Gå til innhold

Uteleker for små barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Nå blir været varmere og vi gleder oss til å være masse ute i sommer. Har dere tips til gøye uteleker? Har en gutt på 2 år, så er først nå det er blitt mer aktivitet ute. 

jeg ser for meg Aqua Play. Hvilken er best?

tegne med kritt. Det er gøy i bhg. Vi har ikke asfalt. Finnes det andre lure løsninger? Tegne på tavle, noe matter av noe slag som kan ligge på bakken som han kan tegne på? Andre tips? 😊

Anonymkode: 44bbd...265

Skrevet

Aquaplay var det første jeg også tenkte på 😅 Det har mine barn brukt utrolig mye. Ellers er trampoline og lekestue de mest brukte utelekene. Før vi fikk lekestue hadde vi bare lekekjøkken (vi hadde bygd selv, så litt stort og solid), vi kobla utevannet på, så det var fritt frem med vannsøl og sølekaker, veldig mye brukt av all ungene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
solsolsol skrev (20 minutter siden):

Aquaplay var det første jeg også tenkte på 😅 Det har mine barn brukt utrolig mye. Ellers er trampoline og lekestue de mest brukte utelekene. Før vi fikk lekestue hadde vi bare lekekjøkken (vi hadde bygd selv, så litt stort og solid), vi kobla utevannet på, så det var fritt frem med vannsøl og sølekaker, veldig mye brukt av all ungene. 

Blir det ikke veldig gjørmete i plenen da?😅

Anonymkode: c9eac...42e

AnonymBruker
Skrevet

Er såpeboblemaskin eller såpeboblepistol mest gøy?😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blir det ikke veldig gjørmete i plenen da?😅

Vi har aldri hatt plen akkurat, så det vet jeg ikke. Men der vi bodde før hadde vi utekjøkkenet der det tidligere hadde vært innkjørsel, så det sto på grus. Her hadde vi det på enden av verandaen/platten, det blir jo litt gris, men enkelt å spyle vekk. 

Skrevet

Mangel på asfalt er ingen hindring for kritt, dere har da vel trapper/vegger/dører 🤭 Stadig ny kunst rundt veggene her… 

All aquaplay er gøy, sandkasse er gøy, vann i alle former er gøy, lekehus er gøy, huskestativ, ball… 

AnonymBruker
Skrevet
Ginny skrev (39 minutter siden):

Mangel på asfalt er ingen hindring for kritt, dere har da vel trapper/vegger/dører 🤭 Stadig ny kunst rundt veggene her… 

All aquaplay er gøy, sandkasse er gøy, vann i alle former er gøy, lekehus er gøy, huskestativ, ball… 

Hvordan er det med kritt på platting av tre? Vaskes det lett bort av regnet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan er det med kritt på platting av tre? Vaskes det lett bort av regnet?

Jada, det forsvinner i regnet 😊 Så framt du ikke har tak over, deler hos oss er stadig rosa 🤭

AnonymBruker
Skrevet

Mange gode tips i denne tråden:

Ellers er min 2-åring veldig glad i husker og sklier.

Anonymkode: 1229b...a4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To-åringen min er helt besatt av leke-gressklipperen han har hos bestemor og bestefar. Den har hjul, så både terrassen og grusen på gårdsplassen klippes flittig. 😆

Anonymkode: 07a06...874

Skrevet

Sandkasse, lekekjøkken, kritt, plaskebasseng, sklie, vogn

Det viktigste er at du legger til rette for aktiviteter helt i nærheten av der dere voksne ønsker å oppholde dere, for det er fortsatt noen år til de ønsker å leke inni en lekestue uten at dere voksne ser alt barnet vil vise dere. 

Så jobber du i hagen så bør barne få lastebil/trillebår/(strand)dravogn til å hjelpe med å kjøre lass, sitter du å koser deg på veranda/platting så sett opp lekekjøkken der det kan søle med vann/sand/kjeks og da gjerne så barnet slipper å være i sol hele tiden. Legg opp så det blir lett for dere å kose dere samtidig som barnet får leke og dere kan hjelpe/delta/skryte 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine på 1 og 4 er veldig glade i å tegne med kritt inni pappesker. Når vi har kjøpt møbler og liknende sparer vi på eskene og så får de sitte oppi og tegne. Funker med tusj inne også. Ellers er aquaplay veldig populær, samme med sandkassa og frisbee

Anonymkode: 17b54...f4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...