Gå til innhold

Mennesker som ikke klarer å se verden gjennom andres briller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... eller ihvertfall er åpne for at alle ikke er som dem selv er VANVITTIG irriterende!

Noen eksempler;

- de synes selv barn er selve meningen med livet, derfor er det helt utenkelig at andre ikke ønsker seg barn - det kan faktisk ikke stemme at noen frivillig velger bort barn. 🙄 Selv har jeg barn, flere t o m, men jeg klarer virkelig å se at ikke dette er for alle.

- de er selv i forhold eller ønsker å være det og da er det helt utenkelig at andre kan være frivillig og lykkelig singel. "Greit nok at du har det greit som singel, men innerst inne ønsker du deg jo en kjæreste" er en holdning jeg vet går igjen. Når man ser på alle dårlige forhold der ute, med utroskap, null sex, ingen felles interesser og det eneste man deler er regninger. Selv har jeg akkurat nå kjæreste, men jeg er virkelig og helt oppriktig heller singel enn i et dårlig forhold. Det er mye bra med å være singel!

- de er selv sjalu av natur og tror at alle andre også tenker slik. Jeg har hatt to veldig sjalu ekser og de mente begge at jeg også var sjalu. Dvs vanlige spørsmål fra meg som egentlig var ment som å vise interesse for deres liv ble overtolket som sjalusi. Ingen andre, verken andre ekser, nære venner eller jeg selv oppfatter meg som sjalu. Alle er ikke sykelig sjalu.

- menn og kvinner kan IKKE være bare venner i manges verden. Det er rett og slett noe forbannet tull! Min beste venn er en mann, jeg er kvinne (og har også flere mannlige venner), og vi har vært bestevenner i åtte år og er nå 44 og 50 år gamle. Vi har aldri flørtet, aldri sett hverandre som kjærestemateriale og selvfølgelig aldri hatt sex. Og ja, vi har vært single samtidig. Vi er VENNER. Helt skrullete holdning i min verden at kjønn skulle hatt noe å si for hvem man får et god vennskap med. Synd for dere som begrenser dere til å kun kunne ha venner av eget kjønn, tenker jeg.

Anonymkode: 2b6b6...818

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, siden jeg har prøvd andre sine briller så har jeg ikke sett noe som helst. Noen ganger er det jeg ser helt forvridd, tåkete, strekt, rart, dumme farger osv. 

Du mener andres øyne, og dette er helt umulig siden alle er forskjellige. 

Det eneste er at man må akseptere at andre har forskjellige meninger, og forstå at man ikke er like. 

F.eks politikk handler om at man vet folk er forskjellige, men prøver gjennom (dis)informasjon, opplærling og annet, for å få de over på sin side.

Så alt handler om kunnskap, forståelse, respekt, aksept. 

Anonymkode: e1b6d...6d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vel, siden jeg har prøvd andre sine briller så har jeg ikke sett noe som helst. Noen ganger er det jeg ser helt forvridd, tåkete, strekt, rart, dumme farger osv. 

Du mener andres øyne, og dette er helt umulig siden alle er forskjellige. 

Det eneste er at man må akseptere at andre har forskjellige meninger, og forstå at man ikke er like. 

F.eks politikk handler om at man vet folk er forskjellige, men prøver gjennom (dis)informasjon, opplærling og annet, for å få de over på sin side.

Så alt handler om kunnskap, forståelse, respekt, aksept. 

Anonymkode: e1b6d...6d0

Poenget er at ingen kan hevde at deres syn på livet også er alle andres.

Anonymkode: 2b6b6...818

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På seg selv kjenner man ingen andre ☺️

Anonymkode: 2ffd0...fcb

AnonymBruker
Skrevet

En får det mye lettere i livet om man bare aksepterer at folk er helt ulik en selv, har andre meninger og oppfatninger. 
man kan tenke jaja, der er vi uenig og nok om det. 
irriterende ? Ja, 100%  Men en må bare være glad de gangene man klikker med folk og deler likt syn på ting. 

Anonymkode: e9540...346

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...