Gå til innhold

Hvor mye vil bryllupet koste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dere kan fortelle hvor mye penger dere skal legge i bryllupet? Har dere regnet på hvor mye alt kommer på?

Så om dere vil svare så setter jeg pris på det :)

Skal sette i gang og spare som bare det. Vi får hjelp fra foreldra til min forlovede, men vet ikke hvor mye de vil betale.Så siden jeg ikke får hjelp av mamman min, skal jeg jobbe hardt og spare selv.

Men har ikke peil på hvor mye alt vil komme på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt opp til dere hvor mye det vil komme på...

Er du bevist og prioriterer økonomi kan det bli veldig billig, og tenker du på "prinsessedrømmen" kan det fort balle på seg opp i horrible summer.

Vår kostet ca 30 000 og det var perfekt for oss..

Det som drar opp kostnaden er:

- mange gjester

- åpen bar

- kjolen (den kan fort ta en vesentlig del av budsjettet)

- alle småtingene du ikke hadde tenkt på (derfor lurt å tenke nøøøye gjennom)

Skrevet

Vel 100 000 :overrasket:

Da er det mange gjester, fint lokale, god mat og vin, samt en formidabel bryllupsreise!! :sjarmor:

Noen ting har vi spart på, bla låne bil, kjøpe kjole på nettet og begrense oss bittelitt med gjestene.

Vi har spart i 1,5 år! :klappe:

Gjest Gjest_Murmel_*
Skrevet

Vårt vil koste ca 120 000. Vi får det av foreldrene våre, og de vil gjerne ha det veldig ordentlig.

Restaurant, 70 gjester, fri bar, band. Kjolen syr en jeg kjenner, bryllupsreisen betaler vi selv.

Skrevet

Vårt bryllup kom på kr 150 000,- inkludert 2 ukers bryllupsreise til Thailand.

Skrevet

Mitt regnskap (som foreløpig er en utkast bare og svært lite detaljert) kommer på rundt 50.000

Men vi skal gifte oss i utlandet. Regner med vi får med oss ca 15-20 stk (familie og venner). De dekker alt sitt selv men vi betaler middag med vin etter seremonien.

Skrevet

Vi har eit budsjett på 50 000, reknar med å komme godt under.

Då inviterer heile slekta og nærmaste vennegjeng (blir 60 gjester), har fri bar, lagar alle trykksaker sjølv, får kjolen min sydd, og ordnar mykje anna sjølv.. :)

Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Skrevet
Vi har eit budsjett på 50 000, reknar med å komme godt under.

Då inviterer heile slekta og nærmaste vennegjeng (blir 60 gjester), har fri bar, lagar alle trykksaker sjølv, får kjolen min sydd, og ordnar mykje anna sjølv.. :)

Imponerende - hvordan i alle dager får du det så billig......
Skrevet
Imponerende - hvordan i alle dager får du det så billig......

Tja, maten kostar 250, per pers, lokalet 1000, 15 000 i drikke, låner bil til transport, lagar som sagt alle trykksaker sjølv, får venner og kjente til å lage kaker, har kjøpt stoff på Ikea som vi syr dukar og serviettar av, har fått vasar til borda, har ein enkel bordpynt som vi lagar sjølv, har ei venninne som lagar buketten min, venninner som syng i kyrkja..

Ja, så er pappa fotograf då.. Der sparar vi nok ein heil masse..

:)

Skrevet
Tja, maten kostar 250, per pers, lokalet 1000, 15 000 i drikke, låner bil til transport, lagar som sagt alle trykksaker sjølv, får venner og kjente til å lage kaker, har kjøpt stoff på Ikea som vi syr dukar og serviettar av, har fått vasar til borda, har ein enkel bordpynt som vi lagar sjølv, har ei venninne som lagar buketten min, venninner som syng i kyrkja..

Ja, så er pappa fotograf då.. Der sparar vi nok ein heil masse..

:)

Det var jammen billig mat ja. Det er der jeg har regnet de største kostnadene (når jeg har regnet på bryllup her hjemme i Norge tidligere....) også alkohol da..... og 1000kr for leie av sted var jo også super bra. Dere er heldige - og flinke :klappe:

Må ikke vise dette for min mann. For jeg har sagt det blir så mye rimeligere når vi gjør det i USA....he he....men altså planen min var jo 5 gjester da og da var vi oppe i 30.000kr men plutselig ville mange være med også økte regnskapet vårt med 20.000.....ikke min feil.....

Skrevet

Vi har budsjett på 25 000, har hørt at det er ganske lite, men akkurat nå ligger vi ganske bra an.

De største postene er:

-rundt 5000 kr til alkohol til festen

-mat, men vi regner med å komme på rundt 100-130 kr per pers, så med 22 til middag blir det ikke så gærent

-kjolen, hadde satt av 8 000 kr til kjole og tilbehør, det er egentlig litt lite, men kan gå om man kjøper kjole på nettet fra usa eller om man leier. Men så har jeg kjøpt kjole på QXL til 450 kr, så da havnet vi langt under

-ringer. De vi ville ha kostet 6500 kr.

Vi får fotograf ganske billig, men det kan også være en stor utgiftspost, kanskje 3-5000 kr.

Dessuten kan det koste å vies. Vi må betale 3000 kr til HEF.

I tillegg sparer vi inn ved å ikke ha frisør eller sminkør, og kommer neppe til å ha en "ordentlig" brudebukett. Vet at mange syns det er viktig, men det er ikke så viktig for meg. Lokalet får vi også gratis.

Skrevet

Vårt regnskap ble som følger:

- ringer: 6000 kr (platina bestilt fra usa)

- kjole: 5000 kr (kjøpt brukt)

- frisør og sminke: 2500

- middag inkl alle drikkevarer (10 personer på restaurant). 12 000

- hotellovernattinger (kun oss, gjestene betalte selv) ca 7000

- transport (kun oss) 2300

- lokaler til vennefest: 5000

- mat vennefest (vi laget alt selv): 3000

- drikke venenfest: 3000

Div småting fikk oss opp i ca 50 000 kr

Da brukte mannen en dress han hadde fra før og vi laget alle invitasjoner selv.

Skrevet

Når bryllupsreisen er inkludert, kommer vi nok opp i 120 000 tenker jeg. Det blir ca. 70 gjester (alle til middag) Vi skal ha bli- kjent- fest kvelden før, og felles brunch dagen etter.

Gjest Markblomsten
Skrevet

Alt inkludert ender vi trolig på 135.000

Da er bryllupsresie og ringer også tatt med. Vi skal ha ca 110 gjester til middag og fest med fri bar. Leier et lokale og står for deler av maten selv.

Vi har spart endel på enkelte områder, emn f.eks brylluspkake, blomster og fotograf kunne vi nok spart noen tusen på.

Og så er jo bryllupsreisen på over 20.000 da. Der er det sparingspotensiale for den som vil. Og selvsagt kunne vi spart på å leie kjole fremfor å kjøpr, og så klart på antall gjester...

Tror nok vi ikk ehadde hatt noen problemer på å få det ned på 100.000 om det var det økonomien tilsa, men er veldig glade for at vi nå få akkurat det bryllupet vi drømmer om til en sum vi kan akseptere økonomisk ;)

Skrevet

Vi har i utgangspunktet budsjettert med ca. 30000kr, alt inkludert. Men så har det kommet på en masse småting utenom som vi ikke har regnet med egentlig, så derfor vil jeg nok tippe at vi er oppe i rundt 40000kr når alt er kjøpt og betalt og bryllupet er over. Dette er uten bryllupsreise, og vi har et bittelite bryllup med kun nærmeste familie og betaler ikke noe for mat og drikke for gjestene.

Skrevet
Det var jammen billig mat ja. Det er der jeg har regnet de største kostnadene (når jeg har regnet på bryllup her hjemme i Norge tidligere....) også alkohol da..... og 1000kr for leie av sted var jo også super bra. Dere er heldige - og flinke  :klappe:

Må ikke vise dette for min mann. For jeg har sagt det blir så mye rimeligere når vi gjør det i USA....he he....men altså planen min var jo 5 gjester da og da var vi oppe i 30.000kr men plutselig ville mange være med også økte regnskapet vårt med 20.000.....ikke min feil.....

Ikke din feil - er det ikke brudeparet som inviterer gjestene da?

Gjest Gjest_Laini_*
Skrevet

Vi ligger nå an til 75-80 000... Da føler jeg vi har gjort mye for å spare men det er ikke enkelt.

Vi blir 47 til middag ( inviterte, er jo ikke sikkert alle kommer) og ca 30 til kaffe. Vi har fått utrolig gode prisr på mat/drikke, så stedet vi skal ha er en resturant så der er jo servering borddekking lys og servietter med i prisen. Pynt utover det står vi for selv.

Kjolen ble dyr 13500... Men alt det andre tilbehør får jeg med kjolen ( en bekjent driver salongen) og brudepike kjolen gratis å låne.

Bestillt rimelige trykksaker fra decorium.no, fotograf blir en bekjent så jeg betaler henne litt. ( Hva er vanlig?? 1500 er det ok? ) Visevert, tenke å betale han også 1500kr, han er en god venn men fotjener jo litt for jobben.

Band blir dyrt 8000 ca, men da er de flink! Der kan vi spare et par tusen hvis vi velger noen andre....

Vi legger oss hjemme og sparer litt der, frisør blir niesen til min tilkommende og hun får jo litt penger for det.

Men alikevel altså opp i 80 000.

Skrevet

Tja jeg håper på max 120-130000,-

Det er med lokale med 3-retter og fri bar til ca 50 gjester.

Bryllupsreise og alt annet.

Det er utrolig dyrt og gifte seg her nede i Vestfold. Prisene på det lokalet vi skal ha har økt med 300kr på 3 år!! Vi ringte masse rundt, og prisene lå på 800 til 1000kr per pers. på de fleste steder.

Vi får hjelp av foreldrene vår til lokalet. Og betaler resten selv med feriepenger og oppsparte penger (-:

Skrevet

Nå er det 4 år siden jeg gifta meg og da var prislappen på 50.000,-

Teltleie: 5000,-

Mat 275 pr pers. til 50 gjester.

Fri bar

Serveringshjelper

Kjole 3500,-

Hår og makeup 2000

Klær til mannen 1500,-

Bil 3000

alkohol og annen drikke 7000

Fotograf 3500 (veldig billig)

Bryllupsreise 7000,- ( en uke på en gresk øy)

+++ for andre små ting.

Når det gjelder band i bryllup koster dette veldig mye. Jeg har vært i bryllup både med og uten band og jeg vil si at det var like bra med muskikk lasta ned på dataen.

Det blir mye penger for med band for liten tid. I det siste bryllupet vi var var vel middagen ferdig sånn 10-11 tia. Så var det kaker og kaffe. De spilte jo selvfølgelig brudevalsen før kaka. Men så skulle jo folk spise kake og drikke kaffe og det tok litt tid.

Jeg kan tenke meg at bandet spilte i ca. 2 timer jeg for lokalet stengte kl. 2. Også hadde de jo også pauser inne i mellom Så da blir det faktisk snakk om 4000 til 6000 pr time med musikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...