AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #1 Skrevet 4. mai 2024 Spørsmålet blir vel egentlig om Ikea har ålreite spisebord? Eller om man burde legge tilsvarende penger i bord på Finn fra andre møbelforretninger? Jeg tenker 4-8000 kr for spisebord. Anonymkode: 3c23f...cf0
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #2 Skrevet 4. mai 2024 Hvis du har mulighet for å bruke mellom 4.000-8.000 kr på et bord ville jeg absolutt ikke kjøpt fra IKEA. Gå på finn og finn et fint bord. Er mange der som selger spisebord som i utgangspunktet er veldig dyre hvis man kjøper de nye. Så på det når jeg flyttet inn i nytt hus nylig, og det er mange annonser med kjempeflotte og solide spisebord fra dyrere og litt mer ordentlige møbelforretninger enn IKEA, som Møbelringen og Bohus, osv. Anonymkode: 26437...6f7 3
Snedig Skrevet 4. mai 2024 #4 Skrevet 4. mai 2024 Har spisebord fra ikea. Er superfornøyd. Kostet vel 3000 mener jeg, men det er noen år siden. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #5 Skrevet 4. mai 2024 Veldig fornøyd med vårt fra Ikea Er vel 15 år gammelt minst, så husker ikke prisen, men solid og pent. Kommer vel an på hva slags type bord du liker. Anonymkode: fe945...f99 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #6 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvis du har mulighet for å bruke mellom 4.000-8.000 kr på et bord ville jeg absolutt ikke kjøpt fra IKEA. Gå på finn og finn et fint bord. Er mange der som selger spisebord som i utgangspunktet er veldig dyre hvis man kjøper de nye. Så på det når jeg flyttet inn i nytt hus nylig, og det er mange annonser med kjempeflotte og solide spisebord fra dyrere og litt mer ordentlige møbelforretninger enn IKEA, som Møbelringen og Bohus, osv. Anonymkode: 26437...6f7 Det er vanskelig å skille klinten fra hveten på Finn synes jeg. Er det et kvalitetsbord eller er det fra Vidaxl liksom. Og selvom 4-8000 kr er mye så er det ikke nok i vanlige møbelforretninger, der må jeg hvertfall opp i 11-12000 kr om det er salg. Men skal følge med på Finn litt mer før jeg bestemmer meg. Anonymkode: 3c23f...cf0
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #7 Skrevet 4. mai 2024 Kjøpte spisebord fra Ikea på Finn, funker kjempefint. Anonymkode: adcb7...527 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #8 Skrevet 4. mai 2024 Jeg kjøpte nettopp et spisebord på Finn som kostet nær 30.000 nytt. Jeg ga 5.000 for det. Anonymkode: 6b120...e4d 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #9 Skrevet 5. mai 2024 Vi kjøpte heltre oljet eikebord inkl seks stoler med vaskbart trekk på Finn for 4-5 år siden. Ga 4000 kr for alt sammen. Siden bordet er i heltre kan det slipes med og oljes igjen og igjen, og ser for meg at vi vil ha det nærmest «så lenge vi lever». Hvis vi skulle ha kjøpt tilsvarende nytt, snakker vi minst 30-40.000 kr. Du får ingenting i heltre fra Vidaxl og tilsvarende billig-butikker, så jeg synes ikke det er så fryktelig komplisert å se hva som er kvalitet og ikke, blant tingene på Finn. Anonymkode: a40d1...053 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #10 Skrevet 5. mai 2024 Noen av bordene fra ikea holder bra kvalitet. De som feks har et tykkere lag med eikefiner i bordplaten. Som er testet og godkjent for bruk i offentlige områder som restauranter. Kjøpte Mörbylånga bord for endel år siden. Solid og ingen skader hittil. Anonymkode: 1f7a0...0c7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #11 Skrevet 5. mai 2024 Gå i møbelbutikk, noter navn på de du liker og gå hjem og søk på Finn. Har gjort flere kupp på den måten. Anonymkode: b8b67...f7e 1 1
lillesnillelilla Skrevet 6. mai 2024 #12 Skrevet 6. mai 2024 Ikea har helt sikkert bra bord i den prisklassen men er vel bedre å kjøpe brukt? Er jo ikke vits å kjøpe nytt når det går å kjøpe bra brukt også. 1
Trolltunge Skrevet 6. mai 2024 #13 Skrevet 6. mai 2024 Jeg hadde kjøpt fra finn, uansett prisklasse. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #14 Skrevet 7. mai 2024 Finn for the win! 🤩 Anonymkode: 1e7c4...39f 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #15 Skrevet 7. mai 2024 Om du tenker å bruke 4-8000kr på et spisebord, så kjøper du antagelig for at det skal vare litt. Da ville jeg unngått å kjøpe fra Ikea. Ikke for at de nødvendigvis har dårlig kvalitet, men fordi du kan få noe av mange ganger bedre kvalitet til samme pris på Finn.no. Om du ikke vet helt hva du vil ha, og hva som er kvalitet, så må du lære deg litt om det først. (Gjelder uavhengig av om det kjøpes nytt i butikk eller på finn.no.) Hva er forskjellen (i en butikk) på et dyrt bord og et billig bord. Få gjerne hjelp av en som jobber i butikken, men husk å takke for hjelpen og si du trenger tid til å tenke på det, når du går. Ikke noe impulsshopping fordi du møtte en god selger. For enda bedre resultat, oppsøk mer enn en butikk og snakk med selger begge steder. (Eller flere.) Når du vet hva som er viktig for deg med et bord, kan du begynne å søke på finn.no. Om du ikke finner informasjonen du er ute etter i annonsene, kan du enten be selger om mer info, eller gå videre til en annen annonse. Anonymkode: db995...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #16 Skrevet 7. mai 2024 Hvis du syns IKEA bordet er fint og vil ha det så kjøp det. Vil du ha ett finere så gå på Finn. Jeg kjøpte mitt spisebord på salg hos skeidar for 9999, var halv pris. Er kjempefornøyd og det er mye mer eksklusivt enn de møblene jeg har hatt før. Anonymkode: 18d6c...144
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #17 Skrevet 8. mai 2024 Jeg ville kjøpt bord fra en møbelbutikk med levering hjem. For uten bil så får jeg ikke hentet varer fra Finn. Anonymkode: a262a...47f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #18 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg ville kjøpt bord fra en møbelbutikk med levering hjem. For uten bil så får jeg ikke hentet varer fra Finn. Anonymkode: a262a...47f Det er noe av det som stopper meg litt også merker jeg. Anonymkode: 3c23f...cf0
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #19 Skrevet 8. mai 2024 Er du villig til å pusse opp litt? For det har vi gjort. Vi har kjøpt et brukt eik spisebord på fin, pusset ned, og behandlet med dekorvoks fra Osmo med hvit pigment + topp voks. Dette er 4 år siden og bordet er fortsatt veldig fint. Samboeren min har også kutten ned nederste kant inn på skrå, for å gi bordet mer moderne, tynnere utseende. Tilsvarende kvalitet bor koster 12-17 tusen, kommer an på størrelse, på Fagmøbler. Så slik jeg ser det, det er absolutt verdt det men er litt jobb ja, også må man ha litt verktøy. Osmo er også litt dyr i innkjøp men du trenger veldig lite. Anonymkode: c79c7...22b 1
exictence Skrevet 8. mai 2024 #20 Skrevet 8. mai 2024 Jeg ville sikkert kjøpt på Finn eller annet sted med gjenbruk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå