Rosa Dartle Skrevet 2. mai 2024 #1 Skrevet 2. mai 2024 Sist jeg bakte tok jeg feil rekkefølge og smøret stivnet i noen små klumper. Hvordan unngå dette?
Rosa Dartle Skrevet 2. mai 2024 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2024 Og hva er riktig? 😅 Husker ikke hva jeg gjorde sist.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #4 Skrevet 2. mai 2024 Jeg vet ikke hva du bakte, så kan ikke si noe om rekkefølge. Baking blir ofte best med romtemperert ingredienser, hvis det ikke står noe annet i oppskriften. Anonymkode: 0aba4...843
Rosa Dartle Skrevet 2. mai 2024 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke hva du bakte, så kan ikke si noe om rekkefølge. Baking blir ofte best med romtemperert ingredienser, hvis det ikke står noe annet i oppskriften. Anonymkode: 0aba4...843 Det står at smør skal smeltes og blandes med melk.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #6 Skrevet 2. mai 2024 Rosa Dartle skrev (Akkurat nå): Det står at smør skal smeltes og blandes med melk. Men hvis smeltet smør og melk blandes, tilsettes de jo samtidig i deig/røre. Anonymkode: 0aba4...843 1
Mezzosoprena Skrevet 2. mai 2024 #7 Skrevet 2. mai 2024 Rosa Dartle skrev (1 minutt siden): Det står at smør skal smeltes og blandes med melk. Du smelter smøret sammen med litt av melken, så har du i resten av melken. 1
Rosa Dartle Skrevet 2. mai 2024 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvis smeltet smør og melk blandes, tilsettes de jo samtidig i deig/røre. Anonymkode: 0aba4...843 Nei, står at det skal blandes med melken. «Bland så inn i kakerøren»
Mezzosoprena Skrevet 2. mai 2024 #9 Skrevet 2. mai 2024 Rosa Dartle skrev (4 minutter siden): Nei, står at det skal blandes med melken. «Bland så inn i kakerøren» Ja, men så bland det i melken da, sånn som jeg skrev over.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #10 Skrevet 2. mai 2024 Du varmer opp melken sammen med smøret og lar det avkjøles litt før det blandes med resten. Anonymkode: 35398...eb2
Rosa Dartle Skrevet 2. mai 2024 Forfatter #11 Skrevet 2. mai 2024 (endret) Mezzosoprena skrev (2 timer siden): Ja, men så bland det i melken da, sånn som jeg skrev over. Jeg svarte den over deg. Gjorde det du skrev i ditt forrige innlegg, altså melken i smøret litt og litt og ikke motsatt, og det funket, hvis noen er ute etter fasit 😄 Endret 2. mai 2024 av Rosa Dartle
Mezzosoprena Skrevet 2. mai 2024 #12 Skrevet 2. mai 2024 Rosa Dartle skrev (1 time siden): Jeg svarte den over deg. Gjorde det du skrev i ditt forrige innlegg, altså melken i smøret litt og litt og ikke motsatt, og det funket, hvis noen er ute etter fasit 😄 Takk, men jeg hadde allerede fasit jeg 🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå