Gå til innhold

Jeg ga han en skikkelig fin/dyr gave til bursdagen, fikk blomster til min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde vært så utrolig skuffet jeg og ts. 
Jeg har opplevd det samme som deg og det gjør så vondt å føle seg mindre viktig eller ubetydelig. For det er jo akkurat det man føler. 
så kan alle over her som aldri har forventninger, ønsker eller håp ta seg en bolle! 
Å få blomster i gave når man ikke er i et forhold er ok. Men ikke ok når du først har gitt en dyr og fin gave!!!

Anonymkode: f9df5...e8d

Er det prisen på gaven eller er det tanken bak gaven som teller. Tror absolutt ikke han hadde gitt henne en flott blomsterbukett med tanke på at hun skulle føle seg ubetydelig eller mindre viktig.

Til alle damer der ute, vær så snill å ikke gi mannen din dyre gaver, han liker det ikke, han liker ikke å bli satt i gjeld.

Og det som er dyrt for noen, kan være billig for andre, så for at du ikke skal føle deg ubetydelig som du sier så må jo prisen på gaven indeksreguleres etter inntekten, som f.eksempel 1000 kroner per 100K i nettolønn, så det vil si en som tjener 300K netto bør gi 3K og den som tjener 800K netto bør gi 8K. Og den som ikke har penger kan gi deg fotmassasje/massaje og et fint kort med egenkomponert tekst. Selv hadde jeg valgt det siste uansett hva lønn partneren måtte ha.

Anonymkode: e5979...90d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 hours ago, Veronicha said:

Det er ikke alltid så lett å finne en passende personlig gave. Spesielt ikke om man ikke er så flink på å finne på gode gaver generelt.

Synes ikke en flott dyr bukett er noe å bli skuffet over, selv om jeg skjønner at du hadde drømt om en personlig gave :)

På generell basis er det enklere å kjøpe gaver til kvinner enn menn, det er min erfaring. Det er mer utvalg innen hudpleie, klær, tilbehør som f.eks vesker osv. Menn har som regel det de trenger.

Jeg mener at blomstrer ikke er en bra gave fordi de dør jo etter en uke. Jeg hadde satt mye mer pris på en plante, den varer mye lengre. 

Anonymkode: fda71...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg la meg skikkelig i selen for å gi han en fin, personlig gave.Relativt dyr, dvs litt over tusenlappen. Vi er på vei mot et forhold men ikke definert oss som kjærester enda. 

Så hadde jeg bursdag og han ga meg den fineste buketten jeg har sett. I følge venninner må den ha kostet 5-600,stor og nydelig. 

Men... Liksom litt upersonlig og enkelt da... Eller er det ingen grunn til å være litt skuffet? Kan jo uansett ikke si noe, jeg bare lurte hva dere tenker? 

Anonymkode: ba06b...d17

Bukett er jo en nydelig gave! Jeg har nok ting, så en bukett ville vært supert. Den har man stående på bordet og man kan se på buketten og tenke på personen. Gjør meg varm i hjertet. 

Anonymkode: eab0b...245

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blomster er ikke en gave. Blomster er som regel tillegg til gaven. Blomster er type "gave" når man ikke gidder å bruke tid og energi på "hva skal jeg kjøpe til henne...?". 

TS har rett. 

Anonymkode: 6edc7...e81

Ja, jeg er for så vidt enig i det. Men hvis de ikke har vært sammen så lenge og han er umoden så kan det faktisk være at han ikke vet bedre. Så hvis andre ting er bra, så ville jeg latt det gå. 

Anonymkode: 6030f...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

På generell basis er det enklere å kjøpe gaver til kvinner enn menn, det er min erfaring. Det er mer utvalg innen hudpleie, klær, tilbehør som f.eks vesker osv. Menn har som regel det de trenger.

Jeg mener at blomstrer ikke er en bra gave fordi de dør jo etter en uke. Jeg hadde satt mye mer pris på en plante, den varer mye lengre. 

Ja utvalget til damer er større, men fallgropene er mye større. Skal du kjøpe hudpleie så må en treffe på hudtype, klær så må en treffe på størrelse og smak, veske så må en treffe på stil..... Så om en ikke har gått rundt å gnagd lenge om ulike ting en kunne ønsket seg så er det vanskelig å finne på en personlig gave som vil treffe.

Mange menn kjøper blomster, og da ofte store fine buketter til rundt 1000kr, fordi de tror dere setter pris på å få det.

Og til TS, en får ikke en stor flott bukett til 500kr. Det er prisen på en grei bukett til salongbord 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Haha, nei 😅

Jeg er ekstremt nøye på hudpleie, klær og vesker. Hadde ikke ønsket meg slikt fra mannen en gang da det er så lett å bomme.

Menn derimot, får de en genser som er i samme stil som andre ting de har, så er de fornøyd. 

Anonymkode: d6f6d...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

For ikke å snakke om den største fallgruven her;

Kjøper du en genser og den er for liten, så føler hun seg tykk. Kjøper du en genser og den er for stor, så mener hun du tenker hun er tykk. 

Kjøper du en genser til en mann, og den er feil størrelse, så bytter han den bare, og er like fornøyd. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Mt3 said:

Ja utvalget til damer er større, men fallgropene er mye større. Skal du kjøpe hudpleie så må en treffe på hudtype, klær så må en treffe på størrelse og smak, veske så må en treffe på stil..... Så om en ikke har gått rundt å gnagd lenge om ulike ting en kunne ønsket seg så er det vanskelig å finne på en personlig gave som vil treffe.

Mange menn kjøper blomster, og da ofte store fine buketter til rundt 1000kr, fordi de tror dere setter pris på å få det.

Og til TS, en får ikke en stor flott bukett til 500kr. Det er prisen på en grei bukett til salongbord 

Det er en «standard» gave og enkel utvei. Dere kan jo undersøke litt og faktisk kjenne den dere kjøper gave til? Hun har kanskje en hobby eller noe hun ønsker seg. 

56 minutter siden, AnonymBruker said:

For ikke å snakke om den største fallgruven her;

Kjøper du en genser og den er for liten, så føler hun seg tykk. Kjøper du en genser og den er for stor, så mener hun du tenker hun er tykk. 

Kjøper du en genser til en mann, og den er feil størrelse, så bytter han den bare, og er like fornøyd. 

Evt være sammen med en person som setter pris på at mannen faktisk har kjøpt en fin gave og ikke ta alt i verste mening? Jeg blir ikke lei meg om mannen kjøper klær i feil størrelse, jeg blir glad fordi han faktisk tok seg tid til å kjøpe noe han tror jeg liker og trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg la meg skikkelig i selen for å gi han en fin, personlig gave.Relativt dyr, dvs litt over tusenlappen. Vi er på vei mot et forhold men ikke definert oss som kjærester enda. 

Så hadde jeg bursdag og han ga meg den fineste buketten jeg har sett. I følge venninner må den ha kostet 5-600,stor og nydelig. 

Men... Liksom litt upersonlig og enkelt da... Eller er det ingen grunn til å være litt skuffet? Kan jo uansett ikke si noe, jeg bare lurte hva dere tenker? 

Sikker på at han liker å få den type gave du gav då? Evt at han ikkje bryr seg om gaver. Syns ikkje det er så stor forskjell mellom ein gåve på 1000 og ein på 500/600 uansett, så ser ikkje problemet. Men no er ikkje eg så opptatt av pengeverdien på gåver heller då. Viktigst at man får ein fin oppmerksomhet på bursdagen tenker eg. Men så klart eg hadde ikkje likt om han var tydelig gniten utan grunn, men får ikkje det inntrykket her.

Om du ikkje likar å få blomer, så må du sei det til han.

Anonymkode: 647ec...2f4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Evt være sammen med en person som setter pris på at mannen faktisk har kjøpt en fin gave og ikke ta alt i verste mening? Jeg blir ikke lei meg om mannen kjøper klær i feil størrelse, jeg blir glad fordi han faktisk tok seg tid til å kjøpe noe han tror jeg liker og trenger. 

Jeg vil ikke ha ting som ikke passer, eller som jeg ikke trenger. Herunder klær, som jeg vil kjøpe selv. 

Det har han fått beskjed om - jeg vil ha opplevelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han er kanskje fornærmet over at han ikke fikk blomster

Anonymkode: 97418...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du høres bortskjemt ut. 600 kr for blomster er mye, og det var garantert masse kjærlighet i det. Og hvis det er så viktig for deg at han betaler like mye som deg, så snakk om hvilke summer dere skal holde dere innafor

Anonymkode: 74f2c...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentleman59
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Førsteinntrykk: Jeg synes, da jeg leste første gang,  at du fremstår utakknemlig og kravstor i måten du formulerer deg på. Virker som du ønsker oppmerksomhet. 

Når jeg tenker videre så tror jeg du ble skuffet fordi du ikke fikk noe varig, siden du selv virker å ha kjøpt noe personlig som varer(?). 

Snakk sammen, ta forholdet som det kommer, la det blomstre, ikke let etter feil, oppsøk det gode og det dere begge blir glade av. Hjelp og støtt hverandre og ikke mål lykke i prisen på en gave.
Tenk om han hadde kommet med et smykke til 2000 kroner til deg, hadde du da følt deg uvel fordi han ga mer enn deg? 

Prisen på gaver kan aldri skape et godt forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, for min egen del er jeg enig, blomster er ikke den beste gaven til meg personlig. Men mange setter stor pris på det :) Jeg synes uansett ikke det er noe å "ta på vei" for om jeg kan si det sånn :)

Anonymkode: afca9...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den aller flotteste, mest romantiske og personlige gaven jeg har fått fikk jeg av en mann som jeg ikke er sammen med en gang. Vi hadde ett kort forhold som tok slutt da vi var på forskjellige plasser. Likevel fikk jeg denne flotte personlige gaven lenge etter det ble slutt. 

Helt ærlig så er det vel ingen som kommer til å klare å toppe denne gaven. For den var som tatt ut fra mine innerste ønsker som jeg aldri har fortalt noen. 

Jeg nevner det fordi gaven i seg selv ikke er en målestokk på hvor glad kjæresten din er i deg. Det er bare en gave. Av og til blir det en innertier og av og til en skivebom. Likevel er ikke gaven en målestokk på selve forholdet. 

Anonymkode: c4406...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt jeg TS, jeg hadde blitt skuffa. Blomster føles som et tilbehør, ikke en gave, uansett hvor dyr buketten er. Men nå er jeg ikke så fan av blomsterbuketter da, de visner og dør fort, og da er det jo ikke noe igjen av den gaven. Nei, gi meg heller en ting, et gavekort eller en fin middag ute, det gir et bedre minne til ettertiden en en bukett gjør. 

Men jeg hadde ikke forventet at en relativt ny kjæreste hadde visst dette, så jeg hadde tatt det med en god mine, og heller hintet om ting jeg ønsket meg ved senere anledninger... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du burde ikke gitt noe til en fyr du bare dater...

Anonymkode: 19659...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 2.03):

Du får ikke rare buketten for 5-600 kr i disse dager, bare så det er sagt. Blomster er vel en fin gave så tidlig i en relasjon? Om han hadde kjøpt en gave hadde han risikert å bomme og da hadde du uansett ikke vært fornøyd. Det er vanskelig å bomme med blomster, så det er safe. 

Anonymkode: dd652...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Myrmica skrev (1 time siden):

Jeg skjønner deg godt jeg TS, jeg hadde blitt skuffa. Blomster føles som et tilbehør, ikke en gave, uansett hvor dyr buketten er. Men nå er jeg ikke så fan av blomsterbuketter da, de visner og dør fort, og da er det jo ikke noe igjen av den gaven. Nei, gi meg heller en ting, et gavekort eller en fin middag ute, det gir et bedre minne til ettertiden en en bukett gjør. 

Men jeg hadde ikke forventet at en relativt ny kjæreste hadde visst dette, så jeg hadde tatt det med en god mine, og heller hintet om ting jeg ønsket meg ved senere anledninger... 

Er ikke det litt det samme?  Og det kan du vel også skrive om en god krem, eller parfyme? 

For meg er uansett denne typen oppmerksomhet mye mer verdt enn en fysisk ting. Husker fortsatt første buketten mannen kjøpte til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jaytee skrev (På 4.5.2024 den 2.21):

Jeg tenker at man skal sette pris på det man får. Uavhengig av pris eller hva man har gitt vedkommende tidligere. Ikke forvent at man får tilbake det samme man har gitt. Man gir av glede uten å forvente noe tilbake. Derfor refererer jeg til tidligere; ikke ha forventninger, da blir man bare skuffet. 

😂😂😂

Anonymkode: 7e0a4...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...