Gå til innhold

Plassering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere? Kun forloverne fremme i kirken sammen med brudeparet? Eller brudgomens mor ved siden av brudgom, og brudens far sammen med brud? Og forlvoerne på stolerbak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde kun forloverne fremme med oss, men det var fordi kirken var så liten at vi ikke fikk plass til forlovere + foreldre framme med oss. Hvis det hadde vært plass, hadde vi nok valgt å ha min far og hans mor ved siden av oss, med forloverne på stoler bak..

Skrevet

Vi valgte å ha kun forloverne oppe sammen med oss til svigermors stoooooore fortvilelse. Hun var drittsur hele bryllupsdagen, men deg gadd jeg ikke å bry meg om, men det var mange som kommenterte det i ettertid (selv de som er nær famile av henne :roll: ).

Vi valgte det slik fordi vi ikke var så mange i vårt bryllup og kirken var stor, så vi ville at flest skulle sitte på benkene. Syns jeg hadde nok med å forholde med til forlvoverne våre der oppe også jeg da.

Skrevet

Da vi giftet oss, satt kun vi og forloverne oppe ved alteret. Vi ville heller at benkeradene skulle fylles mest mulig.

Og jeg tror foreldrene mine syntes det var fint å sitte der de kunne se oss best mulig.

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Vi kommer til å ha brudens far og brudgomens mor fremme også. Dette fordi de ønsker det sterkt selv. Synes det er godt å ha pappa der oppe også jeg da :)

Skrevet

Aldri sett noe aldri annet enn bare forlovere fremme.... Og jeg har vært i endel bryllup...

Skrevet

Framme kommer det kun til å være forlovere. Våre foreldre kommer til å sitte på første benk. :)

Skrevet

I kirken min var det vanlig at brudens far og brudgommens mor satt fremme sammen med brudeparet og forloverne på en stol bak.

Så da gjorde vi det sånn også. :tommel:

Skrevet

På den ene siden satt jeg, pappa og min forlover

På den andre siden satt min mann, svigermor og min manns forlover.

Jeg ville ha pappa der når han skulle følge meg opp :)

Skrevet

Kommer vel helt an på plassen i kirken, hva som er praktisk.

Vi giftet oss i Gamle Aker kirke i Oslo, som er en ganske liten kirke. (I hvertfall den delen av kirkerommet som var i bruk.)

Vi var bare oss og forloverne helt framme, med foreldre og søsken på første rad. For oss var det helt greit. Hadde det vært litt mer plass, så hadde vi kanskje også latt brudgommens mor og min far også sitte der, men da blir det ofte litt rot med bytting fram og tilbake.

Catzy

Skrevet
I kirken min var det vanlig at brudens far og brudgommens mor satt fremme sammen med brudeparet og forloverne på en stol bak.

:Nikke: sånn er jeg vant til fra de fleste bryllupene jeg har vært i

Skrevet

Dette skiller seg fra landsdel til landsdel, tror jeg. Jeg har aldri vært i et bryllup med andre enn brudepar og forlovere i koret - og siden vi uansett giftet oss i en knøttliten middelalderkirke ville det ikke ha vært plass til andre der heller.

Skrevet

I kyrkja vår er det vanleg med berre forlovarane og brudeparet framme..

Skrevet

Har aldri hørt om at noen andre enn brudepar og forlovere pleier å være fremme i kirken jeg... Men det er sikkert forskjellig fra landsdel til landsdel...

Skrevet

Pappa og svigermor satt også oppe sammen med oss og forloverene. Har vært i bryllup hvor de gjør det på "alle" måter. Begge foreldreparene, bare brud&brudgom + forlovere og sånn som vi gjorde det. Er vel ikke noe fasitsvar her.

Skrevet

Her hvor jeg bor er det vanlig at begge foreldre og forlovere sitter oppe sammen med brudeparet. Jeg har to stk jeg kaller mamma og pappa, så dermed satt alle oppe sammen med oss. Ville ikke hatt det på noen annen måte heller, det var veldig hyggelig å ha de så nære på var store dag :) !

Apropo det å ha to fedre : Jeg kaller begge pappa, og har et like nært forhold til begge, og det ble umulig for meg å velge den ene framfor den andre til å følge meg opp. Derfor fulgte begge mine to pappaer meg opp, en på hver side :) . Det var det som var riktig for meg, og de som overvar vielsen sa at det var et nydelig og rørende syn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...