Gå til innhold

Rare naboer. Ville dere ha ignorert det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bor i rekkehus. Det er 4 hus på ene siden (inkludert mitt) av en smal vei og 5 på andre siden. En liten flekk med grønn hage utenfor inngangspartiet og en litt større flekk på baksiden. Det er ikke mye hage, men grei nok, er ikke noe fan av å klippe gress for å være ærlig. Vi bor alle tett på hverandre, det er umulig å ikke møte på noen i nabolaget når vi befinner oss utenfor huset.

Naboene på andre siden av veien for meg oppfører seg veldig merkelig synes jeg. Den ene er ei eldre dame i 70-årene. Siitter hun alene eller sammen med eksen (har fått vite av noen andre i nabolaget at de har vært gift) utenfor og prater og jeg kommer ut, reiser de seg og går inn. Jeg trodde første gangen at det bare var tilfeldig at jeg var litt sånn "paronoid" men har lagt merke til at dette skjer hver eneste gang jeg kommer ut og dem er ute.

Jeg er veldig glad i å jobbe ute, reparere gamle ting/interiør og male/spraylakke og styre på så er ofte utenfor huset og jobber. Tuetelduene sitter inne hele tiden mens jeg er ute, om det så er 30+ grader. Han kan stå ved vinduet og stirre på meg med ett morsk blikk. I går sto han der igjen og stirret mens jeg renset takrenna. Jeg gjorde et vink med hånden og smilte til ham for å være høflig, men fikk ikke noe tilbake, han trakk bare for gardinen. Jeg trakk på skuldrene og jobbet videre, men kunne ikke la være å gruble på dette i ettertid. Jeg har budd her i snart ett år nå, husene ligger ett godt stykke utenfor byen så er ganske landlig og mange fine turveier i nærheten her. Jeg trives og kunne aldri tenkt meg å flytte, men samtidig så gjør nabolaget meg litt deppet... sikkert dumt å bry seg om naboenes oppførsel, men vet ikke hvordan jeg skal klare å ignorere det... tror det kommer av at jeg ble mye mmobbet da jeg gikk på skolen, er vel det som kalles "lett såret" Jeg har sett dem prater med de andre naboene så det virker som det er bare meg dem ikke liker av en eller annen grunn.

Den andre naboen på den samme siden er stikk motsatt. Hun er plagsom nysgjerrig, grever og spør om ALT! Er du singel? Har du barn? Hvorfor ikke? Hva jobber du med? Hva gjør du på? Hvorfor maler du? Hva er det der? Hva har du på deg under genseren? Er kattene dine kastrert? Driter de inne eller ute? Osv osv osv. Dere aner ikke hvor mange tåplige spørsmål hun kan komme med. Når hun har fått greie på noe nytt løper hun rett bort til turtelduene og sladrer. Hun er veldig høylytt så hører alt hun sier. Jeg har prøvd å unngå henne litt, men jeg har hørt at hun er farlig å ha som fiende, usikker på hva dette innebærer men tar ingen sjanser så hilser og svarer kort hvis jeg absolutt må.

Hvordan ville dere reagert/gjort om dere hadde slike naboer? Trenger noen gode råd. 

Ensom kvinne med 2 katter 

Anonymkode: 53e9b...2f7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bor i rekkehus. Det er 4 hus på ene siden (inkludert mitt) av en smal vei og 5 på andre siden. En liten flekk med grønn hage utenfor inngangspartiet og en litt større flekk på baksiden. Det er ikke mye hage, men grei nok, er ikke noe fan av å klippe gress for å være ærlig. Vi bor alle tett på hverandre, det er umulig å ikke møte på noen i nabolaget når vi befinner oss utenfor huset.

Naboene på andre siden av veien for meg oppfører seg veldig merkelig synes jeg. Den ene er ei eldre dame i 70-årene. Siitter hun alene eller sammen med eksen (har fått vite av noen andre i nabolaget at de har vært gift) utenfor og prater og jeg kommer ut, reiser de seg og går inn. Jeg trodde første gangen at det bare var tilfeldig at jeg var litt sånn "paronoid" men har lagt merke til at dette skjer hver eneste gang jeg kommer ut og dem er ute.

Jeg er veldig glad i å jobbe ute, reparere gamle ting/interiør og male/spraylakke og styre på så er ofte utenfor huset og jobber. Tuetelduene sitter inne hele tiden mens jeg er ute, om det så er 30+ grader. Han kan stå ved vinduet og stirre på meg med ett morsk blikk. I går sto han der igjen og stirret mens jeg renset takrenna. Jeg gjorde et vink med hånden og smilte til ham for å være høflig, men fikk ikke noe tilbake, han trakk bare for gardinen. Jeg trakk på skuldrene og jobbet videre, men kunne ikke la være å gruble på dette i ettertid. Jeg har budd her i snart ett år nå, husene ligger ett godt stykke utenfor byen så er ganske landlig og mange fine turveier i nærheten her. Jeg trives og kunne aldri tenkt meg å flytte, men samtidig så gjør nabolaget meg litt deppet... sikkert dumt å bry seg om naboenes oppførsel, men vet ikke hvordan jeg skal klare å ignorere det... tror det kommer av at jeg ble mye mmobbet da jeg gikk på skolen, er vel det som kalles "lett såret" Jeg har sett dem prater med de andre naboene så det virker som det er bare meg dem ikke liker av en eller annen grunn.

Den andre naboen på den samme siden er stikk motsatt. Hun er plagsom nysgjerrig, grever og spør om ALT! Er du singel? Har du barn? Hvorfor ikke? Hva jobber du med? Hva gjør du på? Hvorfor maler du? Hva er det der? Hva har du på deg under genseren? Er kattene dine kastrert? Driter de inne eller ute? Osv osv osv. Dere aner ikke hvor mange tåplige spørsmål hun kan komme med. Når hun har fått greie på noe nytt løper hun rett bort til turtelduene og sladrer. Hun er veldig høylytt så hører alt hun sier. Jeg har prøvd å unngå henne litt, men jeg har hørt at hun er farlig å ha som fiende, usikker på hva dette innebærer men tar ingen sjanser så hilser og svarer kort hvis jeg absolutt må.

Hvordan ville dere reagert/gjort om dere hadde slike naboer? Trenger noen gode råd. 

Ensom kvinne med 2 katter 

Anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For noen tragiske naboer.

Hadde gitt opp å være hyggelig iallfall. Kun korte hei og nikk ellers ingenting.

Anonymkode: c18b9...6a9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville nok vært normalt høflig, men distansert. De høres nokså spesielle ut.

Vi bor også i rekkehus og jeg begynner å innse at det muligens er en boform som tiltrekker seg oversosiale eller smågale folk. Vi har en nabo som klager til styret på bråk fra oss, også på tider da vi ikke har vært hjemme. Vi hilser høflig, men overser ellers.

Anonymkode: 24a39...912

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor selv i rekkehus. Naboen er en som klager på alt, men selv gjør hun som hun vil. Resten av naboene er jeg på hils med. 

Anonymkode: 19d1b...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville holdt avstand til spørredamen, men kanskje du rett og slett skal spørre de som alltid går inn? 
vær ydmyk og høflig, og si at du har lagt merke til at de ofte går inn når du kommer. 
og kanskje si beklager hvis jeg har oppført meg ufint etc- det var aldri meningen og at du bare ville hilse ordentlig på og si hei. 
Kjelt med en hyggelig Tone mellom naboene osv

Anonymkode: 55fe6...39c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde ignorert de helt.. ikke la de ødelegge gleden din med å være ute..:)

Anonymkode: 50f76...bc6

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette kunne jo blitt en sitcom!

Du skal bare fortsette å leve ditt liv som du ønsker, og vil de rømme imn i huset hver gang du viser deg, så får de nesten bare gjøre det. Veldig spesiell adferd.

Anonymkode: 23838...c2c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis ikke ditt problem at de ikke vil være ute samtidig med deg. Forstår at det er litt ubehagelig, særlig hvis man er litt people pleaser og gjerne vil bli likt. Er sånn selv, så hadde sikkert latt meg plage unødvendig av det. Men prøv så godt du kan å ignorere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn er det som meg å. Jeg går å inn om jeg ser naboen kommer ut... :P Kan det ikke bare være de er sjenert og vil ikke være plagsom?

Anonymkode: a0fb2...ba0

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 19.53):

Dette kunne jo blitt en sitcom!

Du skal bare fortsette å leve ditt liv som du ønsker, og vil de rømme imn i huset hver gang du viser deg, så får de nesten bare gjøre det. Veldig spesiell adferd.

Anonymkode: 23838...c2c

Tenkte på det, fikk side om side vibber 😂

Ikke bry deg om dem ts, de høres asosiale og sære ut. Om de vil sitte inne å gjemme seg er det dems tap!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...