AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #1 Skrevet 3. mai 2024 Har rent ned legen av andre årsaker de siste månedene, har ikke hatt tid eller mulighet til å ta opp dette. Jeg våkner hver morgen med svært tørr munn, samt et ekkelt belegg i munnen. Vond smak. Jeg har ikke sopp, da jeg har vært til tannlegen og hun ikke kommenterte noe på dette. Fikk bare skryt for tennene mine. Sover ca. 4-5 timer i strekk. Er avhengig av nesespray, våkner fordi jeg blir så tett. Har vært avhengig i over 15 år, men ikke hatt dette problemet før nå det siste året. Jeg bruker sleep talk recorder om natta, jeg snorker veldig lite, noen netter kan det skje men det er minimalt. Noen som vet hva dette kan være eller har erfart det selv? Tenker litt på at det er fryktelig sjenerende om jeg plutselig skal sove med noen. Anonymkode: fc35e...209
Keiko99 Skrevet 3. mai 2024 #2 Skrevet 3. mai 2024 Tenker du snorker med åpen munn. Tørr munn kan du også få av antidepressiva 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #3 Skrevet 3. mai 2024 Keiko99 skrev (4 minutter siden): Tenker du snorker med åpen munn. Tørr munn kan du også få av antidepressiva Bruker ikke antidepressiva. Men det er rart at om jeg snorker så tar ikke mobilen det opp? Den tar opp absolutt alt, alt fra at jeg slipper en fis til snur meg til at naboen smeller med inngangsdøren. Anonymkode: fc35e...209
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #4 Skrevet 3. mai 2024 Du puster med åpen munn. Det gir belegg og vond lukt. Få behandlet nesespray avhengigheten og pust igjennom nesa. Anonymkode: 9c99f...bed 3
Cezanne Skrevet 3. mai 2024 #5 Skrevet 3. mai 2024 Sover med åpen munn ja. Du får prøve å tape den igjen om natten. https://hushtape.no
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #6 Skrevet 3. mai 2024 Mange medisiner og noen matvarer kan gi det problemet. Dersom du går på noen medisiner bør du undersøke dette, da kan du søke om å få refundert deler av tannlegeregningen når du er der 🙂 Anonymkode: db645...95e 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #7 Skrevet 3. mai 2024 Er du sikker på at det ikke er sopp? Er ikke sikkert tannlegen kommenterer det om du ikke ber henne sjekke. Anonymkode: ef122...728
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #8 Skrevet 3. mai 2024 Cezanne skrev (2 timer siden): Sover med åpen munn ja. Du får prøve å tape den igjen om natten. https://hushtape.no Jeg kan risikere å bli kvelt, så nei jeg kan ikke gjøre det. Jeg blir potte tett og metoden skal ikke brukes av de som har problemer med bihulene, noe jeg har Anonymkode: fc35e...209 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #9 Skrevet 3. mai 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg kan risikere å bli kvelt, så nei jeg kan ikke gjøre det. Jeg blir potte tett og metoden skal ikke brukes av de som har problemer med bihulene, noe jeg har Anonymkode: fc35e...209 Da må du nesten bare leve med tørr munn. Anonymkode: 5af80...aa5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #10 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Da må du nesten bare leve med tørr munn. Anonymkode: 5af80...aa5 Nei dette skal man ikke "bare leve med", for et idiotisk råd. Det er skikkelig ubehagelig å våkne opp slik, jeg gjør det hele tiden (minus belegget) grunnet antidepressiva. Jeg suger på slike drops som fjerner munntørrhet,fås på apotek og det kan være det første du tar i munnen om morgenen. Funker bra og smaker godt. Belegget du nevner minner om sopp tror jeg, jeg ville sjekket dette hos lege eller tannlege, da det kan være betennelse eller som sagt, sopp/candida. Google candida/munn - så finner du nok noen svar. Dette går å få bukt med. Lykke til. Anonymkode: fefdd...0b1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #11 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Nei dette skal man ikke "bare leve med", for et idiotisk råd. Det er skikkelig ubehagelig å våkne opp slik, jeg gjør det hele tiden (minus belegget) grunnet antidepressiva. Jeg suger på slike drops som fjerner munntørrhet,fås på apotek og det kan være det første du tar i munnen om morgenen. Funker bra og smaker godt. Belegget du nevner minner om sopp tror jeg, jeg ville sjekket dette hos lege eller tannlege, da det kan være betennelse eller som sagt, sopp/candida. Google candida/munn - så finner du nok noen svar. Dette går å få bukt med. Lykke til. Anonymkode: fefdd...0b1 Har prøvd slike drops, men syns de fungerer dårlig. Har slike drops som skal "festet" på innsiden av kinnet (dropset suger seg på en måte fast og så oppløses det i løpet av natten), men det fungerte heller ikke. Har en munnspraygel som jeg bruker før jeg legger meg, men våkner fortsatt med ørkenmunn. Det er litt fortvilende.. Nå skal det sies at jeg blir tørr i munnen i løpet av dagen også. Her en dag hadde jeg vært med lege, og under legetimen gråt jeg en del, og så gråt jeg mye når jeg kom i bilen. Kjente plutselig at munnen var ekstremt tørr, der var ikke NOE spytt! Ingenting! Jeg prøvde å "samle opp" men det var så tørt som det går an å bli! Har opplevd dette flere ganger, men det skjer ikke hver dag (er så tørt om morgenen da). Jeg googlet sopp i munnen og det kan visst se ut som det er det jeg har.. Er det noe jeg kan gjøre selv uten å dra til lege? Kjerringråd, rense med corsodyl o.l? Anonymkode: fc35e...209
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #12 Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har prøvd slike drops, men syns de fungerer dårlig. Har slike drops som skal "festet" på innsiden av kinnet (dropset suger seg på en måte fast og så oppløses det i løpet av natten), men det fungerte heller ikke. Har en munnspraygel som jeg bruker før jeg legger meg, men våkner fortsatt med ørkenmunn. Det er litt fortvilende.. Nå skal det sies at jeg blir tørr i munnen i løpet av dagen også. Her en dag hadde jeg vært med lege, og under legetimen gråt jeg en del, og så gråt jeg mye når jeg kom i bilen. Kjente plutselig at munnen var ekstremt tørr, der var ikke NOE spytt! Ingenting! Jeg prøvde å "samle opp" men det var så tørt som det går an å bli! Har opplevd dette flere ganger, men det skjer ikke hver dag (er så tørt om morgenen da). Jeg googlet sopp i munnen og det kan visst se ut som det er det jeg har.. Er det noe jeg kan gjøre selv uten å dra til lege? Kjerringråd, rense med corsodyl o.l? Anonymkode: fc35e...209 jeg tenker dette er sopp ja., høres sånn ut. Finnes sikkert kjerringråd men her må større greier til- som endrin av kosthold for en periode. snakk med lege om dette. munntørrhet gir også lettere dprlig ånde og hull i tenner, så ta affære nå. sopp kan du bli kvitt men krever en del. skader forøvrig aldri å rense med corsodyl men det tar ikke bort munntørrhet. drikk mye vann og da mener jeg mye, for det renser. jeg ville ikke gått uten om lege. hvorfor skal du det? alternativt kan de hjelpe på helsekost eller apoteket. lykke til. Anonymkode: fefdd...0b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå