Gå til innhold

Beste og sunneste påleggs smør som også kan brukes til steking?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du er det Beste og sunneste påleggs smøret som også kan brukes til steking?

Anonymkode: 8b406...957

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes vel ikke så veldig mange typer å velge mellom. 

Vi  bruker vanlig meierismør. 

Anonymkode: e7558...e99

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke mange typer smør, stort sett med eller uten salt. Du tenker nok på margarin.

Anonymkode: a0e49...9d2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Beste smøret? Rørossmør og kvitseidsmør er jo fantastisk godt, men det er laget på rømme og er litt syrlig. Meierismør er det jeg vanligvis går for, normalsaltet. Sunnhetsmessig er det nok ingen forskjell mellom disse. De er begge supersunne. Mye sunnere enn brød og knekkebrød. Korn er veldig usunt.

Her er en test av smør: https://www.dn.no/smak/test/smor/tine/du-vil-ikke-tro-hvilket-smor-som-er-det-beste/2-1-88594

Tips for å ha mykt smør er å sette smøret på kjøkkenbenken, det holder seg lett en uke der. Det funker også å bruke ostehøvel på smør fra kjøleskapet.

Anonymkode: 2605b...dda

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det finnes ikke mange typer smør, stort sett med eller uten salt. Du tenker nok på margarin.

Anonymkode: a0e49...9d2

Jeg tror også TS blander sammen med margarin og diverse blandingsprodukter. 

Bare smør er smør. Margarin er et helt annet produkt. Men jeg kjenner mange som kaller margarin for smør. 

Anonymkode: e7558...e99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det beste smøret er kviteseidsmør, eller røros. Men vi bruker bare tine til hverdags pga pris. 

Anonymkode: 22391...eae

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...