Gå til innhold

En kvinne som blir avvist

Fremhevede innlegg

Gjest JonasGS
Skrevet

Ser ofte på div sider, slik som her inne, at det er til de grader dramatisk når en mann avviser seksuelle tilnærmelser fra en kvinne.

Hvorfor er det så ille? De fleste menn har jo opplevd det motsatte, uten at det er noe dramatikk i det?

Hvorfor skal dere jenter tviholde på slike gamle kjønnsrollemønstre? Ønsker dere ikke likestilling også på det seksuelle området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du nå så sikker på påstanden din akkurat her??

Skrevet

Jeg synes det kan virke som det er omvendt. Spesielt med tanke på de menn som går til det skrittet å drepe når dem blir avvist.

Gjest JonasGS
Skrevet
Er du nå så sikker på påstanden din akkurat her??

Når kvinner på div nettsider framfører det dramatiske i dette fenomenet så ofte, så må det jo være såpass ofte forekommende at det kan kalles et mønster, og en "funksjonsfeil", som gjør at dette er det mest vanlige?

Jeg sier ikke at det finnes unntak, men de virker såpass få at jeg med rimelig stor sikkerhet kan si at min påstand er riktig.

Gjest JonasGS
Skrevet
Jeg synes det kan virke som det er omvendt. Spesielt med tanke på de menn som går til det skrittet å drepe når dem blir avvist.

Ganske irrelevant. Jeg snakker om den store massen av kvinner, og den store massen av menn. Psykisk syke bør ikke blandes inn i dette.

Skrevet
Når kvinner på div nettsider framfører det dramatiske i dette fenomenet så ofte, så må det jo være såpass ofte forekommende at det kan kalles et mønster, og en "funksjonsfeil", som gjør at dette er det mest vanlige?

Jeg sier ikke at det finnes unntak, men de virker såpass få at jeg med rimelig stor sikkerhet kan si at min påstand er riktig.

En funksjonsfeil?? Jo, det var dagens..

Forståelse av den såkalte dramatikken vil jeg heller anse som et ganske viktig element her..

Skrevet

Kanskje fordi vi er åpnere om dette? Mens det sitter like mange menn rundt omkring alene og har det jævlig, kamerater av deg som ikke sier noe høyt?

Og tenker du på dette forumet så er det et kvinneforum da :)

Skrevet

Det er ikke verre for kvinner enn for menn å bli avvist, det er bare at mange menn har mer erfaring med det og lærer seg å takle det.

Gjest Jalileh
Skrevet
Det er ikke verre for kvinner enn for menn å bli avvist, det er bare at mange menn har mer erfaring med det og lærer seg å takle det.

Der sa du noe gjest. :Nikke:

Gjest JonasGS
Skrevet
Mens det sitter like mange menn rundt omkring alene og har det jævlig, kamerater av deg som ikke sier noe høyt?

Vil du helst at jeg skal si at det ikke er en vesensforskjell i kvinners reaksjons- og følelsesmønster i forhold til fenomenet avvisning, sett i forhold til menns reaksjoner? Ville jeg da vært troverdig?

Menn har, i MYE sterkere grad en lett "skuldertrekk-reaksjon" overfor fenomenet, enn det kvinner har.

Skrevet
Vil du helst at jeg skal si at det ikke er en vesensforskjell i kvinners reaksjons- og følelsesmønster i forhold til fenomenet avvisning, sett i forhold til menns reaksjoner? Ville jeg da vært troverdig?

Menn har, i MYE sterkere grad en lett "skuldertrekk-reaksjon" overfor fenomenet, enn det kvinner har.

Hva legger du i begrepet lett skuldertrekk-reaksjon i forhold til den såkalte dramatikken da? Hvis du ser det i forhold til forståelse av reaksjonsmønster hos kvinner kontra menn?

Skrevet

Ja, kanskje. Men jeg tror at det mange menn som opplever avvisning som noe dramatisk, men som de ikke viser ovenfor omverdenen. Ikke alle men mange. Akkurat som om det er mange kvinner som ikke tar avvisning så tungt. Min mening.

Skrevet

Men når et forhold tar slutt så er det så og si alltid mannen som tar det tungt og har problemer med å komme seg videre. Jenter har det mye lettere å komme over noen og videre med livet. Kjæresten min gråt i et par dager over eksen sin og så glemte han hvem han var. HAN derimot ringer og gråter og kjefter på henne selv etter OVER et år!!

Skrevet

:Nikke:

Vi har jo liksom alltid blitt jaktet på, så jeg tror det kan ha noe med gamle rollemønstre å gjøre. Vi skal liksom være de som sier nei vi ;)

Gjest JonasGS
Skrevet
Men når et forhold tar slutt så er det så og si alltid mannen som tar det tungt og har problemer med å komme seg videre. Jenter har det mye lettere å komme over noen og videre med livet. Kjæresten min gråt i et par dager over eksen sin og så glemte han hvem han var. HAN derimot ringer og gråter og kjefter på henne selv etter OVER et år!!

Du har forsåvidt et poeng der, Trygve, men det fenomenet du nevner, er noe annet enn avvisning på seksuelle tilnærmelser. Det takler kvinner mye dårligere enn en skilsmisse.

Gjest JonasGS
Skrevet
:Nikke:

Vi har jo liksom alltid blitt jaktet på, så jeg tror det kan ha noe med gamle rollemønstre å gjøre. Vi skal liksom være de som sier nei vi ;)

Ser ditt poeng, men det vil altså si at dere kvinner selv i høyeste grad er med på å vedlikeholde gamle tøysete kjønnsrollemønstre?

Skrevet
Ser ditt poeng, men det vil altså si at dere kvinner selv i høyeste grad er med på å vedlikeholde gamle tøysete kjønnsrollemønstre?

Jeg vil tro det i mange sammenhenger, noen er sikkert flinkere enn andre, men selv om vi skal være så frigjorte osv., så er mange av oss suckers for de litt gammeldagse greiene, alt fra at det er vi som skal si vi har vondt i hodet, til at mannen holder opp døren for oss, betaler regningen etc

Gjest GreenSky
Skrevet

Er det noe problem?

Lær av dine feil og gå videre.

Skrevet

Helt enig. Det er liksom "vanlig" at det er kvinnen som ønsker mist sex og mannen som vil ha sex til alle døgnets tider og derav nødvendigvis vil bli avvist innimellom. Sier ikke at det er sånn, men at jeg tror det er sånn i alle fall myten er.

Snakker av erfaring her! Trodde det måtte være noe galt med meg og at jeg var usexy siden han ikke var på meg og hadde lyst på sex hele tiden sånn som "alle andre" menn.. Jeg var faktisk ikke klar over hvor vanlig det egentlig var at mannen kunne være den med minst lyst. Fordi det ikke blir snakket like mye om. Lettelsen var STOR da jeg skjønte at jeg ikke var uvanlig. Og i ettertid (ble slutt..) har jeg skjønt at jeg overhode ikke er usexy.. :sjenert: Man lærer så lenge man lever..

Tror det derfor kan være værre for kvinner å bli avvist fordi de tror det er helt uvanlig og at det må være noe feil med dem..

Gjest JonasGS
Skrevet
men selv om vi skal være så frigjorte osv., så er mange av oss suckers for de litt gammeldagse greiene, alt fra at det er vi som skal si vi har vondt i hodet, til at mannen holder opp døren for oss, betaler regningen etc

Noe forteller meg at kvinner kanskje bør gi noen signaler om på hvilke områder likestillingen skal fungere, og hvilke områder den ikke skal fungere på? ;)

Ønsker dere egentlig kun å plukke på øverste hylle av likestillingens godbiter? Eller har dere en mer seriøs innstilling enn som så?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...