Gå til innhold

Jeg ga han en skikkelig fin/dyr gave til bursdagen, fikk blomster til min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg la meg skikkelig i selen for å gi han en fin, personlig gave.Relativt dyr, dvs litt over tusenlappen. Vi er på vei mot et forhold men ikke definert oss som kjærester enda. 

Så hadde jeg bursdag og han ga meg den fineste buketten jeg har sett. I følge venninner må den ha kostet 5-600,stor og nydelig. 

Men... Liksom litt upersonlig og enkelt da... Eller er det ingen grunn til å være litt skuffet? Kan jo uansett ikke si noe, jeg bare lurte hva dere tenker? 

Anonymkode: ba06b...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den dagen du legger fra deg forventninger til andre mennesker, så vil du leve et lykkeligere liv. 

• Liker 34
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du høres bortskjemt ut. Nei, det er ingen grunn til å være skuffet 

Anonymkode: fe423...e0f

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jaytee skrev (4 minutter siden):

Den dagen du legger fra deg forventninger til andre mennesker, så vil du leve et lykkeligere liv. 

Det er sant, veldig sant, men du svarer likevel ikke helt på det jeg spør om... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er sant, veldig sant, men du svarer likevel ikke helt på det jeg spør om... 

Jeg tenker at man skal sette pris på det man får. Uavhengig av pris eller hva man har gitt vedkommende tidligere. Ikke forvent at man får tilbake det samme man har gitt. Man gir av glede uten å forvente noe tilbake. Derfor refererer jeg til tidligere; ikke ha forventninger, da blir man bare skuffet. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En skikkelig stor fin bukett er jo en fin gave, men forstår likevel at du ble litt skuffet. Det er hyggelig å få en personllg gave som gjør at man føler seg sett. Men hvis dette var de første bursdagene, så ville jeg lagt det fra meg. Hvis dere er sammen neste år også, så kanskje han kommer med en mer personlig gave da. Men, husk at det er hverdagene som teller mest🩷

Anonymkode: 6030f...6a8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alltid så lett å finne en passende personlig gave. Spesielt ikke om man ikke er så flink på å finne på gode gaver generelt.

Synes ikke en flott dyr bukett er noe å bli skuffet over, selv om jeg skjønner at du hadde drømt om en personlig gave :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle han gitt isteden? Hva om han har grublet fælt på dette og virkelig prøvd å gi deg en best mulig gave? 

Virker merkelig å være så misfornøyd.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kunne ikke si noe? Selvsagt kunne du det, og det burde du ha gjort. Da hadde han raskere og bedre kjent med deg og veien til et forhold hadde stoppet før dere ble kjærester . 
vet du at han egentlig likte gaven fra deg? Hva nøyaktig hadde du sett for deg at han burde ha tenkt på og kjøpe til deg? 

Anonymkode: 196f1...f44

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ZarahSweet

Kjæresten min er ikke flink på gaver. Til bursdagen fikk jeg ingenting da jeg sa jeg ikke bryr meg om gaver. Det var nok at vi var sammen og koste oss.

Han hadde planlagt å kjøpe noe han visste jeg ønsket meg, men det kjøpte jeg selv😅

Noen uker senere derimot fikk jeg en dyr gave. Noe jeg trengte, men ikke var så viktig.

Og ut av det blå enda en dyr gave og det var noe jeg ønsket meg som ikke er en nødvendighet.

Det er selvfølgelig koselig, men det er ikke de tingene som betyr noe. Det er alt han gjør imellom og hvordan jeg føler meg sett, hørt, verdsatt, begjært og elsket. Ikke en fancy gave. Det kan hvem som helst gi uten mer mening enn der og da.

Endret av ZarahSweet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jaytee skrev (4 timer siden):

Denne er litt vanskelig i nære relasjoner, og i dårlige eller ensidige relasjoner oppmuntrer den til å fortsette å gi, men ikke forvente noe til tilbake fordi dynamikken er litt annerledes. Selv om jeg i grunn er enig med deg, så mangler det å nevne at ts må gi av helt egen vilje og se an om det er verdt å gi og gi også. 

Anonymkode: b74c1...ee7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
norw skrev (35 minutter siden):

Hva skulle han gitt isteden? Hva om han har grublet fælt på dette og virkelig prøvd å gi deg en best mulig gave? 

Virker merkelig å være så misfornøyd.

Jeg hadde satt langt mer pris på å bli spandert på en middag ute enn en bukett blomster 🤣

Anonymkode: a34b6...c30

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde satt langt mer pris på å bli spandert på en middag ute enn en bukett blomster 🤣

Den middagen hadde holdt seg lengre...😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men den som gir vet ikke nødvendigvis det, og det er ikke så lett å vite hva som er mest personlig av de to alternativene.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En skikkelig stor fin bukett er jo en fin gave, men forstår likevel at du ble litt skuffet. Det er hyggelig å få en personllg gave som gjør at man føler seg sett. Men hvis dette var de første bursdagene, så ville jeg lagt det fra meg. Hvis dere er sammen neste år også, så kanskje han kommer med en mer personlig gave da. Men, husk at det er hverdagene som teller mest🩷

Anonymkode: 6030f...6a8

Blomster er ikke en gave. Blomster er som regel tillegg til gaven. Blomster er type "gave" når man ikke gidder å bruke tid og energi på "hva skal jeg kjøpe til henne...?". 

TS har rett. 

Anonymkode: 6edc7...e81

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En personlig og dyr gave er noe man kan gi når man er etablert. Er man på vei mot et forhold er en blomsterbukett en mye mer passende oppmerksomhet på bursdagen. Så det kan være en forklaring.

En annen kan være at han er en som ikke legger noe særlig i fysiske gaver. Da jeg og mannen var ferske i forholdet var det noe han slet litt med å forstå - at jeg mye heller ville ha teater+middag ute, enn et smykke. 

Et forhold fungerer dårlig om den som vil ha en personlig og fysisk ting fortsetter å gi det til den andre, og den andre gir et restaurantbesøk tilbake. Slik må man bare snakke om på et tidspunkt, og legge lista lavt for forventninger frem til det. 

Anonymkode: d6f6d...2bd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Blomster er ikke en gave. Blomster er som regel tillegg til gaven. Blomster er type "gave" når man ikke gidder å bruke tid og energi på "hva skal jeg kjøpe til henne...?". 

TS har rett. 

Anonymkode: 6edc7...e81

Mener du.

Jeg ser heller at svigers kommer med en flott bukett, enn en bok, til bursdagen min. 

Anonymkode: d6f6d...2bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lett å bomme på slike personlige gaver. Spesielt når man som her er på vei til et forhold, altså ikke kjenner hverandre så veldig godt enda. Og mange menn er heller ikke så flinke på gaver. Blomster er mer "safe".

Hadde skjønt om du var litt skuffa om du fikk en bukett fra Coop til 79,90. Men det var jo ikke tilfellet her.

Endret av Thyra
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde vært så utrolig skuffet jeg og ts. 
Jeg har opplevd det samme som deg og det gjør så vondt å føle seg mindre viktig eller ubetydelig. For det er jo akkurat det man føler. 
så kan alle over her som aldri har forventninger, ønsker eller håp ta seg en bolle! 
Å få blomster i gave når man ikke er i et forhold er ok. Men ikke ok når du først har gitt en dyr og fin gave!!!

Anonymkode: f9df5...e8d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv liker jeg ikke å få dyre gaver, på grunn av at mange er så sykelig opptatt av gaver. Og som i ditt tilfelle så måler du gaven han ga oppimot gaven som du ga. Egentlig så er ikke det en gave, når intensjonen er en byttehandel og du forventer å få tilsvarende eller mer tilbake.

Hva vet du om hva han følte og tenkte når han kjøpte gaven til deg, kanskje han var kjempestolt og tenkte dette er en kjempefin gave, kanskje han ikke ville kjøpe noe altfor dyrt som kunne bety at han prøvde å kjøpe din gunst.

Kjærlighet og hengivenhet viser man ikke gjennom gaver på merkedager, for det er veldig enkelt å kjøpe noe dyrt, det er bare å gå på butikken å kjøpe det, eller bestille over nett. 

Liker best når samboeren har bakt kake til meg, kanskje en middag og pyntet litt, synes det er mer personlig. Tanken på at hun har brukt mye tid på å stelle istand noe for meg er kjærlighet, gå i en butikk å kjøpe noe kan alle gjøre.

Anonymkode: e5979...90d

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...