Gå til innhold

Barn som sier ting mange ganger, pappa skal blir irritert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er vel helt normal oppførsel for et barn på 3 år, men av en eller annen grunn irriterer det far noe voldsomt å få samme spørsmålet 15 ganger eller at barnet kommenterer en ting flere ganger. Så sier han at det er nok eller svarer med høy og irritert stemme.

Barnet synes pappa er skummel når han kjefter. Det er ikke noe særlig å se på.

Jeg synes også det er irriterende med masing , det gjør vel de fleste, men jeg er ikke like skummel når jeg blir irritert. 

Vet ikke helt hva jeg er ute etter. Det er jo ikke så lett å få et barn til å slutte å gjenta samme de tingene igjen og igjen. 

Anonymkode: 34cf1...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Barnet tåler nok det helt fint. De aller fleste er vel vokst opp med foreldre som irriterer seg over dem i blant.

Anonymkode: 38c9a...251

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oisann, postet litt for tidlig.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Er redd for hva barnet lærer av dette. At hun må dempe seg, at hun er en irriterende person, at hun må passe oppførselen sin så ikke pappa blir sint osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Små barn liker gjentakelser, helt normalt. Helt feil å møte det med kjefting.

Les for eksempel denne artikkelen:

"A child may ask the same question again and again for reassurance and emotional support. "Kids find comfort in repeating questions," notes Dr. Poinsett. "It reduces anxiety and helps them develop trust."2 They might also be trying to connect by tapping into a strategy that worked previously to engage with you."

https://www.verywellfamily.com/why-toddlers-love-repetition-6750829

Anonymkode: e7944...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er vel helt normal oppførsel for et barn på 3 år, men av en eller annen grunn irriterer det far noe voldsomt å få samme spørsmålet 15 ganger eller at barnet kommenterer en ting flere ganger. Så sier han at det er nok eller svarer med høy og irritert stemme.

Barnet synes pappa er skummel når han kjefter. Det er ikke noe særlig å se på.

Jeg synes også det er irriterende med masing , det gjør vel de fleste, men jeg er ikke like skummel når jeg blir irritert. 

Vet ikke helt hva jeg er ute etter. Det er jo ikke så lett å få et barn til å slutte å gjenta samme de tingene igjen og igjen. 

Jo, dere kan si at barnet kan la være. Dere kan også se at det er et tegn på at barnet søker kontakt.

Anonymkode: b08ce...af9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen din må virkelig gå inn i seg selv og spørre seg selv hvorfor han blir trigget av en treåring......

Anonymkode: b08ce...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Og. Barn som er usikre på omsorgspersonen kan "teste grenser" bare for å finne ut hva som skjer når den krysses. Bedre å vite enn å være redd/uvitende etc. 

Og treåringer gjentar spørsmål, det er slik det er.. man kan be de stoppe, men blir man ofte provosert, lei og irritert må man jobbe med seg selv.

Anonymkode: 9ace0...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Ja, det har du sagt mange ganger nå. Jeg har hørt det, så du trenger ikke å si det flere ganger"

Anonymkode: 596d2...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...