Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare jeg som opplever dette, eller mener dere også at menn generelt er hyggeligere og mer serviceminded enn kvinner i møte med kunder? Er selv kvinne i slutten av 50-årene, ikke noe spesielt ved mitt utseende, og jeg er ganske sikker på at jeg oppfører meg på samme måte mot både kvinner og menn på min vei. Kan være en kjønnsgreie, men er overhode ikke innbilsk. Jeg mener å legge merke til at menn er mye flinkere i serviceyrker enn kvinner. De er blidere, mer imøtekommende og gjør det lille ekstra. Unntak finnes selvfølgelig, men jeg mener det er en trend. Hvordan opplever dere andre det? 

Anonymkode: 7e630...610

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heh, jeg sitter her og tenker at det er helt motsatt egentlig? Jeg synes kvinner ofte er hyggeligere. 

De servicetilbudene jeg har benyttet meg en del av i det siste er bilmekaniker og hovslager, og der er mannfolka elendige på kundeservice i alle fall! Men kan hende jeg bare har vært uheldig 😅

K40

Anonymkode: c3317...9ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker ikke noe forskjell. Noen menn og kvinner er flinke og hyggelige, andre er det i mindre grad. Er kvinne selv. 

Anonymkode: af663...6af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe jeg aldri har tenkt over før. Trur det er ganske likt mellom kjønnene.

Anonymkode: dc632...884

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror ikke man kan generalisere utfra kjønn.

Men jeg tror ikke det er tilfeldig at noen stort sett møter hyggelige mennesker og noen havner nærmest i konflikt med de fleste. Det skyldes at man får den servicen man gjør seg fortjent til. Har man en ovenfra-og-ned-holdning, og behandler folk dårlig, så får man dårlig behandling tilbake. Er man høflig, smiler og behandler folk med respekt, så går det langt bedre.

Jeg jobber i et internasjonalt selskap med over 20.000 ansatte. En gang jeg var på jobb, holdt group CEO døren oppe for meg og smilte og ønsket meg en fin dag. Det synes jeg var fantastisk ledelse.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på. Om jeg er sammen med mannen min og vi går f.eks inn på Elkjøp, så behandler den mannlige selgeren meg som luft eller som en idiot. Mannen min snakker han normalt med. Den kvinnelige selgeren behandler begge likt.

Skal ikke begynne engang om hvordan det som kvinne er å gå inn på et mekanikerverksted eller bilbutikk, av mennene. De få kvinnene jeg har møtt der har vært hyggelige og behandlet meg likeverdig.

Kvinnelige selgere i klesbutikker, apotek ol pleier å være helt greie, ikke noe mer. Mennene på apotek er ofte lite serviceinnstilte av en eller annen grunn. I andre butikker, helt greie.

På restaurant så synes jeg det ikke er forskjell på kjønnene. 

Anonymkode: 8a0c8...541

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dette var mer sant før. Spesielt i klesbutikker, mannlige ansatte i rene herreklesbutikker var mye mer serviceminded, kunnskapsrike og vennlige enn i damebutikker. Der sto det ofte en litt muggen, middelaldrende dame som først ble hyggelig hvis hun trodde du hadde dyr smak. 😆

Nå synes jeg det er mer jevnt fordelt, uansett butikk.

Anonymkode: da449...c02

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kommer helt an på. Om jeg er sammen med mannen min og vi går f.eks inn på Elkjøp, så behandler den mannlige selgeren meg som luft eller som en idiot. Mannen min snakker han normalt med. Den kvinnelige selgeren behandler begge likt.

Skal ikke begynne engang om hvordan det som kvinne er å gå inn på et mekanikerverksted eller bilbutikk, av mennene. De få kvinnene jeg har møtt der har vært hyggelige og behandlet meg likeverdig.

Kvinnelige selgere i klesbutikker, apotek ol pleier å være helt greie, ikke noe mer. Mennene på apotek er ofte lite serviceinnstilte av en eller annen grunn. I andre butikker, helt greie.

På restaurant så synes jeg det ikke er forskjell på kjønnene. 

Anonymkode: 8a0c8...541

Så rart! Jeg har akkurat motsatt erfaring. Det er på mange «mannsdominerte» arbeidsplasser jeg som kvinne har møtt de høfligste mennene. I mange klesbutikker er mange damer sure/ uinteresserte..

Anonymkode: 7e630...610

AnonymBruker
Skrevet

Det var en rekke undersøkelser en stund siden, i USA tror jeg. De er jo veldig på service. 

Problemet var at når kvinner fulgte de samme retningslinjene (bruk denne hilsenen, si navn, smil, le, gi et kompliment osv./e.l.) tok mange menn det som flørting. De begynte å følge etter dem, legge an på dem, føle seg berettiget til mer enn service. 

Dagligdags gir kvinner hverandre komplimenter, smiler, er litt mer personlige med hverandre, men menn knytter dette til interesse. 

Trist, men jeg har opplevd noe lignende. Kvinner må forholde seg litt mer reservert i forhold til menn med mindre de vil høre at de "innbydde" til oppmerksomhet. 

Anonymkode: ff9d3...dc9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er noe forskjell på menn og kvinner der. Varier veldig blant begge kjønn. 

Nå har jeg selv vært i service yrke, da jeg var yngre. Jeg er pen, og veldig blid og hyggelig. Det er dessverre for mange menn, som tolker det som flørting, så mange prøvde seg på meg, og jeg fikk 2 stalkere. Da blir man jo litt mer forsiktig, med hvor blid og hyggelig man er.

Anonymkode: 474e6...609

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...