Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan den kjennes ? Mer utsatt for infeksjoner ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
RituDe skrev (7 minutter siden):

Kan den kjennes ? Mer utsatt for infeksjoner ?

Kjennes av hvem? Som mann kan jeg svare ja, den kan kjennes. Det var til tider nesten litt vondt når jeg støtte bort i den. Men det skal sies at det var kopperspiral. Mulig den er hardere? Så tror jeg også det kommer mye an på anatomien til begge, hvordan ting er vinklet, hvor langt han når inn etc etc 

Infeksjoner var ikke et problem 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann kjente trådene, noen ganger ubehagelig, så jeg fikk klippet den litt. Har ikke hørt om økt fare for infeksjon.

Anonymkode: 8929c...bd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kona har det, og jeg kan av og til kjenne noe skarpt inni der om jeg kommer veldig dypt inn, men det oppleves ikke som et problem, og skjer ikke ofte. Kanskje et større problem for de som har lengre redskap enn det jeg har. 🙂 

Anonymkode: 1592e...39b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kona her har hatt hormonspiral siste 13 år. Som nevnt av andre, hvis man kjenner trådene kan de klippes kortere. Det måtte til her med nyinnsatt spiral. Etter det kunne jeg aldri metke noe til den. Utover det har vi bare vært veldig fornøyde begge to. Det har ikke virket negativt inn på hennes lyst eller på sex for oss på noen som helst måte. Hun har heller ikke hatt ubehag med den.

Andre kan sikkert ha dårligere erfaringer enn vår. Men på sitt beste fungerer det helt klart veldig fint. 

Anonymkode: 8712a...b7c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde hormonspiral en kort periode (et par måneder). Eksen fikk kutt på penisen av trådene, blødde som bare det. Han kjente det dog ikke, det var veldig overfladisk, det så verre ut enn det var. Jeg måtte ta ut hormonspiralen da den havnet på skeiva fordi livmoren min ikke "aksepterte" at den var der (hadde blant annet rier i et par timer etter at den ble satt inn, i følge gyn skulle jeg bare kommet tilbake og ta den ut). Var 20 år og hadde ikke født barn, så det gikk bare ikke. 

Anonymkode: 2788f...840

• Liker 1
Skrevet

Har fått kutt/sår av trådene på penis selv med ei dame. Var vondt å støte inn og. Ble merker på penishodet. Det var ubehagelig. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri hatt spiral, men samboeren min har sagt at han har kjent spiral hos tidligere sexpartnere, det var en periode jeg vurderte å bytte prevensjon. Større (men fremdeles liten) fare for å få bekkeninfeksjon etter innsetting. 

• Liker 1
Skrevet

Stukket meg et par ganger bare, og det er forsvinnende lite ifht antallet kvinner.. Men da ble det knullet hardt og langt inn, den andre gangen var hun ikke tilstrekkelig kåt. Da nesten uten forspill, og da er jo skjeden mye kortere selvsagt. Men etter et godt opphissende tilstrekkelig langt nok forspill, kjente jeg ingen ting med den samme kvinnen. Så det tar litt tid.. for skjeden å rette seg ut, og forlenges med 5-10 cm ekstra😉

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min mann kjente trådene, noen ganger ubehagelig, så jeg fikk klippet den litt. Har ikke hørt om økt fare for infeksjon.

Men måtte du ta den ut da og klippe og sette inn igjen ? Eller hvordan skjer det? 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge den ikke klippes for kort vil trådene myknes til og legge seg oppover langs utsiden av livmorhalsen. Da kjennes den ikke. Kan kjennes i starten og hvis den er klippet for kort (da vil ikke trådene være lange nok til å legge seg innover, men stikke rett ut).

Jeg som kvinne har aldri kjent noe til den under samleie. 

Anonymkode: 51f6d...4b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Økt fare for bekkeninfeksjon etter innsetting. Ikke stor fare eller sannsynlighet, men økt fare. 

AnonymBruker
Skrevet
RituDe skrev (10 timer siden):

Men måtte du ta den ut da og klippe og sette inn igjen ? Eller hvordan skjer det? 

Nei, den ble klippet der den var, så jeg kjente ingen ubehag.

For to år siden hadde jeg celleforandringer og en konisering. Da ble trådene svidd av, og nå klarer ikke legen å se den lenger, men den virker og de sier det fremdeles skal gå bra å få den ut.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så lenge den ikke klippes for kort vil trådene myknes til og legge seg oppover langs utsiden av livmorhalsen. Da kjennes den ikke. Kan kjennes i starten og hvis den er klippet for kort (da vil ikke trådene være lange nok til å legge seg innover, men stikke rett ut).

Jeg som kvinne har aldri kjent noe til den under samleie. 

Anonymkode: 51f6d...4b3

Ja, noen ganger la de seg der, men hos meg kunne de flytte litt rundt etter som livmoren endret seg litt i løpet av av syklusen (vi prøvde en stund med lange tråder før jeg klippet). Etter klipping merket han den sjeldnere, men dette er sikkert ulikt og avhenger nok både av kvinnen og mannen, så jeg vil anbefale å bare prøve seg frem og gå for det som funker.

AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (15 timer siden):

Stukket meg et par ganger bare, og det er forsvinnende lite ifht antallet kvinner.. Men da ble det knullet hardt og langt inn, den andre gangen var hun ikke tilstrekkelig kåt. Da nesten uten forspill, og da er jo skjeden mye kortere selvsagt. Men etter et godt opphissende tilstrekkelig langt nok forspill, kjente jeg ingen ting med den samme kvinnen. Så det tar litt tid.. for skjeden å rette seg ut, og forlenges med 5-10 cm ekstra😉

Fordobles omtrent i dybde? Ærlig talt, det er faen meg blank løgn!

Anonymkode: 747df...9c6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi liker doggy begge to, men i den stillingen gjorde det vondt. Klipping av tråder gjorde bare vondt verre, og jeg tror det hadde vært bedre om de var skikkelig lange. Uansett, så er jeg sterilisert, og hun i overgangsalderen, så det var bare å ta den ut. Treffer fortsatt livmortappen, men nå uten ubehag.

Anonymkode: 42e50...e51

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordobles omtrent i dybde? Ærlig talt, det er faen meg blank løgn!

Neida, både lengden og omkretsen blir større.. biologien lyver aldri😉

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den merkes godt ja. Har stukket meg til blods et par ganger. Men det hjelper å kutte den litt ned.

Anonymkode: 83f83...404

AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (29 minutter siden):

Neida, både lengden og omkretsen blir større.. biologien lyver aldri😉

Ikke fordobbles, som du hevder!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ikke fordobbles, som du hevder!

Jeg har ikke skrevet at vaginaen fordobbles.. Men du er inne på noe, for det er ikke såå langt unna.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, den ble klippet der den var, så jeg kjente ingen ubehag.

For to år siden hadde jeg celleforandringer og en konisering. Da ble trådene svidd av, og nå klarer ikke legen å se den lenger, men den virker og de sier det fremdeles skal gå bra å få den ut.

Ja, noen ganger la de seg der, men hos meg kunne de flytte litt rundt etter som livmoren endret seg litt i løpet av av syklusen (vi prøvde en stund med lange tråder før jeg klippet). Etter klipping merket han den sjeldnere, men dette er sikkert ulikt og avhenger nok både av kvinnen og mannen, så jeg vil anbefale å bare prøve seg frem og gå for det som funker.

Takk for svar💞

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...