AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #1 Del Skrevet 3. mai 2024 Jeg skal reise og tenkte det ville vært trygt med et kredittkort. Søkte og fikk fra re:member men grensen er så høy. Er dette noe jeg kan sette ned senere hvis jeg godtar? Er redd for å måtte sitte i klisteret for mye hvis det blir stjålet/misbrukt. Anonymkode: 82dcd...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 4. mai 2024 #2 Del Skrevet 4. mai 2024 (endret) Ja, det kan du. Jeg gjorde det på et par av mine kredittkort da jeg skulle ha boliglån i Bulder Bank, fordi de synes jeg hadde for høye kredittgrenser og dermed for mye tilgjengelig kreditt (hadde 150 000 eller noe sånt i tilgjengelig kreditt, men saldoen var null. Det er tilgjengelig kreditt banken ser på). Det ene kortet bruker jeg til Netflix, og da jeg ringte for å sette ned grensen, virket det nesten som de ikke kunne tro det. De er vel vant til at folk ringer for å sette OPP grensen,og da jeg sa jeg bare ville ha grensen satt til 2000 (to tusen) bare, måtte hun kundekonsulenten snakke med kollegaen sin først og høre om det gikk an 😂 (jo, det gikk an og jeg fikk det). Men du, det fine med kredittkort er jo svindelforsikringene man har i dem. Du blir ikke personlig ansvarlig for misbruk om noen stjeler dem. Selvfølgelig så sant du ikke har skrevet pin-koden til kortet med tusj på kortet da, og muliggjort svindel på den måten... Oppbevar dem trygt og ikke oppgi kode til noen, ikke bruk kode hvis noen står i nærheten og ser på, be dem snu seg vekk. Trygg og sikker bruk gjør kredittkort mye sikrere å bruke enn bankkort, og du risikerer ikke at bankkontoen din blir tappet. Bruk kredittkort til alt på reise! Det er mye tryggere. Endret 4. mai 2024 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå