Gjest Jente_81 Skrevet 9. februar 2006 #1 Skrevet 9. februar 2006 Skal bort i helga og vurdere hva jeg skal gjøre med pusen. Mine to hunder har allerede fått pass... Sist jeg dro avgårde en hel helg, tenkte jeg at pus kunne være hjemme. Siden jeg ikke har katteluke så tenkte jeg at jo: jeg kan jo la soveroms vinduer være oppe og mat og vann der (døre inn til hybelen låste jeg)... Jeg hørte om hushaien kunne se etter om det var nok vann og mat der, og det kunne hun. Jeg ble fortalt at det var rene kattehotellet hos meg den helga..hihi Tenkte ikke på at jeg fikk andre katter på besøk.... for min tidligere katt tilot ingen hjem til oss..... Så denne løsningen blir uaktuell.... Kan den være ute en hel helg? Tenker på om hushaien kan slippe den inn på lørdag, så får den være inne til jeg kommer hjem søndag (den har kasse)........ Hva syntes/gjør dere?
Lillesøster Skrevet 9. februar 2006 #2 Skrevet 9. februar 2006 Hvis jeg skal bort en helg avtaler jeg med venner og familie som kommer innom hver dag og skifter vann og gir mat til kattene. Jeg bruker også så si at de gjerne kan kose litt med dem, da de er veldig glad i kos. Evt. at du ber huseier om å se til dem, hvis du kan stole på han. Håper du finner en god løsning og ikke lar kattene dine være ute hele helgen, de vil de ikke sette pris på.
Gjest Pusemamma Skrevet 10. februar 2006 #3 Skrevet 10. februar 2006 Min pus er innekatt men når jeg reiser vekk en helg fyller jeg godt opp med mat. To skåler med vann + fyller opp vann i vasken på badet. Hun klarer seg veldig fint uten tilsyn to dager. Min pus har hele leiligheten til disponsisjon. Så lenge kattadoen er ren når jeg reiser så går alt greit.
Replica Skrevet 10. februar 2006 #4 Skrevet 10. februar 2006 Jeg tror nok det går fint om du lar katten være inne til du kommer hjem igjen. Sett fram ekstra godt med mat og vann og gjerne en ekstra do, så klarer pus seg fint.
Gjest Binna Skrevet 10. februar 2006 #5 Skrevet 10. februar 2006 Jeg har pusen min innendørs når jeg reiser. Masse mat og drikke og ren do..
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #6 Skrevet 10. februar 2006 Ville aldri reist fra pusen min ute i flere dager. Og jeg ser på det som uansvarlig kattehold når folk gjør slikt.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #7 Skrevet 10. februar 2006 Pusen vår kan være ute i flere dager om vi er hjemme og han, så er det mildt og fint vær er det ikke noe problem å være borte to netter. Han har husly i en garasje i nærheten et sted og er aldri våt når han kommer inn selv om det regner ute. Er det som det hos dere og er det ikke noe problem. Er det ruskevær hadde jeg fått noen til å slippe han inn lørdag om dere reiser fredag, og så slipper han ut igjen søndag. På den måten får han vært litt ute, og trenger heller ikke så mye påfyll av mat osv...
Lucky? Skrevet 10. februar 2006 #8 Skrevet 10. februar 2006 Når vi skal bort en helg, er pusen inne. Fyller opp godt med mat og drikker og tørr do. Fungerer veldig bra. Legger også ut litt leker og godt til ho, så har ho noe å pusle med. hehe
Tyren Skrevet 15. februar 2006 #9 Skrevet 15. februar 2006 Når vi reiser bort, fyller vi opp ekstra mat og vann og setter på radioen så de får litt selskap... Tror forresten aldrig vi har vært borte mer enn 24 timer, men det hadde ikke vært noe problem å latt de være inne i 2 dager så lenge de har nok mat og vann. Den eldste hadde nok vært dritsur og tissa på noe som hevn...
Gjest Varg-Menja Skrevet 15. februar 2006 #10 Skrevet 15. februar 2006 Jeg har kattene mine inne når jeg reiser fra dem. Setter frem godt med mat og vann, også har de selskap i hverandre. Dersom man skal la dem være ute bør man sørge for at de har ett godt isolert sted å være, siden det kan bli nokså kaldt i Norge. Skal de være ute bør man også ha noen som kommer og fyller opp med mat en gang om dagen, fordi andre dyr også vil forsyne seg.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #11 Skrevet 15. februar 2006 Ville aldri reist fra pusen min ute i flere dager. Og jeg ser på det som uansvarlig kattehold når folk gjør slikt. ← Blir egentlig litt provosert når jeg leser dette. Uansvarlig kattehold? Det er det selvfølgelig hvis det er snakk om en katt i by som er vant til å være inne, men for en katt som er vant til å være ute, og som holder til i litt mindre urbane strøk, er jo ikke dette noe problem? En katt er ikke en hund, som er meget avhengige av oss. Jeg reiser fra katten med god samvittighet ei helg, passer på å sette fram masse mat og vann (og eventuelt allierer meg med naboer som kan følge opp). Jeg er glad i katta mi og tar godt vare på henne, og hun tåler å være ute noen dager.
Sulosi Skrevet 15. februar 2006 #12 Skrevet 15. februar 2006 Har selv katt (nr 3 i rekken) og her har jeg latt alle være alene i helgene fra tid til annen. Masser av tørrfor og vann, ren do og fri tilgang til hele huset. Tror pus storkoser seg da, endelig fred fra unger som maser og herjer. Blir verre når jeg får meg hund da... den får jeg ta med meg når jeg skal på tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå