Frida Frosk Skrevet 9. februar 2006 #1 Skrevet 9. februar 2006 Har lagt merke til at det med jevne mellomrom dukker opp nye variasjoner av uttrykket "å skjære alle over én kam" her på KG. Den siste (og kanskje også den beste) jeg la merke til var denne: "Jeg slår ikke alle over en kam" Har også sett det har blitt skrevet "å dra alle over/under en kam", "å gre alle under samme kam" og liknende. Noen flere? Eller andre uttrykk og ordtak som er blitt gjengitt feil? Kom med dem folkens!
Gjest gjest1 Skrevet 9. februar 2006 #2 Skrevet 9. februar 2006 Jeg hørte ett på mandag: Jeg liker ikke at folk skal gå rundt i grøten... Men han er ikke norsk da..
Gjest Gjesta Skrevet 9. februar 2006 #3 Skrevet 9. februar 2006 Jeg brukte ordet stigende opptur i dag for å forklare hvordan formen min var. Men så ble jeg litt usikker på om det ordet egentlig eksisterer og er i bruk
Gjest Markus i Oslo Skrevet 9. februar 2006 #4 Skrevet 9. februar 2006 Da hadde jeg ikke mye høy i hatten!
Cuba Skrevet 10. februar 2006 #5 Skrevet 10. februar 2006 Tror jeg ler meg i hjel!! Kommer ikke på noen i farta men! Den å gå rundt i grøten var bra da! Og hadde ikke mye høy i hatten! Huff.. ser det for meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå