AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #1 Del Skrevet 30. april 2024 Er så redd for å benytte feil kjemikalier på treverket. Jeg har en vedlikeholdsfri platting i tre og en som er beisa, men jeg ser at beisen er slitt bort. Begge har partier hvor det er grønt, vet ikke hva det kalles, kanskje alger eller grønske. Jeg skal nå vaske bort dette, men hva bruker jeg? Er det noen som kan linke til konkrete produkter eller oppgi navn på produktene? Kan jeg bruke det samme på begge eller er det to ulike ting da en er vedlikeholdsfri og en trenger beis (kommer ikke til å beise i år tror jeg). Anonymkode: 12635...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #2 Del Skrevet 30. april 2024 Høytrykkspyler Anonymkode: 757cc...1f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #3 Del Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Høytrykkspyler Anonymkode: 757cc...1f0 Får vel ikke det opp på verandaen😅 Anonymkode: 12635...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #4 Del Skrevet 30. april 2024 Eddik funker veldig bra, tar en god slump i ei bøtte med vann Anonymkode: b902e...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #5 Del Skrevet 30. april 2024 Bruker karcher terrassevasker AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Får vel ikke det opp på verandaen😅 Anonymkode: 12635...72a Hvorfor? Anonymkode: 1b889...db1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #6 Del Skrevet 30. april 2024 ikke bruk høytrykk, Da presser du vann inni treverket og skaper mer grobunn for fuktighet og grønske. Litt klor blandet med vann tar knekken på grønske. Men jeg ville startet med husvask (fx https://www.jernia.no/praktisk-hjem/rengjøring-og-vaskeutstyr/vaskemiddel/husvask/gjøco-husvask-1l/p/11709497 ) og brukt skurekost. Så skyll godt av med vannslangen. Anonymkode: 145a3...9cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 30. april 2024 #7 Del Skrevet 30. april 2024 Jeg hadde vasket med terrasserens først og så sopp- og algedreper, latt tørke godt, og så beiset den som var beiset på ny. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #8 Del Skrevet 1. mai 2024 Trolltunge skrev (På 30.4.2024 den 17.34): Jeg hadde vasket med terrasserens først og så sopp- og algedreper, latt tørke godt, og så beiset den som var beiset på ny. Hva er forskjellen på terasserens og sopp-og algedreper da? Hvilken funksjoner har de? Blir ikke terassen ren av kun sistnevnte? Anonymkode: 12635...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #9 Del Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 16.01): ikke bruk høytrykk, Da presser du vann inni treverket og skaper mer grobunn for fuktighet og grønske. Litt klor blandet med vann tar knekken på grønske. Men jeg ville startet med husvask (fx https://www.jernia.no/praktisk-hjem/rengjøring-og-vaskeutstyr/vaskemiddel/husvask/gjøco-husvask-1l/p/11709497 ) og brukt skurekost. Så skyll godt av med vannslangen. Anonymkode: 145a3...9cd Ødelegger ikke klor treverket? Anonymkode: 12635...72a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2024 #10 Del Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 30.4.2024 den 16.01): ikke bruk høytrykk, Da presser du vann inni treverket og skaper mer grobunn for fuktighet og grønske. Litt klor blandet med vann tar knekken på grønske. Men jeg ville startet med husvask (fx https://www.jernia.no/praktisk-hjem/rengjøring-og-vaskeutstyr/vaskemiddel/husvask/gjøco-husvask-1l/p/11709497 ) og brukt skurekost. Så skyll godt av med vannslangen. Anonymkode: 145a3...9cd Trolltunge skrev (På 30.4.2024 den 17.34): Jeg hadde vasket med terrasserens først og så sopp- og algedreper, latt tørke godt, og så beiset den som var beiset på ny. Hva er forskjellen på husvask og terasserens? Anonymkode: 12635...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 1. mai 2024 #11 Del Skrevet 1. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er forskjellen på husvask og terasserens? Anonymkode: 12635...72a Usikker, men terasserens er nok sterkere. Har flere ganger tenkt at jeg like godt kunne kjøpt kaustisk soda og blandet med vann, for det virket å være akkurat det. Husvask jeg har brukt har derimot vært mer som en slags såpe. Terrasserens skal man jo gjerne få bort skikkelig dritt med, før ny olje/beis, mens husvask er mer å vaske dritt av, uten å skade maling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #12 Del Skrevet 2. mai 2024 Trolltunge skrev (12 timer siden): Usikker, men terasserens er nok sterkere. Har flere ganger tenkt at jeg like godt kunne kjøpt kaustisk soda og blandet med vann, for det virket å være akkurat det. Husvask jeg har brukt har derimot vært mer som en slags såpe. Terrasserens skal man jo gjerne få bort skikkelig dritt med, før ny olje/beis, mens husvask er mer å vaske dritt av, uten å skade maling. Kan denne brukes? Ser kun det står stein, mur osv ikke treverk. https://www.clasohlson.com/no/Blatind-gronske-og-mosefjerner,-4-liter/p/41-2805 Anonymkode: 12635...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 2. mai 2024 #13 Del Skrevet 2. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan denne brukes? Ser kun det står stein, mur osv ikke treverk. https://www.clasohlson.com/no/Blatind-gronske-og-mosefjerner,-4-liter/p/41-2805 Anonymkode: 12635...72a Ville kjøpt terrasserens. Til treverk. https://www.obsbygg.no/maling/maling-og-beis/terrassebeis-og-olje/2345613?v=ObsBygg-7025180689589&gad_source=1 Endret 2. mai 2024 av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. mai 2024 #14 Del Skrevet 2. mai 2024 15 hours ago, AnonymBruker said: Hva er forskjellen på terasserens og sopp-og algedreper da? Hvilken funksjoner har de? Blir ikke terassen ren av kun sistnevnte? Anonymkode: 12635...72a Terrasserens er kraftige saker. Det fjerner gammel beis Kraftvask kan brukes om det er svertesopp i treverket Husvask med soppfjerner er et mildt produkt som gjerne brukes når man ikke skal etterbehandle terrassen med ny beis. Slik vasker du terrassen | Montér (monter.no) Dette er en ganske informativ side 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #15 Del Skrevet 2. mai 2024 newman01 skrev (30 minutter siden): Terrasserens er kraftige saker. Det fjerner gammel beis Kraftvask kan brukes om det er svertesopp i treverket Husvask med soppfjerner er et mildt produkt som gjerne brukes når man ikke skal etterbehandle terrassen med ny beis. Slik vasker du terrassen | Montér (monter.no) Dette er en ganske informativ side Dette var informativt, takk. Anonymkode: 12635...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå