Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I mars startet jeg i en ny jobb, hvor jeg har fastlønn og provisjon. Fastlønnen er en vanlig lønn som du kan leve på uten provisjon. Men så er det provisjonen da. Jeg har allerede fått over 30k i provisjon siden jeg startet, og dette er bare i opplæringsfasen, jeg kan tjene veldig mye på provisjonen i året, da det ikke er en salgsjobb. Og en av de jeg jobber med tjenete 2,5mill i fjor. 

Så jeg lurer på om det er andre her med fastlønn og provisjon? Fordi jeg lurer litt på skatten, om jeg fortsatt skal ha tabelltrekk, eller om det er bedre med prosenttrekk her?🤔 jeg har aldri hatt så mye peiling på det med skatt og slikt.

Anonymkode: 21532...341

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er fastlønna på? Mtp skattetrinn.

Anonymkode: 38b42...23f

Skrevet

Velg tabelltrekk, så justerer det seg selv. Du vil nok få penger igjen på skatten siden provisjonen vil variere. 

AnonymBruker
Skrevet
isw skrev (Akkurat nå):

Velg tabelltrekk, så justerer det seg selv. Du vil nok få penger igjen på skatten siden provisjonen vil variere. 

Hehe, mannen min hadde variabel lønn mtp tillegg og grunnlønn og han fikk baksmell hvert eneste år. Et år på over 30 000 kr. Så tabelltrekk er ikke akkurat pålitelig.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er fastlønna på? Mtp skattetrinn.

Fastlønna er på 40k

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe, mannen min hadde variabel lønn mtp tillegg og grunnlønn og han fikk baksmell hvert eneste år. Et år på over 30 000 kr. Så tabelltrekk er ikke akkurat pålitelig.

Oii! Ja jeg har alltid hatt tabell, men da har jeg hatt timelønn. Men fikk min første baksmell i år, var heldigvis ikke så mye da, bare 2500kr. Men ja, derfor jeg lurer på om det kanskje er bedre med prosent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...