Gå til innhold

Frustrert mann og far her

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slenger inn et innlegg her , mest Kona som kikker her på kvinneguiden, men likevel.  Vi Solgte huset i fjor og Flyttet til et koselig sted  pga jobber. Ikke storby men på landet. Det skulle vi vel aldri ha gjort.!  Før stortrivdes vi både vi og barna.  barna var glade barn med mange venner og de lekte etter skolen og hadde gjester og var hos andre.  Barn i 4 og 5 klasse ( gutter) hele familien hadde jevnt over godt humør altså. Lite krangling . Barna ville ikke flytte men vi muntret de opp og sa det kom til å bli fint og de kom til å få nye venner . Da lyste de opp og alle gledet seg.  Vi har nå

bodd ca 1 og et halvt år på nytt sted.  Ungene blir utestengt og de er uinteressante for de andre. De kommer leie hjem fra skole, vi leie fra jobb.  De har nesten ikke venner og de er alltid siste valget. De er snille gutter og om det har noe å si så ser de ut som de andre også. Mange like interesser . Guttene i klassen deres gjør alt de kan for å Snike seg med hverandre etter skoletid . Hvisker ( kom, vi løper ) ! Det er ikke godt for barn å oppleve . De ønsker ikke ha med våre barn etter skolen. De spør men får nei. Jobbene er ok men miljøet så som så.  Jeg kjenner en uggen følelse av at dette var et feilsteg . Veldig uggen. Ungene er sinte på oss som tok dem fra en god hverdag til dette.   Det verste er å se barna forandre seg. Hyggen er vekke.  Kjenner meg så liten som Mannen i huset. Kona er lei seg og vi er mer ampre enn vi var.    Aner virkelig ikke hva vi skal gjøre. Mest undrer jeg meg hvordan det kan bli så vanskelig for barn å bytte skole ? Pleier ikke barn å ta godt i mot nye? Alle vi kjenner som har flyttet sier det går så fint og det har ikke vært problemer .  4 klassingen har det ikke så ille men 5 klassingen står fast.   Hva skal en far gjøre ?  Tiltak med aktiviteter og sosialt er forsøkt. Første gang jeg skriver noe på noe forum 

Anonymkode: a0a28...637

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke flytte tilbake?

Veldig trist å høre at barna blir utestengt og at dere har mistet familiehyggen. 💔

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde flyttet tilbake. Hvorfor ønsker dere å fortsette å leve sånn? 

Anonymkode: cce95...88b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde flyttet tilbake. Hadde ikke vært i tvil.

Anonymkode: 7a7a2...a8b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere bodd der? Det tar gjerne 1 1/2 -2 år å falle på plass.

De fleste har en dårlig periode etter et halvårs tid på nytt sted, når det ikke lenger er nytt og spennende, men heller ikke 100% hjemme enda.

Husk at ungen kunne hatt en dårlig periode med mobbing hvor som helst. Og hvis dere flytter tilbake vil det ikke bli helt som før, for livet har ikke stått stille der dere kom fra.

Anonymkode: 9b6ec...96d

AnonymBruker
Skrevet

Inviterer dere ofte en og en event en liten gjeng med på ting? Om ikke kan deg være et alternativ? 
Fritidsaktiviteter? 

Trives ingen , så er det strengt takt ingen grunn for å bli boende? 

Anonymkode: b62f0...9f6

AnonymBruker
Skrevet

Hvis alle mistrives, ville jeg flyttet tilbake, slik at de kan komme tilbake på samme skole som de forlot. Bor på bygda selv, og det kan dessverre være vanskelig for tiflyttere å komme inn i en gjeng. Jeg er selv tiflytter, men mannen er herfra, så litt lettere for oss, men etter 24 år, har jeg enda ikke kommet inn i en gjeng. Ser mange som flytter hit, flytter tilbake igjen etter 1-3 år 😕 Min teori er at på bygda er det så mange som har kjent hverandre hele livet, både besteforeldre, foreldre og barna - og i mange tilfeller er de i slekt på en eller annen måte. De har et annet samhold. og er ikke flinke til å slippe andre inn, selv om jeg ikke tror det er bevisst. 

Anonymkode: f605a...fab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...