Gå til innhold

Hvro går grensen?

cream

Anbefalte innlegg

Jeg har en haug med søskenbarn...

Skal jeg be alle sammen med partnere eller bare de som er samboere eller mer... Hvis dere skjønner? De er ca 50/50 som er samboere og de som har en kjæreste!

Hjelp!

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Forstår godt problemet (hadde samme selv), men jeg har to alternativer jeg tenker på hvis dere ikke kan be alle:

-be med følge de som er såpass faste i forhold at de ville ha tatt med partneren i andre slags familieselskap.

-ikke be alle søskenbarna dine, men be dem dere kjenner best, og be alle disse med følge.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ber ingen søskenbarn (med unntak av en fetter som er kamerat med min kjære).

Forloveden min har maaange etablerte søskenbarn mens jeg ikke har særlig kontakt med mine (bl.a. fordi de fleste bor i utlandet). Derfor ville det blitt så veeeldig mange gjester om de skulle bees alle sammen med følge.

Vi vil heller be vår aller nærmeste familie (foreldre, søsken, besteforeldre, tanter og onkler) og våre nærmeste venner. Synes det blir best når vi kjenner alle godt. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ber kun søskenbarn som kommer inn under katogorien nære venner. Disse inviteres med følge. Vi har prioritert å kunne ha med venner i stedet for slekt vi ikke har mye kontakt med.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme problemet, men har løst det på denne måten; de søskenbarna vi har mest kontakt med, blir invitert.

Men så har det seg slik at den jeg har best kontakt med, har en søster, og hun må jeg også be.

Dette er på min morside, og siden hun har en søster til, med to barn(som vi var mye sammen med i barndommen), må disse også bli invitert.

På farsiden derimot har jeg aldri hatt kontakt med søskenbarna, disse blir ikke invitert.

På hans side har han aldri hatt kontakt med søskenbarna, disse blir heller ikke invitert.

Slike ting er innviklet, for ber man noen, og utelater andre, vil noen bli skuffet.

En god ide er å invitere de man har best kontakt med. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det samme som Engel. Inviterer kun søskenbarn som vi har hatt mye kontakt med i oppveksten og senere, altså definert som nære venner. I tillegg ber vi de nærmeste venner, venner fra barndommen. Det er jo snakk om prioritering. Hadde vi hatt råd ville vi bedt alle. Men siden vi ikke har det ønsker vi de rundt oss som vi har nær kontakt med. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...