikke å finne noen andre å leke med? Å spille med? Hvorfor må det på død og liv være akkurat disse to guttene? Jeg forstår det ikke. Jeg ble nok litt frustrert i dag når jeg nok en gang ser frustrasjonen hos barnet mitt. De er 10 år. 

Anonymkode: 29e9b...dbf

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han har mer tilfelles med disse to enn med de andre gutta i klassen. Og kanskje de er greie hver for seg.

Anonymkode: 90f96...77a

AnonymBruker
Skrevet

Det er synd at sønnen din ikke har funnet gode vennskap. 

Men, jeg synes at to personer, som er sammen på privat område, må få lov til det uten at vi kaller det utestenging. Barn må også få lov til å bygge opp nære vennskap uten alltid å involvere flere.

Han må finne seg andre venner, utvide nettverket, eller akseptere situasjonen.

Anonymkode: 80592...c90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er synd at sønnen din ikke har funnet gode vennskap. 

Men, jeg synes at to personer, som er sammen på privat område, må få lov til det uten at vi kaller det utestenging. Barn må også få lov til å bygge opp nære vennskap uten alltid å involvere flere.

Han må finne seg andre venner, utvide nettverket, eller akseptere situasjonen.

Anonymkode: 80592...c90

Det er utestenging når de alltid utestenger en

Anonymkode: db075...629

AnonymBruker
Skrevet

Vær litt forsiktig med å kalle det utestengning.     Jeg husker jeg hadde ei «venninne» på skolen der foreldrene alltid lagde en stor sak om noen av de andre hadde vært bare to stk sammen og gjort noe uten henne. Husker faren hennes en gang kjeftet på ei av jentene sånn at hun begynte å gråte fordi hun og ei annen hadde vært på tivoli uten å invitere den tredje. At foreldrene la seg så mye oppi ting (og selvfølgelig en del andre ting) gjorde at veldig få ville være sammen med henne til slutt fordi det var så mye styr og konflikter med henne. Noen ganger må det være greit å bare være to sammen. 
  Kanskje du skal legge opp til aktiviteter der han kan være sammen med bare en av gutta, f.eks invitere bare den ene på kino eller noe annet dere kan dra på. 

Anonymkode: cf20e...046

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at veldig mange barn sliter med dette! Plutselig sitter foreldrene til de to andre og tenker helt likt! 

Vi voksne må slutte å blande oss inn i barnas hverdag, vi må organisere mindre, sånn at barna må tenke selv! 

Anonymkode: e54a7...668

Skrevet

Skjønner hvordan du har det ts. Har du prøvd å prate med foreldrene til de to gutta?  Eventuelt prøve å kontakte andre gutter han kan være sammen med.  Eller få han på en aktivitet og prøve å utvikle et vennskap der? Hadde liknende problem med min sønn og to andre. Som mamma var det hjerteskjærende.  De andre gutta flyttet så det løste seg.

Du kan jo nevne dette til lærer på skolen, slik at læreren er obs og har dette i bakhodet. 

AnonymBruker
Skrevet

Har han noe fritidsinteresser som gjør at han kan danne vennskap i andre miljøer enn kun det stedet der disse to er? Jeg tror det er veldig viktig å ferdes i litt ulike miljøer med andre folk. Om det går skeis et sted har man da mulighet til å ha venner andre steder. 

Anonymkode: ad324...ede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...