AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #1 Skrevet 1. mai 2024 Hei, Jeg har fått 30 studiepoeng i høst, og nå jeg har 5 emner som tilsvarer til 50 studiepoeng, jeg trakk meg fra eksamen og undervisningen som tilsvarer til -10 studiepoeng og 40 studiepoeng for vår. I utgangspunktet har jeg 70 studiepoeng for ett sutdieår. Jeg får lån og tilleggsstipend, synes dere at -10 påvirker eller synlig til lånekassen og regnes som forsinket utdanning? Takk! Anonymkode: 0b9d6...e9b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #2 Skrevet 1. mai 2024 Nei, så lenge du tar 60 studiepoeng er du ikke forsinket i henhold til Lånekassen (med forbehold om at reglene kan ha endrer seg siden jeg var studiekonsulent for 3 år siden). Anonymkode: 69693...761 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #3 Skrevet 1. mai 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, så lenge du tar 60 studiepoeng er du ikke forsinket i henhold til Lånekassen (med forbehold om at reglene kan ha endrer seg siden jeg var studiekonsulent for 3 år siden). Anonymkode: 69693...761 Takk! Jeg synes det er ikke endret. Men får lånekassen beskjed hvis jeg trekker meg fra eksamen, eller de kun ser om jeg har fått studiepoeng etter eksamen? Anonymkode: 0b9d6...e9b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #4 Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk! Jeg synes det er ikke endret. Men får lånekassen beskjed hvis jeg trekker meg fra eksamen, eller de kun ser om jeg har fått studiepoeng etter eksamen? Anonymkode: 0b9d6...e9b Tror ikke de får beskjed nei, du kan sende beskjed selv men det vil ikke ha noen konsekvenser for støtte så lenge du fullfører «normalt» med studiepoeng, dvs 60stp på ett år Anonymkode: 9e08a...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #5 Skrevet 2. mai 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Takk! Jeg synes det er ikke endret. Men får lånekassen beskjed hvis jeg trekker meg fra eksamen, eller de kun ser om jeg har fått studiepoeng etter eksamen? Anonymkode: 0b9d6...e9b Når eksamen er over, sender universitetet eller høyskolen beskjed til lånekassen om hvor mange studiepoeng du har fått i det semesteret. Anonymkode: 69693...761
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå