Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når dere tar dere sammen og prøver å fungere selv om pms er så tung og fæl, lager mat, tar dere av barn og hus osv. 

Få ganger i måneden så koker det på. Sier at no har jeg mye pms , jeg trenger litt forståelse,tålmodighet og gjerne klem. Prøver så godt jeg kam å temme meg selv så det ikke skal gå utover andre. Men så er ikke mannen emosjonellt tilgjengelig, ingen klem, ingen forståelse ,hjelp eller annet. Bare at jeg må skjerpe meg el holde kjeft så han ikke klikker. Hadde han snakket ut med meg, klemmet meg osv hadde det ikke vært ett problem. Når hormonene raser i kroppen og jeg må takle alt alenr hele tiden(hus,hjem og han og alt med meg selv) så blir det fort mye når det bare blir dritt tilbake istedenfor tålmodighet,klem og litt hjelp. Er så sliten av at det skal være sånn. En klem roer meg ned. Og godt for begge. Men han vil ikke klemme en kaktus... Selv.om jeg sier det er beste medisinen. Og da går det fort over. Istedenfor så poker han meg og er slem. Hvordan er deres menn?

Anonymkode: 79529...48a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Maskuline menn vet hvordan de skal rasjonalisere det irrasjonelle i kvinner, og de vet også at omsorg og trygghet er veien å gå for å gjøre kvinnen sin lykkelig. PMS er noe som utelukkende rammer kvinner, et helvete men også en feminin kvalitet, hvor det maskuline skal være en motvekt. De vet at kvinner i perioder kan være svært følsomme og de takler det helt fint. 

Hadde en eks som både trøstet, ga omsorg, hadde tålmodighet, lot meg rase i fred og var upåvirket av mine "utbrudd". Så har jeg en annen eks, som ble grinete, sur og påførte meg skam for å være som jeg er. Er ikke vanskelig å gjette hvem av eksene mine som var den beste partneren. 

Anonymkode: 40929...898

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har han noen fang vært der for deg da? Han høres jo ikke ut som han har mye til medfølelse eller varme for deg, enten det er pms eller sorg som gjør at du trenger en klem.. jeg opplevde mye av det med eksmannen min, jeg overså mye av det. Helt til min mor døde og han skjøv meg unna da og, da hev jeg ham ut. 

Anonymkode: 7cea9...732

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Maskuline menn vet hvordan de skal rasjonalisere det irrasjonelle i kvinner, og de vet også at omsorg og trygghet er veien å gå for å gjøre kvinnen sin lykkelig. PMS er noe som utelukkende rammer kvinner, et helvete men også en feminin kvalitet, hvor det maskuline skal være en motvekt. De vet at kvinner i perioder kan være svært følsomme og de takler det helt fint. 

Hadde en eks som både trøstet, ga omsorg, hadde tålmodighet, lot meg rase i fred og var upåvirket av mine "utbrudd". Så har jeg en annen eks, som ble grinete, sur og påførte meg skam for å være som jeg er. Er ikke vanskelig å gjette hvem av eksene mine som var den beste partneren. 

Så godt at han ene var sånn, det hjelper mye på!

Mener ikke at de skal finne seg i alt, men det hjelper lite å være stygg og kald. Når en klem, tålmodighet ,omsorg og trøst hjelper så mye! 

Når du står med nesten alt alene, i tilegg prøver så godt du kan å fungere selv om hormonene raser i kroppen og alt du får tilbake er en kald mann som ber deg skjerpe deg og legger all skyld på deg. Da koker det mer. Og jeg har bare lyst å gå fra han. Hvorfor er det vare i gode dager og ikke vonde dager? Har han en vond dag støtter jeg og hjelper så godt jeg kan! Skal det ikke gå begge veier?

Håper du har funnet en som tar vare på deg no :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får alltid klem av mannen min. Og definitivt når jeg ber om det. 

Han er bortreist nå, og jeg klagde til ham over vond mens. Da sa han at han skulle vært hos meg og holdt meg.

Anonymkode: 263ae...02b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får alltid klem av mannen min. Og definitivt når jeg ber om det. 

Han er bortreist nå, og jeg klagde til ham over vond mens. Da sa han at han skulle vært hos meg og holdt meg.

Anonymkode: 263ae...02b

Så godt, skal ikke så mye til bare det å være der og ikke skubbe deg mer vekk og føle seg så alene og fæl.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har han noen fang vært der for deg da? Han høres jo ikke ut som han har mye til medfølelse eller varme for deg, enten det er pms eller sorg som gjør at du trenger en klem.. jeg opplevde mye av det med eksmannen min, jeg overså mye av det. Helt til min mor døde og han skjøv meg unna da og, da hev jeg ham ut. 

Nei, egentlig ikke.  Jeg vet hva jeg trenger, jeg formidler det fint og rolig. Jeg er tålmodig og prøver å temme pms, men ikke lett når han er sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ha en dårlig dag, være sur og lei(pms feks) og så blir han sur ,langsint og skubber deg vekk? Når alt du trenger er fysisk nærhet og ikke en kald skulder. Eller trøster og holder rundt deg og sier dette går bra, jeg er her. Hva trenger du, eller legg deg i sengen, jeg tar dette. osv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, egentlig ikke.  Jeg vet hva jeg trenger, jeg formidler det fint og rolig. Jeg er tålmodig og prøver å temme pms, men ikke lett når han er sånn.

Det er fint at du formidler hva du trenger og er klar over dine behov, men er det ikke litt trist når de aldri blir møtt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan dere ha en dårlig dag, være sur og lei(pms feks) og så blir han sur ,langsint og skubber deg vekk? Når alt du trenger er fysisk nærhet og ikke en kald skulder. Eller trøster og holder rundt deg og sier dette går bra, jeg er her. Hva trenger du, eller legg deg i sengen, jeg tar dette. osv.

Så hvis du har en dårlig dag så tar han det personlig og blir verre så du må hanskes med det og?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det siste.

Men det handler om kommunikasjon. Mannen min har ikke funnet dette ut selv. Jeg har jo fortalt han hva jeg trenger de dagene jeg er nedfor, eller har sterk pms. Jeg har forklart han at det ikke har noe med han å gjøre, men noen ganger kan det desverre gå ut over han. Vi har snakket om hva som gjør det værre og hva som gjør det lettere. Noen ganger er det godt å bare få litt tid for seg selv også. 

Dette går også begge veier. Mannen min har fortalt meg hva han trenger av meg når han har dårlige dager, eller er veldig stresset.

Anonymkode: 73094...99f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Så godt at han ene var sånn, det hjelper mye på!

Mener ikke at de skal finne seg i alt, men det hjelper lite å være stygg og kald. Når en klem, tålmodighet ,omsorg og trøst hjelper så mye! 

Når du står med nesten alt alene, i tilegg prøver så godt du kan å fungere selv om hormonene raser i kroppen og alt du får tilbake er en kald mann som ber deg skjerpe deg og legger all skyld på deg. Da koker det mer. Og jeg har bare lyst å gå fra han. Hvorfor er det vare i gode dager og ikke vonde dager? Har han en vond dag støtter jeg og hjelper så godt jeg kan! Skal det ikke gå begge veier?

Håper du har funnet en som tar vare på deg no :)

Neida, man skal ikke finne seg i alt, helt enig i det. 

Det skal gå begge veier. Syns du skal snakke med han om dette. Det finnes bra menn der ute som ikke lar seg vippe av pinnen fordi dama har det tøft når hun har PMS. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Har prøvd å snakke med han om det mange ganger, men det går ikke inn. 

Hannes mening er at jeg skal oppføre meg , pms eller ikke. 

Får ikke trøst eller annet når det er sånne dager. Akkurat no har jeg mest lyst å dra. Mister alle følelser når det er sånn!

Å hanskes med han samtidig som hormnoene raser i kroppen er ikke lett. Å få all skyld hver gang er enda verre. Når jeg vet at jeg prøver så godt jeg kan, jeg formidler hva jeg trenger, selv når jeg står og koker inni meg prøver jeg rolig å formidle, no trenger jeg en klem. Det er veldig mye for meg no. Jeg trenger deg og armene rundt meg. Nei tror du jeg koser med en kaktus, ta deg sammen og si unnskyld er hannes respons.. Kan ta flere dager før han kan snakke skikkelig eller være tilbake i forholdet. Han premisser når han vil. Sliter meg ut. Vi skal være ett team men det føles ikke sånn!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Huleboeren min reagerer på PMS ved å trekke seg unna og himle med øynene. Han går i hvert fall stille i dørene og gjør lite av seg i den uka, så det blir mindre for meg å bli sinna for. 😆

Anonymkode: 16c23...e39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får forståelse av mannen min nå, han tar ikke alt så personlig den pms uka 😅

Men er redd det blir tøffere om vi bor sammen og har småbarn. Fordi for meg er hvile og ro veldig viktig for å holde det i sjakk. 

Anonymkode: 5fc58...c22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar.

Har prøvd å snakke med han om det mange ganger, men det går ikke inn. 

Hannes mening er at jeg skal oppføre meg , pms eller ikke. 

Får ikke trøst eller annet når det er sånne dager. Akkurat no har jeg mest lyst å dra. Mister alle følelser når det er sånn!

Å hanskes med han samtidig som hormnoene raser i kroppen er ikke lett. Å få all skyld hver gang er enda verre. Når jeg vet at jeg prøver så godt jeg kan, jeg formidler hva jeg trenger, selv når jeg står og koker inni meg prøver jeg rolig å formidle, no trenger jeg en klem. Det er veldig mye for meg no. Jeg trenger deg og armene rundt meg. Nei tror du jeg koser med en kaktus, ta deg sammen og si unnskyld er hannes respons.. Kan ta flere dager før han kan snakke skikkelig eller være tilbake i forholdet. Han premisser når han vil. Sliter meg ut. Vi skal være ett team men det føles ikke sånn!

Høres ikke ut som dere passer sammen. Disse plagene dine blir jo forsterket om du hele tiden må ta deg sammen i ditt eget hjem. At du aldri får forståelse og omsorg. Pms vil du jo ha helt til plagene går over til menopause plager. Overgangsalderen er heller ikke noe bedre. Desverre. 

Finn deg en mann som har en modnere emosjonell og empatisk intelligens. 

Ikke få barn med en mann som er så forskjellig fra deg på dette området. Å ha barn er en emosjonell berg og dalbane livet ut. Best å få barn med noen du går godt sammen med. 

Anonymkode: 73094...99f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...