Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Var hos legen idag og fikk altermol på resept mot sterke smerter etter klipp og sting etter fødsel. Men føler ikke dette hjelper?  Fortsatt kjempe vondt.  Kan ikke sitte,ligge eller gå. Blir helt gal av dette her😭.   Trudde dette skulle hjelpe litt hvertfall.  

noen andre som har tatt denne type resept før? Står man må vente 30 min for litt effekt og 1-2 timer før ordentlig effekt. 

Anonymkode: 1130c...263

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte ibux og paracet annenhver gang i flere uker, såvidt jeg husker. 

Anonymkode: 97863...fce

AnonymBruker
Skrevet

Er det lenge siden du fødte? Kan være du bør få en sjekk av sting, at det ikke har blitt noe feilsydd eller infeksjon. 

Anonymkode: 1ea7f...4a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det lenge siden du fødte? Kan være du bør få en sjekk av sting, at det ikke har blitt noe feilsydd eller infeksjon. 

Anonymkode: 1ea7f...4a7

er en uke siden idag. Var innom sykehuset i går og sydde på nytt. Så nå ser alt bra ut der nede.   Er bare ekstremt vondt🥲 begynner å gråte med engang jeg beveger på meg😩

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff jeg hadde også vondt etter sting men ikke så ille kanskje. Jeg tok paracet og ibux hver 6. time (husker jeg telte ned minuttene omtrent for når jeg fikk lov å ta mer). Rullet et håndkle og la i en U som jeg satt på. Brukte en ispose på tissen, det hjalp veldig. Eller, jeg tror jeg brukte frosne erter eller noe inni et håndkle 😄 Men det anbefales iallfall.

Ble gradvis bedre her. Hvis du sydde på nytt i går så er det nok ekstra vondt en stund på nytt ❤️ 

Anonymkode: 4e12f...a96

AnonymBruker
Skrevet

Forsøk isbind også, om du ikke har prøvd allerede. Om du nylig er re-suturert kan det forklare at det fremdeles er veldig smertefullt, men smertene skal avta etter hvert.  Om det ikke gjør det krev ny kontroll, for å sjekke riftere, adapsjon av muskler og om det har dannet seg eventuelle hematom. Har du fått info om hygieneråd og om mobilisering og sittestillinger?  

Anonymkode: 1f746...2da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Forsøk isbind også, om du ikke har prøvd allerede. Om du nylig er re-suturert kan det forklare at det fremdeles er veldig smertefullt, men smertene skal avta etter hvert.  Om det ikke gjør det krev ny kontroll, for å sjekke riftere, adapsjon av muskler og om det har dannet seg eventuelle hematom. Har du fått info om hygieneråd og om mobilisering og sittestillinger?  

Skal tilbake neste uke.  Eneste henne sa var å bade i grønnsåpe vann, ta Ibux og Paracet.  Men de pillene funker ikke så fikk resept av legen på noen andre som heller ikke funker🙄.   Så ligger å vrir meg i smerter. Føles som det brenner der deg er sydd🥵

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

er en uke siden idag. Var innom sykehuset i går og sydde på nytt. Så nå ser alt bra ut der nede.   Er bare ekstremt vondt🥲 begynner å gråte med engang jeg beveger på meg😩

Uff stakkars deg😢 Det er nok ekstra vondt siden du allerede var øm og sår, og nå er det sydd på nytt. Området synes nok at det har skjedd mye der på kort tid! Jeg er usikker, men utelukker ikke at hormoner gir deg lavere smerteterskel (men det er en spekulasjon).

Isbind, ligg så komfortabeld som muig. Har du fått smerteli drende/bedøvende salve å smøre på lokalt?

Jeg vet det ikke er lett å tenke på nå, men det BLIR BEDRE❤️ Jeg har ingen smerter eller tenker på arret etter mitt klipp og vakuum, nå. Og jeg hadde kjempevondt og hatet hele greia intenst (elsket babyen🥰). 

Men hold utkikk etter infeksjon: får du feber ringer du lege asap.

Styrkeklemmer til deg❤️

Anonymkode: 6187e...7a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skal tilbake neste uke.  Eneste henne sa var å bade i grønnsåpe vann, ta Ibux og Paracet.  Men de pillene funker ikke så fikk resept av legen på noen andre som heller ikke funker🙄.   Så ligger å vrir meg i smerter. Føles som det brenner der deg er sydd🥵

Hør med apoteket, og om du går for grønnsåpe så kjøp riktig type. Ellers snakk med kommunejordmor eller helsestasjonen om hun har noen tips!  Isbind høres for øvrig nyttig ut om det er brennende pulserende hevelse og smerte nedentil. Husk, ikke sitt rett opp og ned på rifta, det er viktig å avlaste sårflaten. 

AnonymBruker
Skrevet

Og husk næring! Kroppen din skal gro et innvendig sår, samt klippet, og hvis du ammer krever det mye næring. Proteiner er viktig for sår, det gror saktere om du ikke får nok. 

Anonymkode: 63ed2...915

• Liker 1
Skrevet

Stakkars deg, det er ikke godt 😞 husk å sitt med vekta godt fordelt på rumpa, ikke sitt med beina på siden. Også ikke gå for mye. Jeg gjorde disse tingene da jeg var klipt og sydd etter første. Det grodde alt for stramt, og hadde vondt under sex i seks måneder etter 🥶 Var ung førstegangsfødende og lot ikke meg selv få hvile eller ta hensyn til hva kroppen hadde vært gjennom. Viktig å få i deg næring og nok væske. Ikke noe gøy å ha det så vondt i tillegg til å ta vare på en nyfødt. Hold ut ♥️

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg❤️ Har også en nyfødt, og pupper som blør og er helt sprengt, må bruke store bleier pga. renselsen, og har et keisersnittsår som gjør vondt, får ikke til å tisse eller bæsje skikkelig, og føler alt bare er skikkelig pyton. Jeg slipper sårsmerter fra underlivet, men husker hvor ille det var med nummer en. Heldigvis blir det bedre❤️

Anonymkode: 42ca3...367

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hør med apoteket, og om du går for grønnsåpe så kjøp riktig type. Ellers snakk med kommunejordmor eller helsestasjonen om hun har noen tips!  Isbind høres for øvrig nyttig ut om det er brennende pulserende hevelse og smerte nedentil. Husk, ikke sitt rett opp og ned på rifta, det er viktig å avlaste sårflaten. 

Jeg ligger enten på siden eller så sitter jeg med venta på høyre side. Altså motsatt av der klippet er🥵 ser heldigvis nå at blåmerket som var der snart er borte. Det er et godt tegn😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Forumkonto skrev (9 minutter siden):

Stakkars deg, det er ikke godt 😞 husk å sitt med vekta godt fordelt på rumpa, ikke sitt med beina på siden. Også ikke gå for mye. Jeg gjorde disse tingene da jeg var klipt og sydd etter første. Det grodde alt for stramt, og hadde vondt under sex i seks måneder etter 🥶 Var ung førstegangsfødende og lot ikke meg selv få hvile eller ta hensyn til hva kroppen hadde vært gjennom. Viktig å få i deg næring og nok væske. Ikke noe gøy å ha det så vondt i tillegg til å ta vare på en nyfødt. Hold ut ♥️

Huff ja. Prøver å ikke gå så unødvendig mye ,men er vansklig når man «skal bare»🙈 og har en 3 åring fra før. Men heldigvis har jeg en super samboer❤️   Får jo dårligsamvittighet no jeg ikke trenger å få🙈.   Merker jeg burde spise litt mere, glemmer det helt bort🙄

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Føler med deg❤️ Har også en nyfødt, og pupper som blør og er helt sprengt, må bruke store bleier pga. renselsen, og har et keisersnittsår som gjør vondt, får ikke til å tisse eller bæsje skikkelig, og føler alt bare er skikkelig pyton. Jeg slipper sårsmerter fra underlivet, men husker hvor ille det var med nummer en. Heldigvis blir det bedre❤️

Anonymkode: 42ca3...367

Stakkar deg. Høres jo ikke noe godt ut med keisersnittsår heller😕. Håper vi begge snart slipper å ha vondt og nyte resten av tiden sammen med den lille❤️

men så gøy da har du også et april/ tidlig mai barn?😁

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Uff stakkars deg😢 Det er nok ekstra vondt siden du allerede var øm og sår, og nå er det sydd på nytt. Området synes nok at det har skjedd mye der på kort tid! Jeg er usikker, men utelukker ikke at hormoner gir deg lavere smerteterskel (men det er en spekulasjon).

Isbind, ligg så komfortabeld som muig. Har du fått smerteli drende/bedøvende salve å smøre på lokalt?

Jeg vet det ikke er lett å tenke på nå, men det BLIR BEDRE❤️ Jeg har ingen smerter eller tenker på arret etter mitt klipp og vakuum, nå. Og jeg hadde kjempevondt og hatet hele greia intenst (elsket babyen🥰). 

Men hold utkikk etter infeksjon: får du feber ringer du lege asap.

Styrkeklemmer til deg❤️

Anonymkode: 6187e...7a8

Tusen takk❤️ blir bedre men tar tid🥵. Og jeg som er så utålmodig haha. Men gleder meg til dette er over så jeg kan nyte resten av tiden❤️.  Jeg har kjøpt sånn gel jeg smører forsiktig på. Men føler ikke den hjelper så mye🤔 

AnonymBruker
Skrevet

Uff, det er fælt. Jeg fikk morfin jeg, som sprøyte, hver 6 time. Etter det var det grønnsåpebad, paracet, xylocain og tid. Det sprenger og gjør vondt når det står på, men det går over etter hvert. God bedring!

Anonymkode: 8b506...0a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...