AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #1 Skrevet 3. mai 2024 Jeg har nå kjøpt et hus med horisontalt delt bolig. Noen bor i 2etg allerede, jeg kjøpte 1etg. Og kjelleren med bod og vaskerom er felles. Eieren i 2etg har hatt husforsikring med hans navn i alle disse årene.. forsikringen gjelder for hele huset, selv om han eier 2etg og noen andre har eid 1etg (nå er det meg). Jeg har lyst å få innsyn i alle tidligere forsikringssaker for å se hva som er blitt gjort og utbetalt f eks. Hvirdan gjør jeg det? Har ringt inn til forsikringsselskapet og hørt men ble ikke gitt tilgang da jeg ikke stod som eier av forsikringen. Anonymkode: 1f05d...568
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #2 Skrevet 3. mai 2024 Snakker med han som har hatt forsikringen og bodd der hele tiden? Og hvorfor tror du at det har vært noen forsikringssaker tilknyttet huset tidligere? om ting er i orden nå så spiller det vel ingen rolle om det har vært forsikring eller tidligere eier(e) som har betalt/fiksa ting? Anonymkode: c2f3a...456
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #3 Skrevet 3. mai 2024 Det vet jeg jo ikke. Det står i egenerklæring fra tidligere eier av 1etg som jeg kjøpte fra. At det har vært vannskader i kjeller tidligere. At forsikrings folkene har vært og sugd ut vann og tørket. Men han selv har ikke innsikt hva som har skjedd ellers annet enn det praktiske. Derfor jeg lurte. Det har jo ikke skjedd noe annet enn at forsikringsfolkene kom og sugd vann og tørket. Burde det ikke vært gjort noe mer f eks? Ny murvegg, ny sluk etc? Anonymkode: 1f05d...568
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #4 Skrevet 3. mai 2024 Du må jo snakke med naboen. Her er det vi som har forsikringen i vårt navn. Men regning sender vi til de to andre enhetene etter brøk. Og kopi av avtalen og betaling ville de selvfølgelig fått om de ønsket. (forstår egentlig ikke at de tørr å bare stole på oss, uten å be om dette) Anonymkode: b813b...c86 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #5 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du må jo snakke med naboen. Her er det vi som har forsikringen i vårt navn. Men regning sender vi til de to andre enhetene etter brøk. Og kopi av avtalen og betaling ville de selvfølgelig fått om de ønsket. (forstår egentlig ikke at de tørr å bare stole på oss, uten å be om dette) Anonymkode: b813b...c86 Alt er jo logget inn? Altså i systemet. Anonymkode: 1f05d...568
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #6 Skrevet 3. mai 2024 Jeg skjønner ikke hvorfor forsikringsselskapet nekter meg info. Jeg eier jo halvparten av huset som er forsikret gjennom dem. Anonymkode: 1f05d...568
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #7 Skrevet 3. mai 2024 Grunnen til at jeg spør er jo at. Det ble jo fikset opp i vannproblemet for noen år siden. Hvis det viste seg at forsikringseieren (2etg) har fått noe ekstra utbetalt for å fikse ting( vegger,lister sluk osv) , og han ikke har gjort det. Så er jo dette et svik mot meg. Dette er en utbedring som skulle vært gjort isåfall. Da hadde jo kjelleren vært bedre enn den er nå. Så kanskje jeg har et krav her? Anonymkode: 1f05d...568
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #8 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Alt er jo logget inn? Altså i systemet. Anonymkode: 1f05d...568 Men du er ikke kunde, du har ingen rettigheter. Du må høre med personen som har tegnet avtalen på vegne av sameiet. Anonymkode: b813b...c86
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #9 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor forsikringsselskapet nekter meg info. Jeg eier jo halvparten av huset som er forsikret gjennom dem. Anonymkode: 1f05d...568 1) du kan selvsagt ikke få ut papirene om forsikringer i andres navn. (Personvern) 2) du er ikke kunde av dem, og har ingen forsikringer hos dem på huset. 3) du må be eier av forsikringen gi deg innsyn/fullmakt eller levere papirene til deg. Anonymkode: e23e9...491
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #10 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 1) du kan selvsagt ikke få ut papirene om forsikringer i andres navn. (Personvern) 2) du er ikke kunde av dem, og har ingen forsikringer hos dem på huset. 3) du må be eier av forsikringen gi deg innsyn/fullmakt eller levere papirene til deg. Anonymkode: e23e9...491 3) Hva hvis han nekter? Anonymkode: 1f05d...568
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #11 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): 3) Hva hvis han nekter? Anonymkode: 1f05d...568 Er det et reelt problem ? Hvis han nekter hadde jeg satt en jurist på saken. Anonymkode: e23e9...491 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #12 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): 3) Hva hvis han nekter? Anonymkode: 1f05d...568 Har du spurt? Anonymkode: b813b...c86
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #13 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det et reelt problem ? Hvis han nekter hadde jeg satt en jurist på saken. Anonymkode: e23e9...491 Det vet jeg ikke. Ville bare sjekke mine muligheter først før jeg tar den samtalen. Har jeg isåfall rett til å se saker helt tilbake til f eks det året det var skade?selv om jeg kjøpte boligen nå i mars 2024. Anonymkode: 1f05d...568
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #14 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor forsikringsselskapet nekter meg info. Jeg eier jo halvparten av huset som er forsikret gjennom dem. Anonymkode: 1f05d...568 Fordi du ikke var eier på tidspunktet til skaden. Det er jo ikke vanskelig å skjønne. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det vet jeg ikke. Ville bare sjekke mine muligheter først før jeg tar den samtalen. Har jeg isåfall rett til å se saker helt tilbake til f eks det året det var skade?selv om jeg kjøpte boligen nå i mars 2024. Anonymkode: 1f05d...568 Nei. Du har ikke rett til innsikt på et tidspunkt du ikke var eier. Om han som står på forsikringen er villig til å gi deg innsyn så er det fordi han tillater det, ikke fordi du har rett. Anonymkode: 9357b...47b
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #15 Skrevet 4. mai 2024 Men, når jeg får tilgang til å ha innsyn i forsikringen. Så kan jeg jo logge inn i appen som naboen min her og se på avtalen, betalinger og tidligere forsikringssaker og utbetalinger. Det kan jo ikke avgrenses? Anonymkode: 1f05d...568
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #16 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men, når jeg får tilgang til å ha innsyn i forsikringen. Så kan jeg jo logge inn i appen som naboen min her og se på avtalen, betalinger og tidligere forsikringssaker og utbetalinger. Det kan jo ikke avgrenses? Anonymkode: 1f05d...568 Du kommer ikke til å få noen innlogging. I beste fall får du en utskrift av forsikringspapirene. Anonymkode: 9357b...47b
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #17 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du kommer ikke til å få noen innlogging. I beste fall får du en utskrift av forsikringspapirene. Anonymkode: 9357b...47b Hæh??!! Hvordan skal jeg sjekke innbetalinger og avtaler og skadesaker hvis jeg ikke får logget inn? Hva er vitsen med innsyn da, hva er det jeg egentlig får innsyn i da....?🤔🤔 Anonymkode: 1f05d...568
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #18 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæh??!! Hvordan skal jeg sjekke innbetalinger og avtaler og skadesaker hvis jeg ikke får logget inn? Hva er vitsen med innsyn da, hva er det jeg egentlig får innsyn i da....?🤔🤔 Anonymkode: 1f05d...568 Du får innsikt i hva forsiktingsavtalen inneholder og hva forsikringen koster. That's it. Hva som har skjedd før du ble eier har du ingen rettigheter til å få vite. Som jeg har skrevet før. Er du på noen form for tiltak? Er dette en slags tilrettelagt bolig/bofellesskap/omsorgsbolig eller lignende..? Anonymkode: 9357b...47b 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #19 Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 3.5.2024 den 13.45): Er det et reelt problem ? Hvis han nekter hadde jeg satt en jurist på saken. Anonymkode: e23e9...491 Hva mener du TS skal med en jurist? Veldig spent på svaret.. Anonymkode: 9357b...47b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå