AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #1 Skrevet 3. mai 2024 Prøvde ny solkrem til 7-åringen, den fra anglamark. Han har nå fått prikkete utslett flere steder vi har smurt. Trodde den var helt trygg, best i test og greier? Anonymkode: fd79b...e3e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #3 Skrevet 3. mai 2024 Kan også være soleksem. Brukte dere faktor 50? Anonymkode: 74946...5ac 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #4 Skrevet 3. mai 2024 Det kan være soleksem, og det kan man få uansett hvilken solkrem man bruker. Min eldste på 6 år har det, og eneste som hjelper da er å ha på lette plagg som dekker huden. Så med soleksem på overarmene i går ble det langermet tynn topp i dag. Nå er utslettet nesten borte. Krem med hydrokortison lindrer kløen. Anonymkode: ea290...772 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #5 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kan også være soleksem. Brukte dere faktor 50? Anonymkode: 74946...5ac AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det kan være soleksem, og det kan man få uansett hvilken solkrem man bruker. Min eldste på 6 år har det, og eneste som hjelper da er å ha på lette plagg som dekker huden. Så med soleksem på overarmene i går ble det langermet tynn topp i dag. Nå er utslettet nesten borte. Krem med hydrokortison lindrer kløen. Anonymkode: ea290...772 Han har aldri hatt soleksem før. Kan det plutselig bare komme? Det er mest i nakken, litt på armene. Ikke noe i fjeset merkelig nok. Anonymkode: fd79b...e3e
minister-mio Skrevet 3. mai 2024 #6 Skrevet 3. mai 2024 Min også reagerer sånn på den og en del andre solkremer 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #7 Skrevet 3. mai 2024 Man kan i praksis reagere på alle kremer o.l. siden man kan være allergisk mot alt. Det man ikke reagerer på i dag kan man være allergisk mot dagen etter. Kan det være såperester eller rester fra andre kremer som har blandet seg med solkremen og "blitt" et annet peodukt han reagerer på? Kan han ha lekt ute blant busker, gammel låve, under noe som kan ha dryssa ned i nakke og armer. Anonymkode: 6535e...dbd 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #8 Skrevet 3. mai 2024 Her kunne vi ikke bruke høyere faktor en 15 på våres når de var små. Da fikk de utslett. Hudlegen her sa til oss at enkelte reagerte fordi huden ikke fikk puste med så høy faktor. Så vi fikk da beskjed å gå ned på faktor og smøre oftere. Og bruke evnt tynt klesplagg midt på dagen. Anonymkode: 19b19...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #9 Skrevet 3. mai 2024 Vår får også det, men er faktisk änglamarken som han tåler. Reagerer på alt annet. Anonymkode: 70645...463
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #10 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vår får også det, men er faktisk änglamarken som han tåler. Reagerer på alt annet. Anonymkode: 70645...463 Ja det er rart hvordan det er så forskjellig. Tidligere har vi vekslet mellom 2 typer på apoteket, aldri reagert. Men tenkte jeg skulle prøve denne da den inneholder bedre stoffer. Men ser ikke ut til at det gikk, nei. Anonymkode: fd79b...e3e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #11 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her kunne vi ikke bruke høyere faktor en 15 på våres når de var små. Da fikk de utslett. Hudlegen her sa til oss at enkelte reagerte fordi huden ikke fikk puste med så høy faktor. Så vi fikk da beskjed å gå ned på faktor og smøre oftere. Og bruke evnt tynt klesplagg midt på dagen. Anonymkode: 19b19...9bd Bruker 30 nå. Brukte 50 når han var mindre og reagerte ikke på det heller. Men det var da solkrem fra apoteket. Tåler visst bare ikke denne tror jeg. Anonymkode: fd79b...e3e
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #12 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det er rart hvordan det er så forskjellig. Tidligere har vi vekslet mellom 2 typer på apoteket, aldri reagert. Men tenkte jeg skulle prøve denne da den inneholder bedre stoffer. Men ser ikke ut til at det gikk, nei. Anonymkode: fd79b...e3e Vi kjørte jo hardt på med Cosmica Sun Kids Lotion, fra apotek, som «alle» anbefalte så sterkt for barn. Uten parfyme og alt, men ungen fikk elveblest over hele kroppen💔 Anonymkode: 70645...463 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #13 Skrevet 3. mai 2024 Ja, ene vår begynte å reagere på den og utslett. Prøvd mye forskjellig for sensitiv hud og reagert på det meste til nå, har ofte gått fint en liten stund også kommer utslettet til slutt.. men nå prøver vi en fra a-derma som skal være veldig bra og roe ned irritert hud også. Brukt noen uker nå og ikke reagert enda, eneste kjipe er at den gir whitecast… Anonymkode: 7b6bf...be4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #14 Skrevet 4. mai 2024 Kjøp Vossabia sin solkrem. Uten gift og nærer huden. Faktor 20 holder plenty. Anonymkode: b6007...f5f
Queen19 Skrevet 4. mai 2024 #15 Skrevet 4. mai 2024 Jeg ville sammenlignet ingredienslisten med den dere har brukt på han tidligere, se om det er ingredienser i den nye som skiller seg ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå