AnonymBruker Skrevet 1. mai #1 Del Skrevet 1. mai Jeg er veldig sliten og lei av å bo i norge, så jeg vil prøve å flytte vekk en stund bare, hvordan er det å f eks bo i latin amerika? hvis jeg kan engelsk, kan lære meg litt spansk? Anonymkode: 341bc...bde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #2 Del Skrevet 1. mai Med mindre du bare vil omgås expats og overklassen, bør du lære ordentlig spansk. Men det er ikke så vanskelig når man bor der. Så er det selvsagt variasjon fra land til land. Anonymkode: cf04d...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #3 Del Skrevet 1. mai Kanskje enklere å "overleve" i starten med kun engelsk i et europeisk land, men som flere skriver så lærer man seg utrolig fort basiskunnskaper i det lokale språket hvis man "tvinges" til det. Latin-Amerika er kanskje litt tøffere enn andre deler av verden. Har inntrykk fra de få gangene jeg har vært der at engelsk-kunnskapene er på bånn for veldig mange. Vurdert om du må flytte såpasa langt? Man kan få veldig mye av det samme i f.eks. deler av Italia, Spania og Portugal. Anonymkode: 952d5...982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 1. mai #4 Del Skrevet 1. mai Jeg flyttet til et annet land uten å kunne språket. Naboene kunne ikke engelsk. Jeg hadde grunnleggende kurs i språket, så i teorien kunne jeg litt. I praksis kunne jeg ingenting. Nå var naboene mine kjempehyggelig. Vi klarte å kommunisere på det mest nødvendige. Sakte med sikkert begynte naboene å lære meg opp. De korrigerte meg ved feil, men de var trygge på at jeg var mottagelig for læring og aldri ble fornærmet over dette. Jeg lærte språket å snakke flytende på 1 år. Snakker fortsatt språket godt etter mange år. Når jeg er på ferie der, tror folk jeg er fra landet. Mitt råd til ts er, bare ta sjansen. Redsel fører ingen plass. Spansk er mulig å lære. Akkurat nå befinner jeg meg i Spania. Har hyggelige naboer igjen. De har startet opplæring av meg. Nå skjønner jeg masse spansk, har ennå til gode å snakke språket. Men, vet av erfaring at dette vil komme. Lykke til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #5 Del Skrevet 1. mai Skal du flytte til Latin-Amerika så vil ikke engelsk hjelpe deg, og du må nok lære deg mer enn litt spansk. Er nok en fordel å lære grunnleggende før du flytter, og etterhvert som du bor der, så vil du jo bli «tvunget» til å lære mer. Anonymkode: f43c8...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #6 Del Skrevet 1. mai Jeg vet ikke hva du er sliten av i Norge, men å flytte til land der du ikke kan språket, og som attpåtil er preget av høy kriminalitet høres i alle fall slitsomt ut. Anonymkode: 02b91...9f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå