Gå til innhold

«Asiabutikker» / «internasjonale butikker» i Kristiansand

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjært barn har mange navn, men legg godviljen til så skjønner dere hva som menes 😊Håper noen lokale kan hjelpe meg 😊

Det er veldig mange varianter av dem i Kvaderaturen (det er det sentrum av Kristiansand kalles), og jeg har prøvd å ta meg en runde flere ganger, og handler litt på noen av dem. 

Jeg er især på jakt etter billige grønnsaker med god kvalitet, men også litt annet. Har funnet litt på «Crown of Aleppo» i Tordenskioldsgate. Den er vel av arabisk opphav, og har hatt både god kvalitet og pris på f.eks aubergine, og squash som jeg bruker en del av. «4 U matvarer» (igjen arabisk tror jeg) i Henrik Wergelandsgate har blitt veldig mye større, og når jeg var innom der sist så kom en mann og sa jeg bare måtte spørre om hjelp og var utrolig hjelpsom. (Ja jeg liker sånt 🤣🙈 og særlig når det mangler priser på litt, at de da er så villige til å sjekke). Grønnsakene på «4 U matvarer» er av veldig god kvalitet. Det går igjen begge steder og andre steder at de ofte er opptatt med sitt da, og jeg føler litt jeg kommer inn i noens «space», og nesten er i veien, særlig når det er mye folk. Går jeg f.eks tidlig på dagen hjelper det på. På «Crown of Aleppo» sitter de alltid i telefonen, men der er det alltid prisede varer på det jeg skal ha, så da kunne jeg ikke brydd meg mindre. 

Vung Tau (vietnamesisk) er jo veldig fin, men jeg synes den er dyr. Utrolig bra på tofu, og tørrvarer da, og har innimellom ulike typer søtpoteter og litt asiatiske grønnsaker jeg ikke finner andre steder. Godt utvalg i nøtter har de også, som de ikke har andre plasser. 

Asiabutikken (den heter det for de som vil kverulere på det 😉) i Henrik Wergelandsgate synes jeg har tapt seg noe veldig, men ikke sjekket nå i det siste. 

Hvor handler andre fra Kristiansand? Det er jo så enormt mange av dem, og jeg merker meg at det ikke alltid er billigere med grønt der, og kvaliteten kan variere der også. 

Jeg går gjerne på flere butikker, det går fint, men hadde vært fint med noen tips og erfaringer. 

Takk for hjelpen 😊

Anonymkode: 3eef4...ccd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler mest på Vung Tau og en god del på Global mat senter på Sørlandssenteret. Den er stor og har et godt utvalg i koreanske varer. Det finnes en i sentrum også, i Henrik Wergelandsgate, men den er mindre. 

Crown of Aleppo er syrisk og drives av de som har den syriske restauranten i Skippergata, Sham. 

Anonymkode: 3410c...b53

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg handler mest på Vung Tau og en god del på Global mat senter på Sørlandssenteret. Den er stor og har et godt utvalg i koreanske varer. Det finnes en i sentrum også, i Henrik Wergelandsgate, men den er mindre. 

Crown of Aleppo er syrisk og drives av de som har den syriske restauranten i Skippergata, Sham. 

Anonymkode: 3410c...b53

Tusen takk! Jeg har vært på Global matsenter på Sørlandssenteret og var utrolig skuffet over kvaliteten på grønnsakene, dyrt var det også. Jeg kan selvsagt ha vært uheldig da. Det var tidligere i år. Kjempestor da 🤩 De har bygget ut i byen også, og den synes jeg er bedre. 

Og selvsagt er Crown of Aleppo syrisk 🙈🙈

Takk for tips 😊

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om noen slike butikker i Kristiansand som selger mye indisk mat?

Anonymkode: 4b422...342

Skrevet

Handlar frukt og grønnsakane mine på Rema på Bjørndalsletta. Tommel opp!

AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (5 timer siden):

Handlar frukt og grønnsakane mine på Rema på Bjørndalsletta. Tommel opp!

Den Remaen er råbra! Kåret til Sørlandets beste Rema for en grunn 😁💪🏻 Er likevel ikke alt som er så billig der da, kommer an på tilbud (og sesong), så jeg må supplere litt fra andre butikker.
Takk uansett for tips, og jeg er enig i anbefalingen 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noen som vet om noen slike butikker i Kristiansand som selger mye indisk mat?

Anonymkode: 4b422...342

Vung Tau er jo vietnamesisk, men har veldig godt utvalg av både krydder, currypasta, ulike typer ris, samt flere ulike typer naanbrød. Usikker på om vi har en butikk med indisk opphav i byen. 4U i Henrik Wergelandsgate har også veldig godt utvalg av ris, og krydder, så mulig du er heldig der 🤔

Linser osv har de på mange butikker, men begge nevnte har godt utvalg. 

Jeg er ingen ekspert på indisk, så nevner bare det jeg selv har sett etter med indisk. 

• 3 måneder senere...
Skrevet

Global matsenter på Sørlandssenteret har en god del matvarer fra alle steder i verden.

Anonymkode: 7e97f...360

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...