AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #1 Skrevet 1. mai 2024 Mitt barn på 3 år skal utredes for autisme. Hen har ikke språk ennå og visef ingen interesse for det, får ikke kontakt ved spørsmål og vanskelig for å få kontakt ellers og responderer ikke på sitt navn. Ligger langt etter på utvikling ellers. Men krabbet og begynte å gå til normal alder. Binder seg til ting og må ha veldig faste rutiner i hverdagen og i barnehagen (har full plass) Vi har fått informasjon om at ptt blir tilkoblet, men at det er ventetid så det skjer mest sannsynlig ikke noe før til høsten. Har noen her inne små barn med autisme? Hva kan jeg gjøre? Finnes det kurs jeg kan ta for å tilrettelegge for barnet på best mulig måte hjemme frem til ptt er koblet på? Hva fikk dere av hjelp fra Helsestasjon, leger, ptt? Helsestasjon tror ikke barnet har sterk autisme da barnet viser sorg og glede. Søker trøst og mye nærhet og kos, noe barnet får mye av så klart. Barnet er veldig snill, rolig, tålmodig, stort sett i godt humør og leker fint, men har vansker med å leke med andre barn og forstår ikke beskjeder som blir gitt. Jeg er alene med barnet så vi har ingen andre å ta hensyn til sånn sett og jeg ønsker å så klart å sette meg godt inn i dette og gjøre alt jeg kan få gjort for barnet hjemme. Anonymkode: 2d4e9...dd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå