AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #1 Skrevet 1. mai 2024 Jeg har vært sammen med ei nydelig dame i et års tid nå. Hun er alene med to barn, og har ikke all verdens med inntekt. Derfor har jeg stort sett betalt alt når vi er sammen. Ved påsketider røyk bilen hennes, og en stor uforutsett kostnad, veltet lasset for henne. For å hjelpe henne i en vanskelig situasjon, så valgte jeg å betale regningen hennes. Nå fikk jeg snap om at hun er på byen med jentene! Og jeg sitter igjen og føler meg brukt og lurt… det skal sies at hun har vært minimalt ute på byen og fester så lenge jeg har kjent henne. Men når jeg hjelper noen, og de bruker penger på bytur med alkohol så føler jeg det blir veldig feil! Men hvordan få sagt dette pent til henne uten å virke anklagende? Anonymkode: 76c69...e09 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #2 Skrevet 1. mai 2024 Hvorfor betaler du alt? Jeg ville heller aldri latt meg spandere på hele tiden, eller latt kjæresten min betale regninger jeg ikke klarte selv. Hun er nok ikke så god på økonomi, men du kan ikke styre henne pga penger. Ville nok takket pent for meg var jeg deg. Anonymkode: 366ce...403 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #3 Skrevet 1. mai 2024 Hvor lenge må hun holde seg borte fra et sosialt liv etter at du har tilbudt deg å betale noe for henne? 1 mnd, 3 mnd, et år, for alltid? Anonymkode: b62d1...7a5 3 8
Amadeus89 Skrevet 1. mai 2024 #4 Skrevet 1. mai 2024 Økonomi er faktisk en av de vanligste tingene forhold ryker på, i tillegg til sex. Kompitablitet der er ekstremt viktig. Jeg hadde rømt fort som faen. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #5 Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor lenge må hun holde seg borte fra et sosialt liv etter at du har tilbudt deg å betale noe for henne? 1 mnd, 3 mnd, et år, for alltid? Anonymkode: b62d1...7a5 1 uke!!! Og ikke fått lønn i mellomtida heller. Anonymkode: 76c69...e09 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #6 Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor betaler du alt? Jeg ville heller aldri latt meg spandere på hele tiden, eller latt kjæresten min betale regninger jeg ikke klarte selv. Hun er nok ikke så god på økonomi, men du kan ikke styre henne pga penger. Ville nok takket pent for meg var jeg deg. Anonymkode: 366ce...403 Så og si alt. Men det handler om at økonomien hennes er såpass stram at hvis vi skal ut og spise eller gjøre noe, så må jeg betale for at hun skal ha råd. Anonymkode: 76c69...e09 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #7 Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så og si alt. Men det handler om at økonomien hennes er såpass stram at hvis vi skal ut og spise eller gjøre noe, så må jeg betale for at hun skal ha råd. Anonymkode: 76c69...e09 Hvem av dere vil ut å spise? Hun, eller du? Anonymkode: 366ce...403 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #8 Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så og si alt. Men det handler om at økonomien hennes er såpass stram at hvis vi skal ut og spise eller gjøre noe, så må jeg betale for at hun skal ha råd. Anonymkode: 76c69...e09 Kan man hjelpe henne på andre måter? Sette opp budsjett? Anonymkode: d55f6...b65
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #9 Skrevet 1. mai 2024 Da syns jeg du skal ta det opp med henne. Kanskje ikke at du føler deg lurt, men at du vil hjelpe henne til å få bedre kontroll på økonomien. Så kan du jo belønne henne om hun klarer å følge rådene dine. Anonymkode: beb79...bad
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #10 Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så og si alt. Men det handler om at økonomien hennes er såpass stram at hvis vi skal ut og spise eller gjøre noe, så må jeg betale for at hun skal ha råd. Anonymkode: 76c69...e09 Men da har hun jo ikke råd.. Anonymkode: 05820...042 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #11 Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 1 uke!!! Og ikke fått lønn i mellomtida heller. Anonymkode: 76c69...e09 Det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte ikke om hvor lenge hun ventet, jeg spurte hvor lenge du synes hun bør vente med å være sosial for at det skal være ok for deg. Anonymkode: b62d1...7a5 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #12 Skrevet 1. mai 2024 Istedenfor å spandere på henne så bør du legge deg på hennes økonomiske nivå. Gå en tur i skogen med matpakke fremfor på kafé, lag middag hjemme fremfor å spise ute, ta bussen hjem fremfor taxi. Det er det eneste rettferdige fremfor at du skal gi henne dårlig samvittighet for at du betaler for ting hun ikke har råd til og at hun ikke får bedre råd ellers av det (hun hadde råd til en bytur FORDI du betalte bilregningen) Anonymkode: 31694...8b5 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #13 Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor lenge må hun holde seg borte fra et sosialt liv etter at du har tilbudt deg å betale noe for henne? 1 mnd, 3 mnd, et år, for alltid? Anonymkode: b62d1...7a5 Man må faktisk holde seg borte og prioritere inntil man har grei nok økonomi til å kunne dekke vanlige, løpende, utgifter og ha penger til også de uforutsette utgiftene. Særlig når man har barn. Det er ufattelig umodent av et voksent menneske med barn og prioritere fest når man ikke engang kan betale de utgifter man har Anonymkode: ac50f...695 3
Raven.Writingdesk Skrevet 1. mai 2024 #14 Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så og si alt. Men det handler om at økonomien hennes er såpass stram at hvis vi skal ut og spise eller gjøre noe, så må jeg betale for at hun skal ha råd. Anonymkode: 76c69...e09 Eeeh.. dette er jo åpenlyst ikke sant. Med mindre byturen hun er på også spanderes av andre ..? Jeg hadde ei venninne som var sånn. Og ja: jeg synes såpass «synd» på henne at jeg betalte som regel for begge eller spanderte mye når vi gjorde ting sammen. Etterhvert skjønte jeg at dette var noe hun spekulerte i: «Har du lyst til å gjøre X eller Y sammen»? Hun: «ÅåJA! Høres kjempekoselig ut, men jeg har dessverre ikke penger/råd til det».. også oppdaget jeg som du nå har gjort, at hun hadde da absolutt prnger nok til alt mulig rart 🙄 Så kort summert hadde hun «ikke penger» fordi det var ikke noe hun var villig til å bruke penger på. Dere har vært sammen såpass kort tid og dynamikken er allerede preget av at du er den som bruker penger, forventningen er allerede skapt. Og hun har kanskje vært med på å skape den slik fordi hun merker at du er raus og spandabel? Ikke alle er slik, snarere tvert imot så tror jeg de fleste er mer opptatt av å fremstå selvstendig nok til å klare seg selv økonomisk, og havarerer bilen hadde de til nød gått med på å ta imot et LÅN som de avtalte å nedbetale eksempelvis når feriepengene kommer e.l. Ikke dratt på byen! Alt dette oser av at hun ikke behandler deg bra. Jeg ville trekt meg unna. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #15 Skrevet 1. mai 2024 Vet du med sikkerhet at det ikke er venninnene som spanderer denne kvelden på henne? Jeg har det også økonomisk trangt for tiden, men har ei veldig generøs venninne som (uten at jeg spør) mer enn gjerne spanderer på meg, fordi hun vet at jeg sliter litt nå og de neste månedene. Så må jeg også påpeke at du valgte å betale for henne. Om du skal gi/låne penger med visse premisser, så bør disse premissene være klare før du gir/låner ut pengene. Anonymkode: 49785...1ae 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå