AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #1 Skrevet 4. mai 2024 Jeg har ikke vært så mye syk de siste årene men nå er jeg syk igjen. Feber og vondt i halsen og alt. Kanskje ikke så rart, siden forrige lørdag løp jeg halvmaraton på dagen, festet hele natten og havnet til sengs med en fremmed... Brukte kondom da. Men kjenner likevel på at jeg ikke har lyst å være syk fremover. Var mye syk for noen år tilbake. Spiser generelt sunt og er aktiv, og forsøker å få nok søvn. Hvilke tips har dere som holder dere friske? Anonymkode: c7c6c...2c7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #2 Skrevet 4. mai 2024 Jo flere folk du er nær innpå, jo større sjanse for virussykdommer. God håndhygiene er kjempeviktig. Særlig etter å ha vært i butikken og andre offentlige steder. Anonymkode: 6b92a...2db 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #3 Skrevet 4. mai 2024 Unngår alkohol og sukker. Sover nok og trener. Anonymkode: 4a83e...0e6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #4 Skrevet 4. mai 2024 Trening, sunnere kosthold og mindre mat. Og ingen vaksiner. Ikke tatt vaksine siden 80-tallet og jeg er aldri syk. Aldri feber, aldri halsevondt, aldri forkjølet. Har 0 fravær på jobb. Under pandemien vasset jeg i smitta og syke, men ble ikke syk selv. Tar D vitaminer daglig året rundt og bare det. Anonymkode: 3eba7...8d9 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #5 Skrevet 4. mai 2024 Jeg har pollenallergi og har forkjølelsesymptomer hele våren og store deler av sommeren. Så det kan være at du har det samme. Anonymkode: 6b02c...7c7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #6 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har pollenallergi og har forkjølelsesymptomer hele våren og store deler av sommeren. Så det kan være at du har det samme. Anonymkode: 6b02c...7c7 Her og. Pluss støv allergi. Tror jeg reagerer på midd også. Lufter ofte dyner, puter og skifter sengklær minst en gang i uken. Går rundt og føler jeg konstant ar jeg brygger på noe. Spesielt når blir sliten av å tatt meg litt ut på trening eller jogging. De neste dagene, så føles det som jeg har influensa symptomer. Tror jeg har noe som heter PEM i tillegg som har kommer etter både kyssesyken og covid. Og når kroppen utsettes for mye belastning slik som marathon og festing langt på natt, så er kroppen mer mottakelig for virusinfeksjoner. Jeg har helt sluttet å drikke alkohol for helsen sin del og driver nå med moderat trening samt spiser mindre raske karbohydrater og sukker. Formen er blitt bedre og bedre for hver dag, men med engang jeg tar meg for mye ut, så ligger jeg strekk ut noen dager med vondt i halsen, kaldsvetter, hodeverk osv osv Anonymkode: a7dba...947
Nowayback Skrevet 4. mai 2024 #7 Skrevet 4. mai 2024 Flaks. Har ikke vært forkjølet en eneste gang i vinter. Spiser ikke sunt og tar ikke særlig med vitaminer. 1
TomSawyer Skrevet 4. mai 2024 #8 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvilke tips har dere som holder dere friske? Ikke spis mat som ikke fantes for 50 år siden og absolutt ikke lettprodukter. 2
svartkatt Skrevet 4. mai 2024 #9 Skrevet 4. mai 2024 Er du sikker på at alle andre er så friske som du har inntrykk av? Jeg er cirka aldri syk, men jeg sliter med energien, huden og psyken i varierende grad. Får stadig vekk høre 'du er aldri syk' selv om folk vet hva jeg sliter med. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #10 Skrevet 4. mai 2024 Håndhygiene, håndhygiene og mer håndhygiene. Og ikke bare en kjapp overhaling med håndsprit, skikkelig håndvask må til! Både etter toalett, før matlaging/evt inntak av mat/snacks/annet, hver gang man kommer hjem og generelt hvis man f.eks har vært ute i postkassa. Anonymkode: 7995e...4c7 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #11 Skrevet 4. mai 2024 svartkatt skrev (Akkurat nå): Er du sikker på at alle andre er så friske som du har inntrykk av? Jeg er cirka aldri syk, men jeg sliter med energien, huden og psyken i varierende grad. Får stadig vekk høre 'du er aldri syk' selv om folk vet hva jeg sliter med. Tror ts sikter til smittsomme sykdommer og virus. Anonymkode: 7995e...4c7
svartkatt Skrevet 4. mai 2024 #12 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror ts sikter til smittsomme sykdommer og virus. Anonymkode: 7995e...4c7 Ja??
Grüner Skrevet 4. mai 2024 #13 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ikke vært så mye syk de siste årene men nå er jeg syk igjen. Feber og vondt i halsen og alt. Kanskje ikke så rart, siden forrige lørdag løp jeg halvmaraton på dagen, festet hele natten og havnet til sengs med en fremmed... Brukte kondom da. Men kjenner likevel på at jeg ikke har lyst å være syk fremover. Var mye syk for noen år tilbake. Spiser generelt sunt og er aktiv, og forsøker å få nok søvn. Hvilke tips har dere som holder dere friske? Anonymkode: c7c6c...2c7 God håndhygiene, passe deg for vær og vind og holde avstand til syke folk er de viktigste. Å trene og spise sunt som du gjør, er bra for formen og helsa generelt, men det forebygger ikke infeksjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #14 Skrevet 4. mai 2024 Har aldri vært redd for sykdom. Har ingenting i mot at folk kommer på jobb syke, flyr veldig ofte, er med tantebarna selv om de snufser. Jeg får 2-3 runder med noe sykdom i året. Og en del ganger der jeg kanskje brygger på noe, litt feber og hodepine, men så er det borte igjen. Verste jeg har opplevd var 2022, da det var gått to år uten sykdom, da ble jeg så utrolig slått ut av det ene etter det andre. Så personlig har jeg troa på at immunforsvaret ikke har vondt av å jobbe litt jevnt. Anonymkode: cb16c...aef 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #15 Skrevet 4. mai 2024 Håndhygiene, Håndhygiene, Håndhygiene. Har vært forkjøla en gang siden 2014. Anonymkode: fae50...b81 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #16 Skrevet 4. mai 2024 Ser mange nevner håndhygiene. Selv er jeg sløv på dette, vasker hender etter toalettbesøk, før jeg lager mat osv.. men som håndverker ute og jobber mye har jeg ikke alltid mulighet å vaske hender før lunsj. Ofte jeg bruker munnen til å holde skruer, verktøy eller komponenter så får nok masse basselusker i meg. Er til nærmet aldri syk. Ikke vet jeg… Anonymkode: 78197...aff 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #17 Skrevet 4. mai 2024 Folk i tråden snakker jo om vanlig forkjølelse. Mange andre sykdommer kan man ikke unngå uansett hva man gjør. Anonymkode: 4b716...418
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #18 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser mange nevner håndhygiene. Selv er jeg sløv på dette, vasker hender etter toalettbesøk, før jeg lager mat osv.. men som håndverker ute og jobber mye har jeg ikke alltid mulighet å vaske hender før lunsj. Ofte jeg bruker munnen til å holde skruer, verktøy eller komponenter så får nok masse basselusker i meg. Er til nærmet aldri syk. Ikke vet jeg… Anonymkode: 78197...aff Riktig! FOR bra hygiene gjør oss sårbare. Derfor barn må få spise litt sand og putte rare ting i munnen. Kjempeviktig! Anonymkode: f1a89...9d5 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #19 Skrevet 4. mai 2024 DelvisPresley skrev (3 timer siden): Flaks. Har ikke vært forkjølet en eneste gang i vinter. Spiser ikke sunt og tar ikke særlig med vitaminer. Jeg også, hvis jeg blir forkjølet så varer det kun til morgenen etter. Spiser helt ræva og tar ikke vitaminer. Jeg kan vaske etter folk med omgangssyke, men jeg blir ikke syk selv. Anonymkode: 62408...e72 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #20 Skrevet 4. mai 2024 Hvis spørsmålet er hvordan man unngår de "lette" sykdommene, som forkjølelse og omgangssyke, er det enkle svaret renslighet. Vasker hendene ofte, og unngår hender opp i ansiktet. Ingen håndsprit, men håndvask. Unngår da de fleste virusinfeksjoner. Resten av svaret er sunn mat, nok søvn, og ikke minst, gode gener. Jeg tror vi er heldige med genene, og blir sikkert ikke særlige syke ved lette infeksjoner. Verken barna, mannen eller jeg har vært syke med sykefravær de siste 15 årene. Anonymkode: da4fd...ce1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå