Gå til innhold

Kroatia vs. Bulgaria!

Dina

Anbefalte innlegg

Hei.

Istedetfor å reise til Spania, Hellas eller Frankrike som vi pleier, tenkte jeg vi skulle prøve noe nytt i år! :) Da jeg har tenkt å reise på en sydentur med barn, og en uten (kun med kjæresten... ;) ), må det ikke bli så altfor dyrt....

Jeg har sett litt på både Bulgaria og Kroatia, men lurer på hvordan prisnivået er i disse landene på mat, vin etc. Noen som vet? Tar også gjerne imot tips om fine steder her, og andres erfaringer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var i Kroatia i sommer. Det dyreste måltidet vårt kostet 300-350 kroner tilsammen for to. Det var da forrett og hovedrett med vin og vann for to. Hvis du skal på romantisk tur med kjæresten vil jeg absolutt anbefale Kroatia. Dubrovnik har mistet sjelen og blitt altfor turistifisert, men Split er spennende og har ennå en følelse av at ekte mennesker bor der (ikke bare amerikanere på tur.... Men ta også for all del en tur ut på en av øyene. Korcula by på Korcula er flott, og dere kan besøke vingårder på øya om dere føler for en utflukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode Kroatia tips! :)

Ingen som har vært i Bulgaria, som kan si noe om hvordan det er der??? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye billigere i Bulgaria enn i Kroatia. Jeg har riktignok ikke vært ved kysten i Bulgaria, kun i Sofia og andre steder i innlandet, men der var det utrolig billig å spise ute. Har hørt at det er dyrere på badestedene ved kysten. Kroatia er ganske dyrt synes jeg, i hvert fall hvis du vil spise fisk. Kjøttmat er litt billigere, men ganske kjedelige retter som regel. Pizza i Kroatia er billig, 30-40 kroner for god pizza av italiensk type.

Endret av Lyna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lyna! :) Noen som vet hvordan det er på de typiske feriestedene som f.eks Golden Sands? Fine strender, bra mat, prisnivå etc...??? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...