AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #1 Skrevet 4. mai 2024 Kunne du reist på ferie alene? Og hvor hadde du isåfall reist? og er det noen som har erfaring med å melde seg på en gruppereise selv om du ikke kjenner noen andre i gruppen på forhånd? Hvordan gikk det? Jeg er singel og ungene reiser ikke sammen med meg lenger så jeg lurer litt på hva jeg skal finne på i ferien☀️ Anonymkode: 88ac9...889
LeneXCII Skrevet 4. mai 2024 #2 Skrevet 4. mai 2024 (endret) Ja absolutt, til sol&varme. Reiser gjerne på ferietur alene, synes det er herlig 🙂👍 Endret 4. mai 2024 av LeneXCII 6
Pusle Skrevet 4. mai 2024 #3 Skrevet 4. mai 2024 Jeg har reist alene på ferie flere ganger og kan absolutt anbefales det:) Jeg er absolutt ikke av den mest uredde sorten, så jeg velger trygge steder å reise til, liker å ankomme stedet mens det er lyst ute, tar heller kollektivtransport fremfor å sette meg i en taxi alene og holder meg i nærheten av hotellet etter at det er blitt mørkt. Jeg elsker friheten med å reise alene, og det er veldig lett å komme i kontakt med noen og slå av en prat. Har noen ganger meldt meg på gruppe utflukter o.l. Reisemål som anbefales: europeiske storbyer som Wien, Budapest, Zurich, egentlig nesten hvor som helst. Madeira er nydelig og trygt, perfekt sted å reise alene til. 3
Queen19 Skrevet 4. mai 2024 #4 Skrevet 4. mai 2024 Jeg kunne lett reist alene, men ville nok holdt meg til Europa. Gjerne til varmere strøk, eneste problemet mitt da er at den ene armen min ikke fungerer som den skal, så solkrem på ryggen kan bli vanskelig 😅
Mandagsunge Skrevet 4. mai 2024 #5 Skrevet 4. mai 2024 Byferie/interrail i Tyskland og Frankrike fleire gongar sjølv. Folk eg kjenner har reist aleine på sydenferie og interrail i sentral- og sør-Europa. Så lenge du trivst i eiget selskap og ikkje er redd for å bli slått ned på kvart gatehjørne, burde det gå fint 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #6 Skrevet 4. mai 2024 Om jeg skulle reist alene, ville jeg dratt til f.eks. Edinburgh, München, Wien eller Budapest. Er ganske introvert, så hadde neppe slengt meg på en gruppereise. Kunne likevel valgt en guidet dagstur (mange slike på f.eks. getyourguide eller viator). Litt sosialt, uten at man er "bundet" hele turen. Anonymkode: 5c14e...7b2
Skogkatten Skrevet 4. mai 2024 #7 Skrevet 4. mai 2024 Jeg har reist alene mange ganger. Både alene som i bare meg, og på gruppeturer alene uten å kjenne noen andre. Synes begge deler fungerer bra. Reiser du på gruppetur, så er jo programmet lagt opp på forhånd. Da er det egentlig bare å føle med flokken. De gangene jeg har reist i slike grupper, har det også vært andre med som reiser alene. Og de som reiser flere sammen bruker også å bære åpne for å prate og bli kjent. Hat aldri hatt noe problem med slike turer, og liker det om jeg reiser til land som er litt mer utfordrende å reise i, og som kanskje ikke er så vant med turister. Reiser du alene, så blir det litt hva du selv gjør det til. Du kan sove på hotell, og ellers gjøre mye for å oppsøke en form for fellesskap. Selv foretrekker jeg hotell, og gjøre stort sett mitt eget løp, men det har skjedd at jeg har møtt andre turister og for eksempel spist sammen med dem, eller at vi har gått på museum sammen. Noen ganger blir jeg med på organiserte utflukter sammen med andre. Man kan komme forbi lange køer på den måten, eller det kan være praktisk om det er vanskelig å gå tak i billetter. Og om det er en bit å reise, og det er vanskelig å komme seg dit med buss eller tog, så er det greit om noen stiller med bil og frakter deg til døren. Jeg liker å reise alene fordi jeg kan legge opp dagene mine som jeg selv vil. Og jeg slipper å føle at jeg drar andre med på noe de ikke er interessert i, og at jeg skylder dem noe til senere i ferien. Jeg har med årene blitt sær på hvem jeg orker å reise sammen med. Vi er nede på en lite håndfull gode venner, og søsknene mine. Jeg har forresten reist alene i både Europa og Asia, og har aldri støtt på store problemer.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #8 Skrevet 4. mai 2024 Jeg hadde min første alenetur nå nylig. Startet trygt og enkelt med noen dager i Tallin. Det ga mersmak, så nå skal jeg til Litauen og Frankrike alene i sommer. Anonymkode: 2b8dd...03e
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #9 Skrevet 4. mai 2024 Jeg reiser masse alene (i tillegg til reiser med venner og med de voksne barna mine). Har vært både på charter og gruppereiser, men liker best å reise helt alene. K57 Anonymkode: 4cd38...fd3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #10 Skrevet 4. mai 2024 Jeg har reist i hele verden alene, nettopp tilbake fra Bali, Singapore or Thailand, nå skal jeg til Peru og Bolivia. Jeg har reist på noen gruppeturer på reisene jeg har vært på. Har snakka litt med folk, så går vi hver vår vei. Ellers drar jeg på treff for backpackere og andre folk på reise, kanskje matlagingskurs, bor på vandrerhjem. Men liker også mitt eget selskap. Anonymkode: d5d7e...bc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå