AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #1 Skrevet 3. mai 2024 Min bror har hatt kreft, men har heldigvis blitt såpass friskmeldt det er mulig å bli etter å ha fått mye cellegift. Han har et barn i begynnelsen av 20 årene med sin ekskone, og det var full isfront fra henne til han de første årene etter skilsmissen, men nå har de et helt greit forhold som ble bedre etter at han var syk. Han har ikke behov for å ha henne i nærheten, men han gidder ikke be henne ryke og reise heller, sier han. Saken er at hans ekskone har tatt så mye plass den tiden han har vært syk, og fremdeles gjør. Hun insisterte å hjelpe han med mye praktisk i forbindelse med behandling, og det var jo fint gjort, men samtidig blandet hun seg inn og forventet rapporter/være med på møter hos onkologene og ble litt sur da hun ikke ble sett på som pårørende og ikke hadde krav på hans helseopplysninger. Når folk har spurt hvordan det går med min bror, har hun snakket om hvor tøft det har vært for henne, har jeg fått vite av folk. Hun har begynt i sorggruppe for pårørende, og jeg synes ikke hun har noe der å gjøre og at hun tar opp plassen til de som virkelig trenger det. Anonymkode: 46f07...816 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #2 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun insisterte å hjelpe han med mye praktisk i forbindelse med behandling, og det var jo fint gjort, men samtidig blandet hun seg inn og forventet rapporter/være med på møter hos onkologene og ble litt sur da hun ikke ble sett på som pårørende og ikke hadde krav på hans helseopplysninger. Hvorfor har han tillatt dette da?? Og nei, hun er ikke som pårørende å regne i det hele tatt. Onkologene har helt rett der. Har broren din også fjernet henne som nærmeste pårørende? Anonymkode: 7db8e...2bb 3 1
Thyra Skrevet 3. mai 2024 #3 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min bror har hatt kreft, men har heldigvis blitt såpass friskmeldt det er mulig å bli etter å ha fått mye cellegift. Han har et barn i begynnelsen av 20 årene med sin ekskone, og det var full isfront fra henne til han de første årene etter skilsmissen, men nå har de et helt greit forhold som ble bedre etter at han var syk. Han har ikke behov for å ha henne i nærheten, men han gidder ikke be henne ryke og reise heller, sier han. Saken er at hans ekskone har tatt så mye plass den tiden han har vært syk, og fremdeles gjør. Hun insisterte å hjelpe han med mye praktisk i forbindelse med behandling, og det var jo fint gjort, men samtidig blandet hun seg inn og forventet rapporter/være med på møter hos onkologene og ble litt sur da hun ikke ble sett på som pårørende og ikke hadde krav på hans helseopplysninger. Når folk har spurt hvordan det går med min bror, har hun snakket om hvor tøft det har vært for henne, har jeg fått vite av folk. Hun har begynt i sorggruppe for pårørende, og jeg synes ikke hun har noe der å gjøre og at hun tar opp plassen til de som virkelig trenger det. Anonymkode: 46f07...816 Hun er sikkert fortsatt glad i han. Derav isfronten etter skilsmissen (regner med hun ble forlatt?) og derfor hun stiller opp når. Om dette er en stor sorg for henne, så er hun vel berettiget til å delta i sorggruppe. 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #4 Skrevet 3. mai 2024 Hun har ikke begynt i sorggruppe hvis din bror fortsatt lever! mulig hun går til psykolog, men sorggruppe er kun for de som allerede har mister. Noe skurrer. Samtidig har hun jo en relasjon til han og hun har også rett til å sørge over det som ikke ble, og at hun er sliten er helt naturlig. Anonymkode: 083bd...d9c 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #5 Skrevet 3. mai 2024 Thyra skrev (1 minutt siden): Hun er sikkert fortsatt glad i han. Derav isfronten etter skilsmissen (regner med hun ble forlatt?) og derfor hun stiller opp når. Om dette er en stor sorg for henne, så er hun vel berettiget til å delta i sorggruppe. Han forlot henne ja pga årsaker som jeg har full forståelse for. Har aldri merket at det er en stor sorg hos henne, men hun liker oppmerksomhet og å være midtpunktet. Ts Anonymkode: 46f07...816
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #7 Skrevet 3. mai 2024 Det er sykelig å velte seg i andres sykdom. Det virker oppmerksomhetssykt på grensen til det uanstendige. Det må da være andre måter å få søkelys på seg av omgivelsene på enn dette. Anonymkode: 1d44e...cdf 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #8 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun har ikke begynt i sorggruppe hvis din bror fortsatt lever! mulig hun går til psykolog, men sorggruppe er kun for de som allerede har mister. Noe skurrer. Samtidig har hun jo en relasjon til han og hun har også rett til å sørge over det som ikke ble, og at hun er sliten er helt naturlig. Anonymkode: 083bd...d9c Hun sier hun har begynt i sorggruppe for pårørende til kreftpasienter. Hun trengte ikke å involvere seg i hans sykdom, da han har en kjæreste/veninne som han ble sammen med etter skilsmissen. Skjønner ikke hvorfor hver er så "sliten". Han har søsken, foreldre, familie og voksen sønn å støtte seg på. Ts Anonymkode: 46f07...816 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #9 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor har han tillatt dette da?? Og nei, hun er ikke som pårørende å regne i det hele tatt. Onkologene har helt rett der. Har broren din også fjernet henne som nærmeste pårørende? Anonymkode: 7db8e...2bb Det vet jeg ikke Ts Anonymkode: 46f07...816
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #10 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De er sikkert FF Anonymkode: 3f77c...46f Det ble faktisk slutt fordi hun ikke ønsket sex de 8 siste årene de var sammen, så ff er de ikke😁 Ts Anonymkode: 46f07...816
Thyra Skrevet 3. mai 2024 #11 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han forlot henne ja pga årsaker som jeg har full forståelse for. Har aldri merket at det er en stor sorg hos henne, men hun liker oppmerksomhet og å være midtpunktet. Ts Anonymkode: 46f07...816 Ser lenger nede her at årsaken var at hun ikke ville ha sex. Det er ikke slik at noen nekter partner sex for å være kjipe, dette handlet nok om at hun av en eller annen grunn ikke klarte å ha sex. Så ja, det var nok sårt å bli forlatt pga det, derav isfronten. Hun er kanskje ikke kommet over han enda. I en sorggruppe får man vel ikke være midtpunkt akkurat. Man er en av mange i samme situasjon som kan dele erfaringer og følelser rundt situasjonen. 2
Daria Skrevet 3. mai 2024 #12 Skrevet 3. mai 2024 Hvorfor er dette din sak? Om det er plagsomt for din bror må han sette grenser for henne (eller be noen gjøre det for henne), ut over det er det opp til henne hva hun føler og hvordan hun håndterer det. De har vært gift, de har felles barn - at man ikke formelt er pårørende betyr ikke at man ikke kan ha følelser. Jeg har sett et liknende tilfelle i min nærhet, hvor ekskona kom veldig tilbake på banen da mannen ble syk. En blanding av gammel varme og plikt- og ansvarsfølelser både for ham og for felles (unge voksne) barn, som plutselig var nærmeste pårørende i en krevende situasjon. 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #13 Skrevet 3. mai 2024 Hva sier din brors nye kjæreste til dette, da? Hvis hverken hun eller din bror har noe imot dette, så er det jo ikke din sak å mene noe om. Hun er ikke formelt pårørende, nei, men har de vært lenge sammen og har felles barn så er det jo slett ikke rart at hun har følelser. Det må hun ha lov til. Og det er opp til din bror og evt hans nye kjæreste å bestemme hvor grensen skal gå, det er ikke opp til deg. Anonymkode: 65649...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #14 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hva sier din brors nye kjæreste til dette, da? Hvis hverken hun eller din bror har noe imot dette, så er det jo ikke din sak å mene noe om. Hun er ikke formelt pårørende, nei, men har de vært lenge sammen og har felles barn så er det jo slett ikke rart at hun har følelser. Det må hun ha lov til. Og det er opp til din bror og evt hans nye kjæreste å bestemme hvor grensen skal gå, det er ikke opp til deg. Anonymkode: 65649...4f6 Hans kjæreste meldte seg ut mer og mer da hans exkone meldte seg inn, siden hans exkone tar mye plass og tar ofte ikke et nei for et nei. Min bror har nok litt dårlig samvittighet for sin exkone, og lar henne ta mye plass. Hans exkone er en velmenende dame som mener at hennes meninger er best, og ordner opp for folk uten at de ber om det. Hos meg troppet hun opp med gardiner en gang, fordi hun syntes det var skandaløst at vi hadde rullegardiner og ikke gardiner. I mitt barns bursdag har hun troppet opp med hjemmebakt kake fordi "barn må få slippe å spise Torokake". Alt gjort med et blunk og et smil 🙄 Anonymkode: 46f07...816 1
Hareena Skrevet 3. mai 2024 #15 Skrevet 3. mai 2024 For et invaderende kvinnfolk! Noen kjenner absolutt ikke sin besøkelsestid. 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #16 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De er sikkert FF Anonymkode: 3f77c...46f Faen... ta å skjerp deg din hjernedøde idiot ! Du er rappotert Anonymkode: 436d5...d2f 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #17 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun sier hun har begynt i sorggruppe for pårørende til kreftpasienter. Hun trengte ikke å involvere seg i hans sykdom, da han har en kjæreste/veninne som han ble sammen med etter skilsmissen. Skjønner ikke hvorfor hver er så "sliten". Han har søsken, foreldre, familie og voksen sønn å støtte seg på. Ts Anonymkode: 46f07...816 Aldri hørt om dette når pasienten fortsatt lever, og jeg har jobbet med kreftpasienter og sorggrupper i 20 år… Mulig hun er med i en eller annen støttegruppe for pårørende, men det er noe helt annet! Hvis hun selv kaller det sorggruppe tenker jeg det må være et behov for oppmerksomhet! Anonymkode: 083bd...d9c 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #18 Skrevet 3. mai 2024 Tja jeg jobber i helsevesenet og synes det er påfallende ofte ekskoner er nærmeste pårørende. Nå vet jo bare din versjon av hendelsene, men jeg synes det er fint at to voksne mennesker som har barn sammen men ikke lever sammen kan ha slik omsorg for hverandre. Anonymkode: 6d086...282 1
Silviana Skrevet 3. mai 2024 #19 Skrevet 3. mai 2024 Han er far til barnet hennes da. Kanskje hun er redd for at barnet skal miste pappaen sin. Også har hun jo vært veldig glad i han en gang i tiden, ikke sikkert hun er helt ferdig med det selv om forholdet er over. Tenker at det er opp til henne selv om hun trenger hjelp til å takle det hele, og opp til broren din å sette grenser for hvor mye hun skal være involvert. Du kan jo prate med broren din om det hvis du tror hun trår over grenser for han, men hvis han sier at det er helt greit så bør du la det ligge, etter min mening. 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #20 Skrevet 3. mai 2024 De har barn sammen og da er det ganske naturlig at hun stiller opp når far blir syk. De har jo vært sammen og hun er jo glad i han. Men her synes jeg du kan be henne roe litt ned, at hun ikke er nærmeste nå lenger. Anonymkode: ef00c...cbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå