Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å lage en tråd med dagens filmanbefaling, jeg.

Hvor vi skriver inn èn anbefaling på film hver dag som man mener er verdt å se. Men det er viktig å skrive sjanger da, og litt om historien, slik at folk skal få lyst å se den.

Min i dag: Sjanger: Romantisk komedie

Tittel: A lot like love

Utrolig skjønn film, så den i går og falt totalt!! Den handler om to som møtes og møtes, men aldri rett tidspunkt for å bli kjærester.. Vil ikek si mer ;)

Kjempesøt film, og også ganske morsom!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliding Doors m Gwyneth paltrow

jeg har lenge hatt lyst til å se den, men at den skulle gå sååå rett i hjertet på meg hadde jeg ikke ventet!

Romantikk, tristesse og utrolig freshe replikker i skjønn forening!

Skrevet (endret)

Har nevnt denne filmen før, og jeg nevner den igjen fordi den er så fantastisk bra; Shadowlands.

Kort fortalt forteller filmen den sanne historien om forfatteren C.S.Lewis (skrev blant annet Narnia-bøkene) som sent i livet finner sin første virkelige kjærlighet i den unge amerikanske kvinnen Joy. Hun rammes senere av kreft, det blir en kamp om den gleden man finner i hverandre og i livet generelt. Det er en svært trist og rørende film. En av mine favoritter. Kanskje fordi jeg har kjent smerten rundt kreftsykdom og fordi jeg vet hvordan det er å miste noen man er glad i.

Dette er en dramafilm med Anthony Hopkins i hovedrollen. Anbefales på det sterkeste!

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Gjest King James
Skrevet

Our Mothers House er en knal bra film og kan anbefales...Er ikke noen spesielt kjente med i den. Men bra er den.

Skrevet

Jeg har er filmtips på en film som beveget meg masse, sjanger må vel være.. (romantisk) drama?, litt usikker på sjanger egentlig (kom gjerne med innspill).

Sophies valg heter filmen hvor Meryl Streep spiller en ung jødisk kvinne i New York(?) som har en turbulent forhold til Kevin Klines rollefigur. Peter MacNicoll flytter innn i samme leilighetskompleks og blir kjent med dette paret og deres fortid........

Kjempebra film! Gråter sjeldent av film, men denne fikk meg til å gråte!

Gjest Lupi ii.
Skrevet

Dagboken/the notebook.

for en nydelig film, og trist :tristbla:

Skrevet

Dramafilm:

"The Shawshank redemption", eller "Frihetens regn", som den heter på norsk. Nydelig film med Tim Robbins og Morgan Freeman.

Skrevet (endret)

Sideways

Komedie(/drama) for "voksne". En deilig liten historie med gode skuespillere i flotte omgivelser. En av mine favoritter.

Endret av Malou
Skrevet

Cinderella Man har jeg nettopp sett på dvd. Veldig bra!

Skrevet

Drama: The Piano

Så den forrige fredag og hadde da ikke sett den på mange år, utrolig flott film! Til og med mannen likte den.

Gjest Filmelsker
Skrevet

Å, det er så mange.

Men en MUST SEE, hvis man vil kalle seg tenkende menneske med et hjerte, er

INSIDE I'M DANCING

Det er irsk/britisk dramakomedie på sitt aller beste, det er Billy Elliot, Bridget Jones, Fur Weddings and a Funeral og The Piano i skjønn forening - livets absolutt mest tragiske, tilfeldigste, dypeste alvor, presentert følsomt og morsomt og akkurat som det skal være.

Jeg lo go gråt gjennom absolutt hele filmen, og hvis man har et hjerte, kan man ikke unngå å se enkelte sider av livet på en litt annen måte.

Motivet er to funksjonshemmede gutter - det høres ut som en sånn "de var handikappede men lykkelige" amerikansk, men er langt fra det - den viser dem i det de kjemper mot det de KAN kjempe mot, og ikke minst mot det de IKKE kan kjempe mot.

Fantastiske mennesker i rollene.

MÅ SEES! Skulle vært pensum for alle som jobber med omsorg! Og alle oss andre hjelpeløse som bare er menneske så godt vi kan.

Skrevet
Dagboken/the notebook.

for en nydelig film, og trist  :tristbla:

Ååååhhhhh ja, det er favoritten min for tiden :hjertesmil:

Skrevet
Sideways

Komedie(/drama) for "voksne". En deilig liten historie med gode skuespillere i flotte omgivelser. En av mine favoritter.

Kjempebra film, og jeg som ikke liker vin engang ;)

Ellers anbefaler jeg Monster med Charlize Theron. Om en kvinnelig seriemorder som dreper enkelte av sine kunder (hun er prostituert). Sann historie som forteller oss hva som ligger bak.

Skrevet

Beyond Borders med Angelina Jolie og Clive Owen.

Får en til å tenke på hvor godt vi egentlig har det. Også er jo Clive Owen knallkjekk da....:sjernert:

Skrevet

Sjanger: Skrekk/thriller

Film: Event Horizon.

Skrevet

Leaving Las Vegas. Med Nicholas Cage. Sterkt.

Skrevet

Jeg kan anbefale "Så som i Himmelen". Den er vakker, rørende og rett og slett grineferdig! :)

Skrevet

jeg har nettopp sett "Mitt liv som hus" med kevin Kline og Kristin Scott Thomas. Utrolig bra film!!!! Anbefales!

Gjest King James
Skrevet

Eys of the devil er en film verd og se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...