Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

350 000 kr i inntekt( varig uføretrygd) Jeg har over 2 millioner i egenkapital men det holder ikke for å finne en grei leilighet. Er det mulig å få lån? 

Anonymkode: c52b7...b95

AnonymBruker
Skrevet

Bankene har lånekalkulatorer på sidene sine, legg inn tallene dine der, så ser du 

Anonymkode: 1ad11...423

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper nei.

Anonymkode: 8ab61...b8b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Klart du får lån om du ikke har anmerkninger :) spørsmålet er vel heller hvor mye. 

Anonymkode: a6fba...554

AnonymBruker
Skrevet

Søk i vanlig bank og etterpå søk startlån hvis du får avslag.  

Anonymkode: 9593d...49c

Skrevet

Søk i forskjellige banker . Og evnt startlån via husbanken

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

350 000 kr i inntekt( varig uføretrygd) Jeg har over 2 millioner i egenkapital men det holder ikke for å finne en grei leilighet. Er det mulig å få lån? 

Det kan være du havner mellom to stoler i en lei skvis her. Du har for lav inntekt til at en del vanlige banker vil gi deg lån av boliglånsstørrelse, og du har for stor egenkapital til at husbanken vil anse deg som "varig vanskeligstilt" og i deres målgruppe.

Du bør likevel forsøke Husbanken om du ikke får lån i vanlige banker. Du er jo uføretrygdet og har lav inntekt, kanskje de ser forbi din solide egenkapital. 

Jeg er selv uføretrygdet men har høyere inntekt enn deg, selv om den ikke er høy. Jeg har hatt boliglån i tre ulike banker. Shoppet litt rundt etter bedre renter og er nå hos Bulder Bank.

Skrevet

Du får nok litt lån i en vanlig bank men mer i husbanken. Er bare å søke.

Skrevet

Jeg hadde samme utgangspunkt mtp lønn og 1,5 i EK. Fikk ikke lån uten medlåntaker grunnet for lav inntekt

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det får du. Jeg har 345,180 brutto, hadde mindre enn det når jeg søkte meg boliglån for 5 år siden via husbanken, hadde null egenkapital. 

Fikk bare 1,400,000 da. 

AnonymBruker
Skrevet

Står i avisen i dag om en alenepappa med to barn, som fikk låne 6,5 mill på én lønning. Da bør det ikke være umulig for deg heller. 

Anonymkode: 0d471...849

AnonymBruker
Skrevet

Med over 2 mill i egenkapital kan du kjøpe leilighet uten å ta opp lån i flere byer i Norge. Ikke vits å presse grensene når man har så lav inntekt!

Anonymkode: d8050...990

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har du barn? Bil? 

Anonymkode: 50319...256

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Står i avisen i dag om en alenepappa med to barn, som fikk låne 6,5 mill på én lønning. Da bør det ikke være umulig for deg heller. 

Står også at han har høy lønn og betaler 40k i mnd på renter og avdrag. Kan ikke sammenlignes med ts sin situasjon. 

Anonymkode: 93f3f...8be

• Nyttig 3
Skrevet

Da kjøper du en kåk til 2 mill. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo bare søke og se. Nordea sin kalkulator sier at du kan få noe lån ja. 

Anonymkode: dd548...a78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det står at han er tobarnsfar, men ikke at han er alene med ungene eller noe hvor lite eller mye han ser dem. Kanskje de er hos faren sin en helg annenhver uke eller noe. 

Det er vg artikkelen jeg leste.

Anonymkode: 31437...792

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo råd til en liten leilighet. Kanskje ikke på Aker brygge. 
Men dømt til leiemarked livet ut er du ikke.

Anonymkode: 36e6e...972

AnonymBruker
Skrevet

Sjekket lånekalkulator, med dine tall, 2 banker. Sparebank1 fikk jeg opp nærmere 900000,- Nordea fikk jeg opp 1,2 mill. Med 1,2 + egenkapital på 2 mill får du en grei bopel. Jeg betalte 3,2 for mitt lille rekkehus i Finnmark😀

Anonymkode: de4de...fa4

AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (12 timer siden):

Da kjøper du en kåk til 2 mill. 

Jeg bor i nærheten av Asker. Hvor får jeg bolig for 2 millioner? Vil bo i nærheten maks 45 minutter unna. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...