Gå til innhold

Noen renholderere her som har brukt robotstøvsuger på jobben for å spare tid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker hos kunfer på kvelden hvor kundene ikke er rildte når jeg er på jobb. Og jeg vurderer å kjøpe meg en robord å ha både hjemme og å ha med på jobben for å spare tid. Nå vasker jeg i barnehager hvor det blir mye sand, bøss og pærer og alt mulig. 

Så jeg lurer på om en robot støvsuger klarer og tåler. Jeg kunne blitt to timer tidligere ferdig på jobb med en slik. Kundene er ikke der når jeg jobber så ingen vil finne det ut at jeg jukser 

Anonymkode: 89dc6...ba7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I privat hjem så kan du det. En god robotstøvsuger er like god som en håndholdt en. Men i barnehage tror jeg neppe funker bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du hvis robotstøvsugeren blir ødelagt på jobb? Firmaet du jobber for kommer ikke til å erstatte den. Og har du i det hele tatt lov til å ta med ting som du bruker hjemme på jobb? Tror det kan være lurt å finne ut hvilke regler ditt firma har for slike ting. Selv har jeg en dampmopp som jeg gjerne skulle ha brukt på jobb av og til, men det er ikke lov.

De fleste robotstøvsugere er laget for å brukes i private hjem med normal mengde støv. Jeg vil tro du må ganske høyt opp i pris for å finne en som takler mengden sand og dritt i en barnehage.

Anonymkode: 38a7b...3c1

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke sett hvor sakte de går? Du vil måtte bruke hele natta på å vente på støvsugeren. 🤣

Anonymkode: 5a058...459

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

høres ut som en dårlig ide. det vi lta evigheter og ikke bli tilfredstillende rent i offentlige virksomheter

Anonymkode: fc46c...1db

• Liker 2
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (På 1.5.2024 den 8.52):

I privat hjem så kan du det. En god robotstøvsuger er like god som en håndholdt en. Men i barnehage tror jeg neppe funker bra. 

Har robotvask/støvesuger i barnehagen, det funker supert det! 

AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 9.03):

Har du ikke sett hvor sakte de går? Du vil måtte bruke hele natta på å vente på støvsugeren. 🤣

Anonymkode: 5a058...459

Man trenger ikke sitte å se på den. Renholder kan gå hjem og roboten gjør jobben selv. 

Anonymkode: 768cd...35f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man trenger ikke sitte å se på den. Renholder kan gå hjem og roboten gjør jobben selv. 

Men da får hen vel ikke betalt for jobben?

Anonymkode: 324b6...bfc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du vil garantert ikke spare tid. En robotstøvsuger bruker laaaaang tid på å lage et kart over rommet, så den første gangen du er hvert sted kommer det til å ha en halv evighet. Du må 100% gå over etterpå, uansett. En robotstøvsuger fungerer ikke optimalt der det er terskler eller andre kanter, og den kommer ikke til under lave skap, sofaer osv. for best resultat bør du også fjerne alle bord, stoler etc. 

vi har en ny «best i test» robotstøvsuger. Jeg vasker både kjappere og bedre enn den klarer. Eneste grunnen for at jeg bruker den er min egen latskap.

Anonymkode: 0a918...aea

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være veldig lurt å ha dem som er supplement. Altså at du lar den gå i "puterommet" (eksempel) mens du støvsuger ganga. Eller at du støvsuger og så lar du den gå over med moppen etterpå mens du går videre. Det er jo ikke juks, men lurt!

Min erfaring er at støvsugerfunksjonen fungerer nesten like godt på de rimeligere versjonene som de dyreste. 

Anonymkode: 2177b...234

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre med svær mopp og samle alt på de større rommene. Og en bærbar støvsuger på teppene. Håper din arbeidsgiver kan gi deg verktøyene du trenger 

Anonymkode: 49b54...d11

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker robotstøvsuger før jeg vasker, men den tar lang tid. Bare badet som ikke er digert tar nok 10- 15 min. 

Tror ærlig talt den støvsuger bedre enn jeg gjør..

Hvis du hovedsakelig vasket gulv og bad, så vet jeg ikke om det hadde spart tid. Den er SÅ i veien hvis man vasker samme rommet

Anonymkode: 51cf3...414

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparer en time minst på å bruke robotstøvsuger med vaskefunksjon. Tid jeg kan bruke til andre ting, støvtørk og slik. Jeg går aldri over for den gjør jobben godt nok. Jeg har sjekka. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2024 den 8.45):

Jeg vasker hos kunfer på kvelden hvor kundene ikke er rildte når jeg er på jobb. Og jeg vurderer å kjøpe meg en robord å ha både hjemme og å ha med på jobben for å spare tid. Nå vasker jeg i barnehager hvor det blir mye sand, bøss og pærer og alt mulig. 

Så jeg lurer på om en robot støvsuger klarer og tåler. Jeg kunne blitt to timer tidligere ferdig på jobb med en slik. Kundene er ikke der når jeg jobber så ingen vil finne det ut at jeg jukser 

Anonymkode: 89dc6...ba7

Er vel ikke juks så lenge det blir rent 

Anonymkode: 379b5...455

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke juks. Roboter er mye brukt i dag og mer kommer det til å bli. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine robotstøvsugere har vært trege kontra å gjøre det selv. 

Anonymkode: 65d66...28b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Mine robotstøvsugere har vært trege kontra å gjøre det selv. 

Anonymkode: 65d66...28b

Jeg syns at det viktigste med å bruke roboter proffesjonelt er å spare kroppen for belastning. Og uansett så trenger man ikke sitte å se på den jobbe, men da gjør man andre ting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan du tenker at dette skal spare deg tid, en robotstøvsuger er drittreg! 😂

Anonymkode: 5e88d...220

AnonymBruker
Skrevet

Den bruker lang tid, og det blir ofte ikke perfekt langs lister og kanter. Så det ville jeg ikke ha gjort.

Anonymkode: fb924...643

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke juks. Målet er at det blir rent. Men, jeg er ikke overbevist om at du sparer så mye tid. Den er ikke såå rask, og den må kartlegge området. Og tipper det er såpass mye greier, bord, stoler, kasser, terskler osv at den ikke kommer til overalt, så man må uansett gå over med vanlig støvsuger.

Anonymkode: 31c17...d7c

• Liker 1
Skrevet

Nå er denne tråden gammel men jeg ville tenkt meg godt om før jeg hadde gjort dette.

Og det folk tenker litt lite over er at disse maskinene samler inn data som sendes til, behandles og lagres i skyen hos en tredjepart. Før man gjør dette bør en avklare med arbeidsgiver/kunden/byggeier om dette er greit.

Mange av de som selges i dag har elendig sikkerhet og samler inn overraskende mye data.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...