Gå til innhold

Dere som flyttet pga. mobbing

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som miljøveileder på en barneskole og vi opplever av og til at barn flytter fordi de ikke trives på skolen. Jeg tenker ofte på disse barna i ettetid, håper de har det bra nå. Så da lurer jeg på om dere som har flyttet fordi barna deres (eller dere selv som små) ikke hadde det godt på skolen kan dele hvordan det gikk?❤️ 

Anonymkode: 4c892...303

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bytter ungene til privatskole. Og kan si på 3 dager fikk ungen nye venner. Bedt i bursdag som aldri var bedt i. Den ene som han ble venn med er nå bestevenn. De gikk sammen på videregående og de jobber begge i samme firma som lærlinger. Er mye sammen etter jobb. Og gutten blomstret etter skolebytte. Nå har han et utrolig sosial luv. Går ikke en efta eller helg uten at han får mld fra noen. Og bilinteresem har og mye av dette . Hver fredag er de på treff og koser seg

Anonymkode: c2f7f...42c

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Alle mobbesaker er ulike og hvordan det går etter skolebytte avhenger blant annet av hva slags type mobbing, hvor stor skade barnet har tatt av mobbingen.  Har dessverre kjennskap til flere tilfeller hvor problemene fortsetter på samme måte på grunn av personlighetstrekk ved barnet som gjør det lite kompatibelt med andre barn (heri ligger også traumer)  Nissen har fulgt med på lasset og det har ikke vært mulig å få en fin og ny start. 

Anonymkode: 27341...232

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet og barnet fikk en helt ny hverdag❤️ Fantastisk sted og skole, gode og trygge lærere, flotte ungdommer i klassen og godt samhold. Ungdommen min gleder seg til skolen, får gode karakterer, har venner og lever et godt liv. 

Anonymkode: d9e9e...521

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gikk kjempebra her. Hadde god kontakt med ny skole i forveien, så de hadde oppfølging klar, og det tok ikke lang tid før gutten som ikke smilte lenger gikk på skolen med et smil. Fikk utrolig bra oppfølging av lærer, en spesialpedagog og helsesøster. Gutten fikk fort venner og trivdes godt. Han var veldig påvirket av mobbingen og langt nede, men med god hjelp til å bearbeide og få trygghet tilbake var det etter tre år på ny skole en gutt med tro på seg selv igjen som gikk videre til vgs. Hvor han også fikk gode venner og fungerte veldig bra. 

Nå er han snart ferdig utdannet og fremtiden ser lys ut. Utrolig godt for et mammahjerte å se at det gikk så bra. Fra å være så langt nede og ha satt dato for når han skulle gi seg selv lov til å slippe mer (ta livet sitt) til å ha en lys og god fremtid. Det er utrolig! ❤️

Mobbingen har varig påvirket ham til å ta veldig sosialt ansvar, og jeg antar at erfaring med terapi og samtaler er hva som har påvirket ham til å bli en veldig åpen ung mann. Han har jo erfaringen med hvor vondt alt var da han holdt ting skjult, og at ting løste seg da han åpnet opp om det vanskelige og vonde. 

Han ble til og med en veldig populær gutt på ungdomsskolen og vgs. Han som ble kalt dum, stygg og ekkel (noe han aldri var, men trodde på siden det ble sagt igjen og igjen) ble en av de populære gutta. Han glemte som nevnt likevel aldri hva han selv har opplevd, og har vært veldig opptatt av å inkludere og se til at ingen står utenfor. 🥰

Lykkelig slutt her altså. ❤️

Anonymkode: 1e006...119

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Ungdommen skal bo på internat til høsten, vi har store forhåpninger. 

Har lyst til å takke: barneskolelærer som overså problemene og fokuserte kun på følelse-reguleringsvansker, rektor som dekket over egen røv og tok store lengder for å beskytte mobberen(e), til PPT, ABUP, utallige miljøterapeut, helsestasjon, psykiater, MST, barnevern, familievernkontoret og flere behandlere, til foreldre av mobberne som dekket over for sine barn, politiet som bare henlegger sakene, alle som dekker over voldtekten, alle som stod og så på mens barnet mitt ble hoppet på, spyttet på, og mens h*n ropte om hjelp, kommunen som etter 2 år enda ikke har skaffet støttekontakt, og alle andre jeg må ha glemt nå i farten FOR EN HEL MASSE INGENTING!!

Utallige samarbeidsmøte, 9A saker, tverrfaglig samarbeidsgrupper, kurs, omg så mange av disse... og med en far som sitter som nissen på lasset og gjør det meste vanskeligere.. 

TUSEN TAKK.

Konklusjonen? Ungdommen har PTSD, fysiske og psykiske skader, sosiale og atferdsvansker, og er kategorisert som "utsatt".. men vi skal klare vegen videre til tross for deres (manglende) hjelp. 

Anonymkode: b499f...0c7

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Flyttet og barnet fikk en helt ny hverdag❤️ Fantastisk sted og skole, gode og trygge lærere, flotte ungdommer i klassen og godt samhold. Ungdommen min gleder seg til skolen, får gode karakterer, har venner og lever et godt liv. 

Anonymkode: d9e9e...521

Sånn ble det her også. Skolen og involverte instanser var på banen. Det beste jeg har gjort! Spilte null rolle at vi flyttet til en bolig med ett soverom for lite. 

Anonymkode: 7dfde...863

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Sånn ble det her også. Skolen og involverte instanser var på banen. Det beste jeg har gjort! Spilte null rolle at vi flyttet til en bolig med ett soverom for lite. 

Anonymkode: 7dfde...863

Akkurat samme her også. 
Barnet var en skygge av seg selv og orket til slutt ikke å leve…
Etter skolebytte steg alle karakterer betraktelig, H*n fikk venner og regelrett blomstret!! ❤️❤️ 

Jeg tror jeg reddet livet til mitt barn ved å bytte til privatskole!! 
Beste valget jeg har tatt noen gang! 

Anonymkode: ff588...653

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

min begynte på privatskole, verste skolen noesinne, når vi fikk hn over på offentlig skole ble alt bedre med engang

Anonymkode: 8f3e6...4be

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...