Gå til innhold

TUL viser at foster har vokst for mye på en uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dette er jo ikke noe faretegn, men vil høre om lignende erfaringer da dette er min (forhåpentligvis) første vellykkede graviditet💚 

Forrige torsdag var jeg på TUL og foster målte 6+4. I går, nøyaktig en uke etterpå på TUL, målte foster 8+1?? Hvordan er det mulig? Kanskje dette er vanlig, men jeg ble jo litt overrasket at den har vokst såppas mye på en uke😅😅

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
hverdagsglitter skrev (59 minutter siden):

Hei!

Dette er jo ikke noe faretegn, men vil høre om lignende erfaringer da dette er min (forhåpentligvis) første vellykkede graviditet💚 

Forrige torsdag var jeg på TUL og foster målte 6+4. I går, nøyaktig en uke etterpå på TUL, målte foster 8+1?? Hvordan er det mulig? Kanskje dette er vanlig, men jeg ble jo litt overrasket at den har vokst såppas mye på en uke😅😅

Marginene for måling er minimale så tidlig, er jo bare snakk om millimeter som skiller.

Man kan bli satt både frem og tilbake ved de ulike UL. Jeg målte 4 dager bak på tidlig UL (8uker) , Ved privat UL 12+2 uker målte jeg 5 dager frem. Ved ordinær UL uke 18+5 målte jeg 7 dager frem. 

Helt normalt at de kan vokse litt i rykk og napp tidlig, og helt normalt at man blir målt litt ulikt fra UL til UL. 

Anonymkode: d5398...6cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er feilmarginer med måling. 

Jeg fikk tidligere termin enn det jeg visste stemte (pga Ivf) basert på målinger 

Anonymkode: ece56...6e3

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke veldig mye hvis du egentlig skulle ha vært 7+4 nå.

Det er alltid feilmarginer ved måling, og når det er så lite så er det mindre korrekt.

Ved ordinær ultralyd vil du få en termindato å forholde deg til. Frem til da er det første dag i siste mens som er det man bruker til å beregne termin:)

Jeg har hatt TUL med begge mine, men husker ikke om de "stemte" med menstermin. Ved ordinær ultralyd fikk jeg termindato senere enn menstermin med begge to.

Gratulerer så mye med graviditeten, og lykke til❤️

Anonymkode: 3374a...77b

AnonymBruker
Skrevet

Mener alle embryoer vokser likt første trimester, så blir det større forskjeller etterhvert. Uansett er det bedre de setter deg frem enn tilbake, jeg ble satt tilbake på tidlig ultralyd i uke 7, og det gikk ikke bra. Lykke til!

Anonymkode: 91cf3...42a

Skrevet

Selv om alle blir opplært til å måle på en måte, så blir det aldri likt uansett. Så det er nok bare små marginer og "feilmåling".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...