AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #1 Skrevet 4. mai 2024 Er veldig nysgjerrig på hva andre mener om dette og tar gjerne mot innspill Jeg er daglig leder på et (fint) hotell i Oslo. Vi har fått flere tips om en kvinne og en venninne som åpenlyst selger seksuelle tjenester fra rommene de leier. Man ser tydelig hotellets interiør i bakgrunnen og de oppgir også hvilket hotell de bor på og hvor lenge de skal være der - samt prisliste på tjenestene. Dette er norske jenter / unge kvinner. Det kommer ofte et renn av menn på fredag og lørdag kveld som har booket tid, og de må innom resepsjonen for å få "lov" til å gå til heisen. Det er ubehagelig for de andre ansatte (øvrige gjester merker ikke noe til dette). Vi ønsker åpenbart ikke at hotellet assosieres med dette og de tagger hotellet i lettkledde / nakenbilder. Politiet bryr seg overhodet ikke fordi de ikke bryter loven. De gidder heller ikke / har kapasitet til å komme og bøtelegge kundene og de må uansett ha gode grunner / mistanke før vi kan låse opp rommet sammen med de. Dette er uansett noe de ikke prioriterer har jeg fått beskjed om. Jeg får heller ikke lov av hovedkontoret å nekte de å bestille rom fordi de ikke har gjort noe galt ref loven. Hva tenker dere om saker som dette hvor det faktisk er helt lovlig å selge sex, og samtidig politiet ikke engasjerer seg i de som bryter loven (kundene)? Anonymkode: abd29...d44
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #2 Skrevet 4. mai 2024 Jeg har jobbet på hotell som resepsjonist, og kjenner problematikken. Men hos oss dukket disse oftest opp som drop-in-gjester. Hvis vi fattet mistanke, sa vi bare at det er fullt og nektet dem rom, på samme måte som vi nektet folk som var ruset. Jeg synes at hovedkontoret deres burde sette seg inn i temaet. Det er åpenbart at slik aktivitete går ut over renommeet til hotellet, som kan redusere omsetningen på sikt. Kan dere ikke nekte dem å bestille rom uten at hovedkontoret trenger å vite det? Evt si til hovedkontoret at de har herpet rommet eller tømt minibaren uten å betale og derfor er uønsket på hotellet. Anonymkode: e19b7...14b
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #3 Skrevet 4. mai 2024 Akkurat her virker det vel som de gjør det av ganske fri vilje. Men vanskelig å vite sikkert selvsagt. Hadde helt ærlig ikke brydd meg. Annet enn å vært restriktiv på hvem som får tilgang på nøkkelkort. Altså kun de som er registrert på rommet. Så får evt disse kvinnene selv hente de som de skal treffe i resepsjonen og følge til rommet. Da bidrar hvertfall ikke ansatte til at de får tilgang til rommet. men har dere ingen mulighet for å utestenge disse gjestene? Det ville vel vært det enkleste hvis dere vil ha stopp på dette. Anonymkode: 10712...0b1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #4 Skrevet 4. mai 2024 Til dere over; vi har dessverre kundeklubb og booking via hotels.com så vi ser det dessverre ikke før det er for sent - og jeg får ikke lov til å kansellere rommet når det ikke er fullt for det utløser kompensasjon osv osv. Disse jentene er her så mye at de stadig kan benytte seg av gratisnetter, og de er også "gullmedlem" fordi de har bodd her så mye 🙄 Anonymkode: abd29...d44 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #6 Skrevet 5. mai 2024 Du er daglig leder på et (fint) hotell og er ikke klar over at hoteller kan straffes for hallikvirksomhet dersom prostituerte tar i mot kunder på rommene. Dersom det er så åpenlyst som du skisserer et det jo en smal sak for påtalemyndigheten å bevise at dere visste om det uten å gripe inn. Anonymkode: 018c2...c43 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #7 Skrevet 5. mai 2024 Er sex kjøp/salg det eneste som finnes i loven hvor det er lovlig å selge men ikke kjøpe? Anonymkode: 75666...2a4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #8 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er veldig nysgjerrig på hva andre mener om dette og tar gjerne mot innspill Jeg er daglig leder på et (fint) hotell i Oslo. Vi har fått flere tips om en kvinne og en venninne som åpenlyst selger seksuelle tjenester fra rommene de leier. Man ser tydelig hotellets interiør i bakgrunnen og de oppgir også hvilket hotell de bor på og hvor lenge de skal være der - samt prisliste på tjenestene. Dette er norske jenter / unge kvinner. Det kommer ofte et renn av menn på fredag og lørdag kveld som har booket tid, og de må innom resepsjonen for å få "lov" til å gå til heisen. Det er ubehagelig for de andre ansatte (øvrige gjester merker ikke noe til dette). Vi ønsker åpenbart ikke at hotellet assosieres med dette og de tagger hotellet i lettkledde / nakenbilder. Politiet bryr seg overhodet ikke fordi de ikke bryter loven. De gidder heller ikke / har kapasitet til å komme og bøtelegge kundene og de må uansett ha gode grunner / mistanke før vi kan låse opp rommet sammen med de. Dette er uansett noe de ikke prioriterer har jeg fått beskjed om. Jeg får heller ikke lov av hovedkontoret å nekte de å bestille rom fordi de ikke har gjort noe galt ref loven. Hva tenker dere om saker som dette hvor det faktisk er helt lovlig å selge sex, og samtidig politiet ikke engasjerer seg i de som bryter loven (kundene)? Anonymkode: abd29...d44 Prostitusjon har alltid og vil alltid foregå. Det var krf i sin tid som gjorde det forbudt p kjøpe sex(men ikke selge) og samme parti er motstander av rusreformen også, selv om det er lov å kjøpe( men ikke selge) Dette fører til flere gjenger, mer vold og generelt uro i samfunnet. Men typisk den norske staten å lage lover basert på etikk og moral. Danmark og Tyskland ligger 20 år foran Norge Anonymkode: afb79...424 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #9 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Akkurat her virker det vel som de gjør det av ganske fri vilje. Men vanskelig å vite sikkert selvsagt. Hadde helt ærlig ikke brydd meg. Annet enn å vært restriktiv på hvem som får tilgang på nøkkelkort. Altså kun de som er registrert på rommet. Så får evt disse kvinnene selv hente de som de skal treffe i resepsjonen og følge til rommet. Da bidrar hvertfall ikke ansatte til at de får tilgang til rommet. men har dere ingen mulighet for å utestenge disse gjestene? Det ville vel vært det enkleste hvis dere vil ha stopp på dette. Anonymkode: 10712...0b1 Ingen hoteller vil ha førre gjester uavhengig av om folk knuller der eller ikke, og damer kan selge så mye sex de vil så lenge de ikke har en hallik Anonymkode: afb79...424 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #10 Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er sex kjøp/salg det eneste som finnes i loven hvor det er lovlig å selge men ikke kjøpe? Anonymkode: 75666...2a4 Nei. Hasj/ små mengder narkotika er lov å kjøpe men ikke selge🤷♀️ Anonymkode: afb79...424
Mt3 Skrevet 5. mai 2024 #11 Skrevet 5. mai 2024 Hvordan og hvorfor gir dere de "lov" til å gå til heisen? Om de ikke har romnøkkel så skal de jo ikke ha tilgang til å gå opp i etasjene der rommene er. Om dere ikke gir mennene tilgang så vil jo damene/jentene måtte komme ned for å hente de, og dermed blir det mindre forlokkende å drive sexsalg på deres hotell.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #12 Skrevet 5. mai 2024 Hvor er det de legger ut bilder de tagger hotellet samt prisliste? Nei, de bryter jo ikke loven ,men kundene deres gjør det. For at politiet skal kunne blande seg må det jo bevises at de betaler, det er jo ikke forbudt og ha sex med mange menn. Hvor er prislisten publisert? hvorfor må de innom resepsjonen for og ta heis? Om de må bruke nøkkelkort i heisen er det jo ikke normalt og dele ut det til andre enn gjester. Anonymkode: b987e...bda
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #13 Skrevet 5. mai 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Du er daglig leder på et (fint) hotell og er ikke klar over at hoteller kan straffes for hallikvirksomhet dersom prostituerte tar i mot kunder på rommene. Dersom det er så åpenlyst som du skisserer et det jo en smal sak for påtalemyndigheten å bevise at dere visste om det uten å gripe inn. Anonymkode: 018c2...c43 Korrekt Er pga livets harde skole troll som finner opp stillingene sine. Inside information: de fleste hotellkjeder og hoteller i små byer har egne lister med navn og noen med bilder(sorry gdpr) på personer som bedriver prostitusjon. Og dermed nektes rom. De fleste hoteller/moteller opererer også med at de obligatorisk melder fra til politiet ved mistanke om prostitusjon. Ingen oppegående hotelleiere ønsker å forbindes med verdens eldste yrke. Anonymkode: a435d...fa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå